loading...
باشگاه دانشجومعلمان ایران
دانشجومعلم بازدید : 873 چهارشنبه 07 مرداد 1394 نظرات (0)

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان گلستان گفت: در اثنای طرح ملی ایران‌شناسی و ایران‌گردی که به میزبانی استان گلستان در حال برگزاری است، تمامی مشاهیر این استان به دانشجویان مهمان معرفی می‌شوند.

به گزارش باشگاه دانشجومعلمان ایران به نقل از دانشجو؛ بهجت تربتی نژاد، رئیس دانشگاه فرهنگیان استان گلستان  در حاشیه دومین روز از طرح ملی «ایران شناسی و ایران گردی» که در استان گلستان در حال برگزاری است، گفت: دانشگاه فرهنگیان یک شعاری دارد با این عنوان که «اگرچه دانشگاه تعطیل می‌شود؛ اما تربیت معلم تعطیل نمی‌شود»، در واقع این دانشگاه به سال تحصیلی پیوسته قائل است و در تابستان نیز به تربیت دانشجومعلمان می‌پردازد. 

وی افزود: با توجه به تعطیل ناپذیری دانشگاه فرهنگیان، برنامه‌های نیمه رسمی مختلفی در فصل تابستان در نظر گرفته می‌شود که یکی از این‌ها طرح «ایران شناسی و ایران گردی» بود در همین راستا استان گلستان با توجه به قابلیت‌ها و توانمندی‌هایی که در پردیس خواهران دانشکده امام خمینی گرگان وجود داشت و ویژگی‌های خاص گردشگری و قومیتی که داشتیم از سوی مدیرکل امور اجتماعی فرهنگیان به عنوان اولین مجری این طرح انتخاب شد. 

تربتی نژاد دانشجویان دانشگاه فرهنگیان را دانشجویانی خاص و ویژه خواند و متذکر شد: دانشجومعلمان قرار است که نسل‌های آینده کشور را تربیت کنند؛ از این رو حتما باید باید با فرهنگ کشورمان و قومیت‌ها و فرهنگ دینی ما آشنا بشوند و جاذبه‌های گردشگری کشورمان را ببینند تا ضمن تقویت قوای روحی و جسمانی، آن اطلاعاتی که نیاز دارند و توانمندی‌هایی که برای انتقال فرهنگی به نسل‌های آینده احتیاج دارند را در این طرح‌ها کسب کنند. 

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان گلستان تاکید کرد: دانشجویان مهمان استان گلستان در این طرح سه روزه از مکان‌های تاریخی این استان نظیر برج قابوس، مکان‌های زیست محیطی نظیر پارک ملی استان گلستان و تنوع قومیتی نظیر قوم قزلباش و ترکمن و صنایع دستی و آثار بومی و محلی استان از نزدیک آشنا خواهند شد.

وی همچنین از برگزاری کارگاه‌های آموزشی نیز خبر داد و ابراز کرد: تمامی مشاهیر استان گلستان در اثنای این طرح به دانشجو معلمان مهمان شناسانده خواهند شد. 

طرح ملی ایران شناسی و ایران گردی از صبح روز گذشته در تپه نورالشهدای گرگان با حضور دانشجویان هشت استان اصفهان، همدان، کردستان، لرستان، قزوین، اردبیل و فارس و گلستان آغاز به کار کرد و اذان مغرب فردا به کار خود پایان می‌دهد؛ دانشجویان در روز اول ضمن بازدید از کاخ موزه گرگان و شرکت در کارگاه‌های آموزشی، امروز به پارک ملی گلستان سفر کردند و با محیط زیست آن از نزدیک آشنا شدند. 

بازدید از آب گرم زیارت، امامزاده یحیی بن زید گنبد کاووس، بافت تاریخی استرآباد، سواحل بندرترکمن و دیدار با قوم‌های مختلف و پخت غذاهای محلی و شرکت در بازی‌های بومی نیز در دستور کار این طرح قرار دارد.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
دانشگاه فرهنگیان یا به تعبیر قدیمی دانشگاه تربیت معلم، با دانشگاه های معمولی فرق دارد، علاوه بر امتیازات دیگر دانشگاه ها امتیاز تولید معلم، مخصوص این دانشگاه است ، به این دانشگاه خیلی باید اهمیت داد. مقام معظم رهبری ......................................................................................................... انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. ......................................................................................................... * برای نمایش بهتر قالب و مطالب وبلاگ از مرورگرهای فایرفاکس و گوگل کروم استفاده نمایید.
اطلاعات کاربری
آمار سایت
  • کل مطالب : 3648
  • کل نظرات : 306
  • افراد آنلاین : 8
  • تعداد اعضا : 144
  • آی پی امروز : 73
  • آی پی دیروز : 324
  • بازدید امروز : 322
  • باردید دیروز : 2,233
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 15
  • بازدید هفته : 322
  • بازدید ماه : 33,519
  • بازدید سال : 179,336
  • بازدید کلی : 3,458,083
  • کدهای اختصاصی

    با عضویت در خبرنامه از آخرین اخبار آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان در ایمیل خود مطلع شوید لطفا ایمیل خود را وارد کنید:

    بعد از عضویت ایمیلی برایتان ارسال می گردد حتما می بایستی آنرا تایید کنید تا عضویت شما فعال شود