loading...
باشگاه دانشجومعلمان ایران
دانشجومعلم بازدید : 469 چهارشنبه 15 مهر 1394 نظرات (0)

رئیس جمهور گفت: اگر ما قوانین و مقررات را به درستی رعایت کنیم، خیابان های ما منظم خواهند شد و معضل ترافیک به سامان می رسد، زیرا خیابان ها آینه و مظهر نظم و انظباط در جامعه هستند.

به گزارش باشگاه دانشجومعلمان ایران به نقل از پانا؛ حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در مراسم همایش طلایه داران فرهنگ ترافیک که صبح امروز 15 مهر ماه در سالن 12 هزار نفری آزادی برگزار شد، گفت: امروز روز بسیار خوب و شادی برای من و نیروی پلیس غیور کشور است، چون روزی است که هم هفته پلیس و نیروی انتظامی است و هم هفته های آغازین کار شما دانش آموزان در مدرسه است. در واقع کار بزرگی که شما دانش آموزان، نوجوانان و جوانان به ما نشان دادید که معضل ترافیک را با فرهنگ سازی و مشارکت مردم به ویژه دانش آموزان می توانیم، حل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: امروز نظم ترافیکی در خیابان ها همان اجرای قانون است، بنابراین اگر مقررات راهنمایی و رانندگی را مراعات کنیم، یعنی مردم ایران و شهروندان ایرانی به قانون احترام می گذارند و قانون گرا هستند و اگر شخصی از خارج کشور به کشور ما بیاید و در شهرها تردد کند، می بیند که وضع ترافیک شهرهای ما چطور است و چگونه به قانون احترام می گذاریم، بنابراین خیابان های ما آیینه و مظهری از تمدن اسلامی و فرهنگ ایرانی است.

رئیس جمهور افزود: با توجه به این که طی ده سال اخیر توانسته ایم، حوادث ترافیکی را کاهش دهیم، خسارت های جهانی و مالی ما کمتر شده است. یعنی از سال 84 که میزان کشته های ما 28 هزار نفر بود، در سال 93 این تعداد به 16 هزار و 890 نفر کاهش یافته است. این آمار نشان می دهد که نظم پذیری جامعه ما به کمک مردم، آموزش و پرورش و دانش آموزان عزیز در برقراری نظم اجتماعی و محیط زیست بسیار موثر است. هر کجا که همه مردم، جوانان و نوجوانان به صحنه آمده اند، موفق و پیروز بوده ایم.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم وضع ترافیکی قابل قبولی داشته باشیم، باید جاده ها و خودروهای ما استاندارد باشد که در این شرایط نیز نیروی انسانی نیز باید ضمن رعایت قانون بتواند از این امکانات استفاده کند و به مقررات و قانون احترام بگذارد.

وی ادامه داد: ریشه مهم در مسائل اجتماعی، اقتصادی و حتی سیاسی، فرهنگ است. اگر فرهنگ یک جامعه اصلاح شود زندگی اجتماعی و سیاسی آن ها نیز اصلاح خواهد شد.

روحانی افزود: به طور مثال اگر در رانندگی، راهنمای چپ را بزنیم و به چپ حرکت کنیم هیچ اتفاقی نمی افتد، اما اگر راهنمای چپ را بزنیم و به راست حرکت کنیم فاجعه آفرین خواهد بود. در جامعه و سیاست اگر راهنما را اشتباه بزنند، جامعه را به خطر می اندازند و کسی که قانون را دور بزند، نیز همین حالت را دارد بنابراین ما می توانیم از نظم ترافیکی به نظم اجتماعی و سیاسی دست یابیم.

وی گفت: همه می دانیم که رعایت قانون و مقررات باعث حفظ جان و جلوگیری از خسارت های مالی می شود و همین کار شما همیاران پلیس به نیروی پلیس، بهداشت و درمان و حتی آینده خود شما نیز کمک می کند.

رئیس جمهور افزود: همه باید افتخار کنیم که قانون گرا هستیم و قانون گریزی نمی کنیم و نباید ببینیم که در دفترچه های راهنمای توریست های خارجی بنویسند که در خیابان های ایران مراقب و مواظب باشید، زیرا رانندگان ایرانی قوانین را رعایت نمی کنند. البته این واقعیت ندارد، اما همین نیز به واقعیت نزدیک است.

وی گفت: بیایید با ایجاد نظم در خیابان ها که همانا توصیه و قرآن و اسلام است، زندگی توام با نشاط و سلامتی داشته باشیم و با بی نظمی ترافیکی فرصت مردم را تلف نکنیم و آلودگی محیط زیست را افزایش ندهیم. از همه دانش آموزان به ویژه همیاران پلیس و پلیس راهور که دست به دست هم دادند تا معضل ترافیک به سامان مناسب برسد و در خیابان ها شاهد نظم و انظباط باشیم، تشکر و قدردانی می کنم.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
دانشگاه فرهنگیان یا به تعبیر قدیمی دانشگاه تربیت معلم، با دانشگاه های معمولی فرق دارد، علاوه بر امتیازات دیگر دانشگاه ها امتیاز تولید معلم، مخصوص این دانشگاه است ، به این دانشگاه خیلی باید اهمیت داد. مقام معظم رهبری ......................................................................................................... انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. ......................................................................................................... * برای نمایش بهتر قالب و مطالب وبلاگ از مرورگرهای فایرفاکس و گوگل کروم استفاده نمایید.
اطلاعات کاربری
آمار سایت
  • کل مطالب : 3648
  • کل نظرات : 306
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 144
  • آی پی امروز : 71
  • آی پی دیروز : 324
  • بازدید امروز : 309
  • باردید دیروز : 2,233
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 15
  • بازدید هفته : 309
  • بازدید ماه : 33,506
  • بازدید سال : 179,323
  • بازدید کلی : 3,458,070
  • کدهای اختصاصی

    با عضویت در خبرنامه از آخرین اخبار آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان در ایمیل خود مطلع شوید لطفا ایمیل خود را وارد کنید:

    بعد از عضویت ایمیلی برایتان ارسال می گردد حتما می بایستی آنرا تایید کنید تا عضویت شما فعال شود