loading...
باشگاه دانشجومعلمان ایران
دانشجومعلم بازدید : 689 سه شنبه 01 دی 1394 نظرات (0)

رییس دانشگاه فرهنگیان خراسان رضویبا بیان اینکه دانشجویان دانشگاه‌های فرهنگیان بعد از تکمیل تحصیلات وارد تعلیم و تربیت جامعه می‌شوند، افزود: دانشجویان این دانشگاه قطعا تاثیرات بسزایی در شکل‌گیری آینده کشور دارند که باید تمامی شرایط دانشجویان برای فراگیری تمامی ایده‌های پژوهشی و علمی فراهم شود. 

به گزارش باشگاه دانشجومعلمان ایران به نقل از فارس؛ سید حسین مجتبوی در همایش تربیت سیاسی و اجتماعی که در تالار کاشفی شهرستان سبزوار برگزار شد با بیان اینکه با راهکارهای انقلابی و بصیرتی مقام معظم رهبری در راستای افزایش بصیرت‌افزایی دانش‌آموختگان اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است، اظهار کرد: مهم‌ترین اقداماتی که در چند سال اخیر اتفاقاتی افتاده است برگزاری همایش با محوریت سیاسی و اجتماعی و نیز برپایی کرسی‌های آزاداندیشی با حضور شخصیت‌های مهم سیاسی و علمی کشور بوده است.

وی با بیان اینکه دانشجویان دانشگاه‌های فرهنگیان بعد از تکمیل تحصیلات وارد تعلیم و تربیت جامعه می‌شوند، افزود: دانشجویان این دانشگاه قطعا تاثیرات بسزایی در شکل‌گیری آینده کشور دارند که باید تمامی شرایط دانشجویان برای فراگیری تمامی ایده‌های پژوهشی و علمی فراهم شود.

مجتبوی با بیان اینکه برگزاری همایش‌های تربیت سیاسی واجتماعی در سراسر کشور سبب ارتقای سطح آگاهی دانشجویان می‌شود، خاطر نشان کرد: مهم‌ترین هدف در برگزاری این همایش‌ها آشنایی دانشجویان با مباحث جدید روز جهان ایت و با بصیرت خود در مقابل جنگ نرم بینش مبارزه در پیش بگیرند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی مهم‌ترین وظیفه این دانشگاه را تربیت نسلی خلاق و تاثیرگذار در جامعه عنوان کرد و یادآور شد: هم‌اکنون بیش از 12 هزار و 500 دانشجو در 99 مرکز آموزشی دانشگاه‌های فرهنگیان سراسر کشور در حال تعلیم و تربیت هستند و نخستین  ورودی فارغ‌التحصیلان این دانشگاه در سال آینده خواهد بود.

وی تعداد دانشجو معلمان در دانشگاه‌های فرهنگیان سراسر کشور را بالغ بر 65 هزار نفر بیان کرد و اضافه کرد: سهم خراسان رضوی نیز 6 هزار و 500 دانشجو است که در مراکز شهرستان‌های مشهد، سبزوار، تربت، نیشابور مشغول به تحصیل هستند و نخستین فارغ‌التحصیلان سال 95 بعد از پذیرش در آزمون به استخدام آموزش و پرورش در می‌آیند.

این مسئول با بیان اینکه جهان کنونی مورد هجمه‌های شدید ماهواره‌ای و شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته است، تصریح کرد: افزایش سطح بصیرت‌افزایی سیاسی و دینی دانشجویان این دانشگاه می‌تواند مانع از آسیب رساندن به دانش‌آموزان می‌شود.

رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی ادامه داد: در راستای ارتقای سطح آگاهی علمی و پژوهشی معلمان شاغل قراردادهایی با اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی به امضاء رسیده است که باید دوره‌های ضمن خدمت علمی توسط دانشگاه فرهنگیان برگزار شود.

رئیس دانشگاه فرهنگیان سبزوار نیز در این همایش با بیان اینکه هدف اصلی برگزاری این همایش تبادل نظر افکار فرهیختگان است، اظهار داشت: دبیرخانه همایش تربیت سیاسی و اجتماعی سال گذشته راه‌اندازی شد که بیش از 194 مقاله علمی و پژوهشی به دبیرخانه ارسال شده است.

اسماعیل نصرآبادی با بیان اینکه 34 مقاله در این همایش پذیرفته شده است، افزود:  بیش از یک هزار دانشجو در دانشگاه فرهنگیان سبزوار در حال تحصیل هستند که طبق مصوبه هیئت امناء در شهرستان‌های خراسان رضوی فاقد جذب واحد ویژه خواهران است.

وی یادآور شد: احداث پردیس دانشگاه فرهنگیان سبزوار جزء طرح‌های اجرایی دارای بودجه ملی بوده که چندسال گذشته بیش از 2 میلیارد تومان به این طرح اختصاص داده شده است.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
دانشگاه فرهنگیان یا به تعبیر قدیمی دانشگاه تربیت معلم، با دانشگاه های معمولی فرق دارد، علاوه بر امتیازات دیگر دانشگاه ها امتیاز تولید معلم، مخصوص این دانشگاه است ، به این دانشگاه خیلی باید اهمیت داد. مقام معظم رهبری ......................................................................................................... انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. ......................................................................................................... * برای نمایش بهتر قالب و مطالب وبلاگ از مرورگرهای فایرفاکس و گوگل کروم استفاده نمایید.
اطلاعات کاربری
آمار سایت
  • کل مطالب : 3648
  • کل نظرات : 306
  • افراد آنلاین : 9
  • تعداد اعضا : 144
  • آی پی امروز : 113
  • آی پی دیروز : 324
  • بازدید امروز : 675
  • باردید دیروز : 2,233
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 15
  • بازدید هفته : 675
  • بازدید ماه : 33,872
  • بازدید سال : 179,689
  • بازدید کلی : 3,458,436
  • کدهای اختصاصی

    با عضویت در خبرنامه از آخرین اخبار آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان در ایمیل خود مطلع شوید لطفا ایمیل خود را وارد کنید:

    بعد از عضویت ایمیلی برایتان ارسال می گردد حتما می بایستی آنرا تایید کنید تا عضویت شما فعال شود