دومین جلسه کارگروه بررسی سیاست های کمی توسعه دانشگاه فرهنگیان وشیوه های پذیرش دانشجو برگزار شد.
به گزارش باشگاه دانشجومعلمان ایران ؛ در ابتدای این جلسه دکتر مهرمحمدی با تشکر از اعضاء کارگروه به ارائه گزارش مختصری از مباحث و مصوبات جلسه گذشته مبنی بر احصاء شیوه های متنوع پذیرش پرداخت.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان در ادامه ده اصل را با عنوان اصولی که مستقیماً بر پذیرش دانشجو مؤثر هستند و پنج اصل دیگر که به طور مستقیم در شیوه پذیرش مؤثر نیستند را، به عنوان اصول حاکم بر تربیت معلم در دانشگاه فرهنگیان برشمرد.
دکتر حداد عادل عضو هیأت امنای دانشگاه فرهنگیان نیز در ابتدای سخنان خود با اشارهای به انتظارات از دانشگاه فرهنگیان، گفت: در حال حاضر فاصله واقعیت ها تا آرمان ها در عرصه تربیت معلم بسیار زیاد است. هنوز این باور ایجاد نشده است که یکی از لوازم پیشرفت در هر علم دسترسی به راههای تعلیم آن علم است و دانش تخصصی تعلیم و تربیت زیزبنای پیشرفت در هر شأنی از شئون پیشرفت کشور است.
وی در بخش دیگری از مباحث خود، آموزش های ضروری برای معلمان را به سه دسته ذیل تقسیمبندی نمود:
الف: آموزش های دانشی ( متناسب با مواد درسی خاصی که هر معلم باید تدریس کند )
ب: آموزش های روشی ( شامل تخصص های تعلیم و تربیت و آنچه به روش تدریس اعم از روش تدریس عمومی و روش های تدریس هر درس به صورت خاص مربوط می شود. )
ج: آموزش های بینشی ( شامل درس هایی که در موضوعات اخلاقی و دینی و انقلاب اسلامی و زبان و ادبیات فارسی و .... )
در ادامه نشست سایر اعضاء کارگروه نیز نظرات خود را در خصوص اولویت های پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان بیان داشتند.