سرپرست دانشگاه فرهنگیان امروز در جمع معاونان آموزش متوسطه ادارات کل آموزش و پرورش سراسر کشور که در سازمان مرکزی این دانشگاه برگزار شد گفت: رابطه دانشگاه فرهنگیان با وزارت آموزش وپرورش رابطه کارگزار با کارفرماست و رسالت این دانشگاه جز این نیست .
به گزارش باشگاه دانشجومعلمان ایران ؛ دکتر مهر محمّدی با تأکید براینکه تربیتِ معلم کاری دشوار است تصریح کرد تربیتِ معلم امری چند وجهی است و این مهم همواره باید پاس داشته شود.
وی افزود: تفاوت مقوله تربیت معلم در دانشگاه فرهنگیان با سایر دانشگاهها این است که در دانشگاه فرهنگیان آموزش یک محور از کار است و محور دیگر، تربیت است بعبارت دیگر آموزش محوری توسط استاد در دانشگاهها انجام می گیرد ولی در تربیتِ معلم استاد فقط نقش استاد را ایفا نمی کند بلکه نقش مربّی را نیز عهده دار است .
دکتر مهر محمّدی باتأکید بر اهمیت و نقش کار ورزی در دانشگاه فرهنگیان خاطر نشان کرد: کار تربیت معلم موفق می شود اگر کارورزی با توفیق همراه باشد همچنین کار تربیت معلم موفق نمی شود اگر کارورزی با موفقیت همراه نباشد.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به این که تعبیر من، این است: تربیتِ معلم آموختنی نیست یعنی فقط به معلم و استاد نیاز ندارد بلکه به مربّی هم نیاز دارد، گفت: معلم راهنما در کارورزی دانشجو معلم را تحویل می گیرد در این مرحله کار این دانشجو معلم در دانشگاه انجام نمی شود بلکه کار راهنمایی او در محیط مدرسه انجام می گیرد. به این ترتیب معلم راهنمای کاروزی می تواند با راهنمایی صحیح دانشجو معلم را به یک شخصیت تاثیر گذار تبدیل کند هر چند که بالعکس آن نیز می تواند در صورت غفلت انجام پذیرد.
شایان ذکر است معاونان آموزش متوسطه ادارات کل آموزش و پرورش سراسر کشور به دعوت دکتر موسی پور، معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان در جلسه مشترک در محل این دانشگاه به مدت یک روز پیرامون موضوع کارورزی به بحث و تبادل نظر می پردازند.