ششمین نشست علمی - تخصصی با عنوان رویکردهای جدید فناوری آموزشی با حضور معاون پژوهش و فناوری دانشگاه در سالن مرکزی اجتماعات دانشگاه فرهنگیان برگزار شد.
به گزارش باشگاه دانشجومعلمان ایران به نقل از دانشگاه فرهنگیان؛ دکتر ساکی در این نشست با بیان ابعاد شایستگی حرفه ای معلمان، شایستگی فناوری را بُعد مهمی از ابعاد حرفه ای معلمان بر شمرد و بر ضرورت کسب این شایستگی توسط دانشجو معلمان تاکید کرد.
وی، شایستگی فناوری آموزشی را شامل شایستگی عمومی و شایستگی اختصاصی معرفی نمود و افزود: بر این اساس دانشجو معلمان و معلمان علاوه بر مهارت عمومی در بهره گیری از فناوری باید متناسب با رشته موضوعی خود از فناوری های مرتبط نیز بهره گیرند. دکتر ساکی با اشاره به تهیه سند آموزش فناوری، تحولات جدید در برنامه های درسی را همسو با آن و متناسب با نیازهای عمومی و اختصاصی دانشجو معلمان به این فناوری ها دانست.
در ادامه دکتر شهناز ذوفن (لطفی پور)، متخصص فناوری آموزشی و استاد دانشگاه کالیفرنیا به ارائه رویکردهای جدید و انواع فناوری های کاربردیِ آموزشی در حوزه آموزش و مدارس پرداخت و به چالش های پیش روی بهره گیری از آن ها اشاره نمود.
وی کارآمدی مدارس را در قرن حاضر، تمهید شرایط لازم برای کاربرد مؤثر این فناوری ها دانست که به مدد آنها قابلیت های یاددهی -یادگیری در کلاس درس به میزان قابل توجهی افزایش می یابد.