دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: در سند تحول بنیادین بحث مدیریت اولین و اصلیترین نیاز آموزش و پرورش است که یکی از جدیترین راهبردهای سند را دنبال می کند.
به گزارش باشگاه دانشجومعلمان ایران به نقل از پانا؛ دومین دوره آموزش تکمیلی مدرسان صبح امروز 25 شهریور ماه در مجتمع آدینه برگزار شد. این برنامه با محوریت تعالی مدیریت مدرسه دومین دوره خود را برگزار می کند.
در این همایش مهدی نوید ادهم، دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش ضمن توجه به امر مدیریت در آموزش و پرورش گفت: اقتدار مدیریتی نیازی است که آموزش و پرورش به شدت به آن توجه میکند و در سند تحول بنیادین نیز بحث مدیریت اولین و اصلیترین نیاز آموزش و پرورش است که یکی از جدیترین راهبردهای سند را دنبال می کند.
وی تصریح کرد: این فرآیند امری دراز مدت است و ساختار اداری معمولا اجازه چنین فعالیتی را نخواهد داد و در سند پیشنهاد بر این است که عزل و نصب در آموزش و پرورش به گونهای متفاوت باشد تا مساله ثبات مدیریتی با مشکل مواجه نشود.
نوید ادهم در خصوص تعالی مدیریتی و اجرایی شدن آن طرحهایی نظیر توجه به امر تربیت معلم و مدیر در دانشگاه فرهنگیان، زیر نظام با رویکرد مدیریتی در سند تحول را بر شمرد.
وی نهادینه کردن مراتب دستیابی به حیات طیبه متناسب با شرایط سنی مخاطب را نیز به شدت مورد توجه قرار داد.
جزئیات برنامه تعالی مدیریتی در مدارس
این برنامه در 5 هزار و 900 مدرسه کشور در تمام دوره های تحصیلی به صورت آزمایشی در حال اجرا است که در راستای اجرای این برنامه مشاوران،ناظران و ارزیابان حضور خواهند داشت.
برنامه تعالی مدیریت با هدف کیفیت بخشی به مدیریت آموزشی در آموزش و پرورش به اجرا در آمده است و هدف از ارتقا و تعالی سازمانی در تمام ابعاد آموزشی، پرورشی و سلامت است.
این برنامه در تابستان اجرا می شود و پس از آن مدرسان به آموزشهای لازم در استانها میپردازند.
در سال گذشته 400 نفر از مدرسان در این برنامه شرکت کردهاند و امسال برای تبیین و توجیه برنامه آموزشی مشاوران و ناظران نزدیک به 300 نفر هستند.