همکاری در فروش فایل میهن همکار
به باشگاه دانشجومعلمان ایران خوش آمدید.وارد یا عضو شوید کاربرگرامی شما اکنون در مسیر زیر قرار دارید : ضرورت آسیب‌شناسی خصوصی‌سازی آموزش و پرورش/درایران به آسانی ساختار نظام آموزشی تغییر می‌کند

ضرورت آسیب‌شناسی خصوصی‌سازی آموزش و پرورش/درایران به آسانی ساختار نظام آموزشی تغییر می‌کند

تاریخ ارسال پست:
یکشنبه 13 دي 1394
نویسنده:
دانشجومعلم
نظرات :
تعداد بازدید:
414

ضرورت آسیب‌شناسی خصوصی‌سازی آموزش و پرورش/درایران به آسانی ساختار نظام آموزشی تغییر می‌کند

عضو کمیسیون تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر ضرورت آسیب‌شناسی خصوصی‌سازی آموزش و پرورش، گفت: در ایران به آسانی ساختار نظام‌ آموزشی تغییر داده می‌شود.

به گزارش باشگاه دانشجومعلمان ایران به نقل از فارس؛ طیبه ماهرو زاده عضو کمیسیون تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه اجرا و عملیاتی کردن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش امری دشوار است، اظهار داشت: البته نباید به بهانه مشکل بودن، اجرای این سند به تعویق بیفتد و باید درباره اهداف تعلیم و تربیت در سطوح مختلف اولویت‌بندی کرد.

* هدف گذاری با توجه به نیاز‌های روز جامعه در اجرای سند تحول بنیادین

ماهرو زاده، موضوع و محتوای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را مورد اشاره قرار داد و گفت: این سند طیف گسترده‌ای از مباحث مهمی همچون تربیت معلم، محتوای کتب درسی، روش‌های تدریس، مسائل فرهنگی جامعه و نیز اهدافی که در هر دوره زمانی باید اجرا شود را مورد بررسی قرار داده و تبیین کرده است.

وی در خصوص نحوه عملیاتی کردن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، خاطر نشان کرد: در این سند اهداف مقاطع محتلف تحصیلی مشخص است و باید با توجه به نیاز کنونی جامعه بررسی شود که چه مسائلی مهم‌تر است و در آن موضوع متمرکز شده و برای آن برنامه‌ریزی کرد.

*اکثر کشور‌های دنیا برای تغییر یک نظام چندین سال مطالعه و اقدام کارشناسی می‌کنند

عضو کمیسیون تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی با انتقاد از تغییر دادن نظام‌های آموزشی در کشور بدون اقدام کارشناسی و مطالعات لازم، اظهار داشت: متاسفانه در ایران به آسانی نظام‌های تحصیلی تغییر داده می‌شود و این در حالی است که در اکثر کشور‌های دنیا برای تغییر یک نظام، چندین سال مطالعه و اقدام کارشناسی می‌شود.

وی افزود: در کوتاه‌ترین مدت تصمیم گرفته می‌شود یک نظام سیستماتیک تغییر کند و به عنوان نمونه مقاطع دبستان، راهنمایی و متوسطه به 3ـ3ـ6 تبدیل می‌شود.

*نحوه اداره و تربیت نوجوانان و جوانان با توجه به شاغل بودن اکثر زنان در این عصر مشکل است

ماهرو زاده در بخشی دیگر از سخنان خود موضوع تعطیلی پنج‌شنبه‌های مدارس را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: در کشور ژاپن تعطیلات 2 روزه به یک روز کاهش پیدا کرد چرا که نحوه اداره و تربیت نوجوانان و جوانان با توجه به شاغل بودن اکثر زنان در این عصر مشکل است و این تعطیلی پنج‌شنبه‌ها اثرات نامطلوب تربیتی دارد.

*ضرورت آسیب شناسی خصوصی سازی آموزش و پرورش و مشارکت مردم

وی با بیان اینکه در مسایل مربوط به تعلیم و تربیت نیازمند پژوهش و تأمل بسیار قبل از هر اقدامی هستیم، اظهار داشت: موضوع خصوصی سازی آموزش و پرورش و مشارکت مردم باید آسیب‌شناسی شود و بر وضعیت فعلی مدارس غیر دولتی کار کارشناسی و آسیب شناسی صورت گیرد تا نحوه خصوصی سازی و چگونگی مشارکت مردم با توجه به آسیب شناسی‌های موجود مورد بررسی علمی قرار گیرد.

مطالب مرتبط

نظرات


نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی