loading...
باشگاه دانشجومعلمان ایران
دانشجومعلم بازدید : 551 سه شنبه 17 آذر 1394 نظرات (0)

دکتر کیانی معاون نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان در گفتگو با روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان  طرح اصلح –ارزشیابی صلاحیت های حرفه ای دانشجو معلمان را اولین طرح و تجربه ارزیابی استاندارد کشوری دانشجو معلمان خواند و از اجرای طرح اصلح و ارزش افزوده دانشگاهی خبر داد.

به گزارش باشگاه دانشجومعلمان ایران به نقل از پردیس دانشگه فرهنگیان؛ دکتر کیانی به چگونگی عملیاتی کردن ساختار جذب نیروی انسانی معاونت ارزیابی و تضمین کیفیت اشاره و تصریح کرد: با مطالعات و بررسی شیوه های جذب نیروی انسانی، نقشه راهی با 15 ماموریت و در سه حوزه مدیریتی و تعدادی نظام نامه و آیین نامه به دست آمده است.

وی ادامه داد: فرایندی نظام مند و رقابتی و شایسته محور برای جذب نیروی انسانی معاونت نظارت و ارزیابی با اعلام فراخوان از طریق آزمون ، میان 700 نفر از نیروهای آموزش و پرورش و نیروهای رسمی سایر سازمان ها انجام شد.

وی همچنین مراحل جذب را با 3 شاخص آزمون کتبی، مصاحبه توسط تیم 4 نفره متخصصین و مدیران و ارزیابی فعالیت های پژوهشی، آموزشی و اجرایی عنوان کرد.

معاون ارزیابی و تضمین کیفیت با تاکید بر جذب نیروهای متخصص و شایسته بیان کرد: امسال مجوز جذب 100 نیرو داشتیم که پس از مراحل جذب، 70 نیرو در سازمان مرکزی و مدیریت های استانی و پردیس ها استقرار یافتند.همچنین دوره 3 روزه آموزش نیروهای جدید در مشهد برگزار و در اواخر آبان ماه دوره دوم آموزش نیروها نیز انجام شد.

وی از سنجش و ارزیابی رضایت دانشجویان در حوزه های پنج گانه ی (دانشجویی، رفاهی، خوابگاهی، آموزشی و پژوهشی ) و سایر حوزه های پشتیبان خبر داد و عنوان کرد: با انجام یک نظر سنجی علمی با حدود 100 سؤال در بین حدود 60 هزار نفر از دانشجویان، کارنامه ای از عملکرد پردیس ها از منظر رضایت دانشجویان تهیه شده است. همچنین بازخوردی از وضعیت تدریس اساتید از دید ارزیابی دانشجویی به اساتید کل کشور داده شده و مقایسه استانی نیز در حال انجام است که در جلسه مدیران مراکز و پردیس ها ارائه می شود.

دکتر کیانی به مدل نظارت و ارزیابی کیفیت عملکرد سرپرستان محترم امور پردیس های استانی اشاره کرد و افزود: مدلی برای ارزیابی و تصمیم سازی بر اساس شاخص های 26 گانه سرپرست محترم دانشگاه در حوزه های نگرشی و عملکردی تعریف و در هیأت رئیسه و ستاد ارتقاء دانشگاه ارائه گردید. بر اساس نتایج حاصل از بررسی های معمول با این رویکرد، در مورد وضعیت تعدادی از مدیران استانی و پردیس ها و مراکز که دوره مدیریت یک ساله ی آنان اتمام یافته و یا در حال اتمام است در ستاد ارتقاء مدیریت دانشگاه تصمیم سازی شده است.

وی افزود: زمینه های ارزیابی درونی گروه های آموزشی فراهم شده که به زودی کارگاه های آن برگزار خواهد شد.

وی با بیان این که ارزیابی های 6 ماهه و یک ساله در حوزه های مختلف معاونت های دانشگاه صورت می پذیرد و به واحد های مربوطه ارسال می شود، گفت: از مؤلفه ها و شاخص های ارزیابی می توان به چگونگی عملکرد به برنامه مورد توافق بین سرپرست دانشگاه و معاونین مربوطه چه در خصوص برنامه ای و چه در خصوص بودجه ای، چگونگی عملکرد در مصوبات هیأت رئیسه، سیستم پاسخگویی تلفنی، اتوماسیون و نگرش سنجی از پردیس ها  از منظر میزان رضایت از حوزه های دانشگاه و درآمد های اختصاص یافته، میزان ارتباط بین بودجه و برنامه اشاره کرد که ظرف مدت 2 هقته آینده 6 ماه اول سال به هیأت رئیسه و ستاد ارتقای دانشگاه ارائه می شود.

معاون ارزیابی و تضمین کیفیت در خصوص ارزیابی عملکرد کارکنان بیان کرد: ارزیابی عملکرد کارکنان سال گذشته به صورت کامل انجام و تغییراتی بر اساس بازخورد گرفته شده در ارزیابی های سال 94 اعمال شده است که به زودی پس ازجمع بندی به واحد مربوطه ارسال می شود تا کارهای مربوط به احکام بر اساس نتیجه ارزیابی صادر شود.

وی از برنامه های پیش روی دفتر نظارت و ارزیابی به استقرار سیستم مدیریت کیفیت در معاونت نظارت دانشگاه ،استقرار نظام تعالی سازمانی در دانشگاه (سطح بندی و زمینه سازی رقابت سالم میان سطوح)،  نظام جامع ارزیابی مؤلفه های دانشگاه و استقرار سامانه مدیریت عملکرد کارکنان و مدیریت عملکرد سازمان اشاره کرد.

دکتر کیانی از استقرار سامانه جامع "فرایند مدیریت بالندگی حرفه ای" به عنوان مهمترین اقدام آتی این حوزه یاد کرد  و دیگر برنامه های آینده ی حوزه بالندگی را تدوین و اجرای برنامه جامع بالندگی اعضای هیات علمی دانشگاه، تهیه و تدوین برنامه جامع آموزش های اساتید جدید الاستخدام، تدوین و اجرای اولیه برنامه جامع نیاز سنجی دانشگاه فرهنگیان، طراحی و اجرای دوره های آموزشی خود خوان، ایجاد و پشتیبانی شبکه های الکترونیکی بالندگی حرفه ای در حوزه های علمی - تخصصی، برگزاری دوره های آموزشی تخصصی ویژه کارکنان معاونت حوزه نظارت و ارزیابی و حوزه بالندگی، آموزش نیروهای نظارت بر استان ها و دوره ای برای 190 همکاری که به تازگی جذب شده اند؛ عنوان کرد.

وی افزود: تاکنون حدود 22 دوره به صورت های مختلف در سازمان مرکزی برگزار شده و برای 1143 نفراز مدیران، اساتید و کارکنان گواهی بالندگی صادر شده است.

معاون ارزیابی و تضمین کیفیت از اجرای طرح اصلح - ارزشیابی صلاحیت های حرفه ای دانشجو معلمان - در امسال خبرداد و اظهار داشت: این طرح طی برگزاری 8 نشست تخصصی درون دانشگاه و چندین جلسه با وزارت به تایید رسیده و امسال برای حدود 6 هزار فارغ التحصیل در رشته آموزش ابتدایی اجرا می شود.

وی افزود: طرح اصلح اولین طرح ارزیابی استاندارد کشوری در حوزه دانشجو معلمان است که تجربه اش در ایران موجود نیست.

وی چهار شاخص پوشه کار، آزمون کتبی، معدل و آزمون عملکردی را از مؤلفه های اصلی ارزیابی دانشجو معلمان اعلام کرد.

دکتر کیانی اظهار امیدواری کرد که اجرای این طرح بتواند خروجی دانشگاه را منطبق با شعار آن مبنی بر پرورش معلم طراز جمهوری اسلامی قرار دهد.

معاون نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت به طرح ارزش افزوده دانشگاهی اشاره کرد و گفت : این طرح به منظور تعیین میزان توفیق دانشگاه در ایجاد صلاحیت های حرفه ای و عمومی در دانشجویان طراحی شده است . در این رویکرد از روش شناسی موجود در مطالعات طولی و پانلی بهره گرفته می شود. این شیوه موجب می شود گروهی از دانشجویان در ابتدای ورود به دانشگاه از لحاظ برخی صلاحیت های مورد توجه ، ارزشیابی و خط پایه آنان تهیه شود . سپس با اندازه گیری متناوب و منظم در فواصل زمانی مشخص، میزان تغییرات در صلاحیت ها مشخص شود.

دکتر کیانی اضافه کرد خوشبختانه با استقرار نیروهای استانی نظارت و ارزیابی و تلاش های نظام مند دفتر نظارت، ارزیابی و تعالی سازمانی، کار نسبتا سنگین بررسی چگونگی عملکرد پردیس ها و مراکز سراسر کشور در مورد منشور بسیار مهم کیفیت آموزش را شروع نموده ایم . با توافق حوزه ی معاونت محترم آموزشی در این مرحله با تمرکز بر 5 ملاک اصلی و 43 نشانگر، بررسی های میدانی دقیق و گسترده ای به عمل آورده و انشاءالله در نشست معاونان آموزشی، پژوهشی و فرهنگی، و اجلاس مدیران استانی، گزارش مقایسه ای آن را ارائه خواهیم نمود . این کار در دانشگاه های کشور و دانشگاه فرهنگیان سابقه ندارد.

معاون نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت خاطر نشان کرد تدوین نظام نامه ی تشویق و تنبیه بر مبنای نتایج ارزیابی شاخص محور و عملکرد مدار همه ی حوزه های دانشگاه در دستور کار شورای مدیران حوزه ی معاونت قرار گرفته است.

وی در پایان ضمن تأکید بر ماموریت معاونت نظارت و ارزیابی مبنی بر نظارت و کمک به ارتقاء همه بخش های دانشگاه اظهار داشت : ما یاران کیفیت هستیم

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
دانشگاه فرهنگیان یا به تعبیر قدیمی دانشگاه تربیت معلم، با دانشگاه های معمولی فرق دارد، علاوه بر امتیازات دیگر دانشگاه ها امتیاز تولید معلم، مخصوص این دانشگاه است ، به این دانشگاه خیلی باید اهمیت داد. مقام معظم رهبری ......................................................................................................... انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. ......................................................................................................... * برای نمایش بهتر قالب و مطالب وبلاگ از مرورگرهای فایرفاکس و گوگل کروم استفاده نمایید.
اطلاعات کاربری
آمار سایت
  • کل مطالب : 3648
  • کل نظرات : 306
  • افراد آنلاین : 6
  • تعداد اعضا : 144
  • آی پی امروز : 21
  • آی پی دیروز : 324
  • بازدید امروز : 55
  • باردید دیروز : 2,233
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 15
  • بازدید هفته : 55
  • بازدید ماه : 33,252
  • بازدید سال : 179,069
  • بازدید کلی : 3,457,816
  • کدهای اختصاصی

    با عضویت در خبرنامه از آخرین اخبار آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان در ایمیل خود مطلع شوید لطفا ایمیل خود را وارد کنید:

    بعد از عضویت ایمیلی برایتان ارسال می گردد حتما می بایستی آنرا تایید کنید تا عضویت شما فعال شود