مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش از تشکیل دبیرخانه ستاد ثبتنام برای نظارت بر حُسن اجرای قوانین و مقررات و پیشگیری و برخورد با تخلفات احتمالی در این وزارتخانه خبر داد.
به گزارش باشگاه دانشجومعلمان ایران به نقل از فارس؛ به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، سیدرحیم میرشاهولد اظهار داشت: هر ساله بر اساس بخشنامه ثبتنام ، ستاد و دبیرخانه ثبتنام در وزارتخانه، ادارات کل استانها، مناطق و نواحی کشور تشکیل میشود.
وی افزود: ادارهکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش به عنوان دبیرخانه ستاد ثبتنام برای نظارت بر حُسن اجرای قوانین و مقررات و پیشگیری و برخورد با تخلفات احتمالی، برنامههای خود را ساماندهی و اجرا میکند که تشکیل دبیرخانه ستاد و بازرسیهای موردی حسب شکایت واصله دو وظیفه اصلی این اداره کل در خصوص ثبتنام است.
میرشاهولد تصریح کرد: ارائه جزوات آموزشی برای ارتقای سطح آگاهیهای مدیران و معلمان مدارس، تدوین فهرست برخی مقررات تکلیفی ایجابی و سلبی مدیران مدارس و هم چنینی پیشبینی برگزاری دورههای آموزشی کوتاه مدت از اقدامات آموزش و پرورش در جهت کاهش تخلفات برخی مدیران در ثبت نام است.
مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش با اشاره به بخشنامه ستاد ثبت نام، خاطرنشان کرد: دریافت هرگونه وجه به استثنای وجوه مربوط به سنجش سلامت، بیمه، استعلام از ثبت احوال و کتب درسی در مدارس دولتی عادی ممنوع است؛ دریافت کمکهای مردمی تنها در صورتی که اولاً داوطلبانه و بدون اجبار بوده و ثانیاً در غیر از زمان فصل ثبتنام باشد، امکان پذیر است.
وی افزود: چنانچه اولیای دانش آموزان به موردی از دریافت وجه غیرقانونی در مدارس عادی دولتی برخورد کردند، میتوانند مراتب را از طریق سامانه پاسخگویی به شکایات به نشانی shekayat.medu.ir اعلام کنند تا نسبت به رسیدگی به موضوع و برخورد قانونی با متخلف، اقدام قانونی به عمل آید.