loading...
باشگاه دانشجومعلمان ایران
دانشجومعلم بازدید : 536 جمعه 24 اردیبهشت 1395 نظرات (0)

آغاز ثبت نام کلاس اولی ها از اول خرداد ماه ،تدوین دفترچه راهنمای هدایت تحصیلی برای انتخاب رشته و تلفیق آموزش‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با برنامه‌های درسی از مهم ترین رویدادهای آموزش و پرورش در هفته گذشته بود.

به گزارش باشگاه دانشجومعلمان ایران ؛ از مهم ترین رویدادهای  وزارت آموزش و پرورش در هفته ی گذشته تدوین دفترچه هدایت تحصیلی و اعلام زمان ثبت نام کلاس اولی ها بود.

دفترچه راهنمای هدایت تحصیلی تدوین شد/ اعلام زمان ثبت نام مدارس

مسعود ثقفی سخنگوی آموزش و پرورش تهران در خصوص اعلام شرایط ثبت نام و تحصیل در پایه دهم از ایجاد دفترچه راهنما با این عنوان خبر داد و گفت: در این دفترچه راهنما تمامی اطلاعات لازم برای آگاهی دانش آموزان و والدین آنها جهت انتخاب شاخه، رشته تحصیلی و همچنین انتخاب مدرسه مناسب در چارچوب ضوابط و مقررات هدایت تحصیلی و ظرفیت مدارس دولتی و هیأت امنایی ارائه شده است.

وی در خصوص اعلام زمان ثبت نام هر کدام از دبیرستان‌ها و هنرستان‌ها بیان کرد: ثبت نام مدارس فرهنگ از 31 خرداد الی 9 تیر، نمونه دولتی 21 الی 24 تیرماه، مدارس دولتی عادی و هیئت امنایی از 23 تیرماه الی 25 مردادماه، مدارس شاهد 15 تیر الی 25 تیرماه و مدارس استعدادهای درخشان از تاریخ اول تیرماه الی 20 تیرماه انجام می شود.

ثبت نام کتاب‌های درسی تا پایان اردیبهشت ماه ادامه دارد

لیدا نیک روش مدیر کل دفتر نظارتی بر نشر و توزیع مواد آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت : بازه زمانی ثبت نام در پایه اول ابتدایی نیز از اول خرداد ماه تا ٢٠ شهریور ماه است.

نیک روش در خصوص زمان ثبت نام دانش آموزان پیش دانشگاهی اظهار کرد: ثبت نام این گروه نیز از ١۶ فروردین آغاز شده و تا پایان اردیبهشت ماه ادامه دارد.

آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از اول خرداد

علی زرافشان رییس ستاد ثبت‌نام و معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش در خصوص زمان ثبت نام دانش آموزان کلاس اول بیان کرد: از اول خرداد ماه ثبت‌نام این دانش‌آموزان آغاز می‌شود.

وی عنوان کرد: دانش‌آموزان کلاس اول چنانچه پرونده سلامت نداشته باشند ابتدا باید به مراکز سنجشی که معرفی شده مراجعه کنند و سپس با تکمیل پرونده سلامت ثبت‌نام خود را انجام دهند.

زرافشان  در خصوص ثبت نام سایر پایه ها گفت: در بحث هدایت تحصیلی علاوه بر آنکه انتخاب شاخه و رشته بسیار مهم است مسئله‌ای که امسال نگاه ویژه‌ای به آن شده توسعه متوازن سهم رشته‌های مختلف در پذیرش دانش‌آموز است و این مسئله به آموزش و پرورش استان‌های سراسر کشور ابلاغ شده است.

پیگیری آخرین وضعیت دانش‌آموز تنبیه شده لرستانی

علی قربانی رییس اداره اطلاع‌رسانی آموزش و پرورش لرستان در خصوص تنبیه دانش‌آموز لرستانی گفت: به طور قطع وضعیت روشن نیست و در حال پیگیری هستیم.

وی با اشاره به اینکه اثر جراحات به تدریج از بدن کودک در حال محو شدن است، بیان کرد: شواهد حاکی از غلبه مسائل قومی- قبیله‌ای و مسئله آموزشی بوده و با توجه به پیگیری‌های هر روز آموزش و پرورش به محض آنکه خانواده دانش‌‌آموز تمایل به بررسی تخصصی این وضعیت داشته باشند به کمک مراجع مربوطه و پزشک قانونی از منشأ جراحات آگاه می‌شویم و در صورت بروز تخلف با فرد خاطی به طور جدی برخورد می‌شود.

تلفیق آموزش‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با برنامه‌های درسی

کیایی مدیرکل مراقبت از آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش اظهار کرد: در خصوص پیشگیری از آسیب‌ها سالانه در مدارس برنامه‌های مختلفی مورد توجه است همچنین بازنگری در متون درسی صورت گرفته تا مسائل مربوط به خودمراقبتی نیز به دانش‌آموزان آموزش داده شود. 

وی افزود : در زمینه پیشگیری از آسیب‌ها برنامه‌های ویژه‌ای در نظر گرفته شده که از مهم‌ترین آنها تلفیق آموزش‌های پیشگیری از آسیب‌ها در کنار آموزه‌های درسی است.

مسابقه دانش آموزی نور ابن هیثم بسترساز شناسایی استعدادهای علمی است

مهدی نوید ادهم دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش  با اشاره به برگزاری مسابقه دانش آموزی ابن هیثم  اظهار کرد:  این اقدامات می تواند بسترساز شکوفایی و شناسایی استعدادهای علمی دانش آموزان باشد که در دراز مدت به بار می نشیند.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه اجرای برنامه هایی مانند مسابقه دانش آموزی نور ابن هیثم باعث ایجاد زمینه شکوفایی استعدادها می‌شود، ادامه داد: این مسابقه در رشد علمی دانش آموزان تاثیر مفید و بسزایی دارد.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
دانشگاه فرهنگیان یا به تعبیر قدیمی دانشگاه تربیت معلم، با دانشگاه های معمولی فرق دارد، علاوه بر امتیازات دیگر دانشگاه ها امتیاز تولید معلم، مخصوص این دانشگاه است ، به این دانشگاه خیلی باید اهمیت داد. مقام معظم رهبری ......................................................................................................... انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. ......................................................................................................... * برای نمایش بهتر قالب و مطالب وبلاگ از مرورگرهای فایرفاکس و گوگل کروم استفاده نمایید.
اطلاعات کاربری
آمار سایت
  • کل مطالب : 3648
  • کل نظرات : 306
  • افراد آنلاین : 9
  • تعداد اعضا : 144
  • آی پی امروز : 83
  • آی پی دیروز : 324
  • بازدید امروز : 381
  • باردید دیروز : 2,233
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 15
  • بازدید هفته : 381
  • بازدید ماه : 33,578
  • بازدید سال : 179,395
  • بازدید کلی : 3,458,142
  • کدهای اختصاصی

    با عضویت در خبرنامه از آخرین اخبار آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان در ایمیل خود مطلع شوید لطفا ایمیل خود را وارد کنید:

    بعد از عضویت ایمیلی برایتان ارسال می گردد حتما می بایستی آنرا تایید کنید تا عضویت شما فعال شود