loading...
باشگاه دانشجومعلمان ایران
دانشجومعلم بازدید : 559 دوشنبه 01 شهریور 1395 نظرات (0)

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش، از تهیه بانک اطلاعاتی معلمان مدارس غیر دولتی کشور خبر داد.

به گزارش باشگاه دانشجومعلمان ایران به نقل از فارس؛ مرضیه گُرد رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش ، در خصوص «شرایط معلمان مدارس غیردولتی از جهت صلاحیت‌های اخلاقی‌های‌ و علمی»، اظهار داشت: معلمان مدارس غیر دولتی گزینش شده‌اند، اما اگر در مواردی مشکلاتی وجود دارد به مؤسسان مدارس غیردولتی بر می‌گردد.

وی ادامه داد: اگر مؤسسان مدارس غیر دولتی، معلمان مناسب از جهت صلاحیت علمی، حرفه‌ای و اخلاقی پیدا نکنند، مدرسه تحت مدیریت آنها نیز با استقبال خوب دانش‌آموزان مواجه نخواهد شد.

گُرد با بیان اینکه بر روی صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان کار کرده‌ایم، افزود: در حال تهیه بانک اطلاعاتی از معلمان مدارس غیردولتی در همه مقاطع تحصیلی کشور هستیم تا در این بانک، اطلاعات لازم آنها را جمع‌آوری کنیم؛ این اطلاعات شامل این است که «معلم چه کسی است؟»، «چه سوابق و مدرک تحصیلی دارد؟» و «چه دوره‌های آموزشی را گذرانده است» که مقدمات این کار آماده شده و به زودی مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه سطح حقوق معلمان مدارس غیردولتی را نیز در این بانک اطلاعاتی بررسی می‌کنیم، یادآور شد: اعتقاد دارم این کار دیر انجام شده است اما اگر بتوانیم این معلمان را شناسایی کرده و نقاط ضعف و قدرت آنها را استخراج کنیم، کار بسیار خوبی انجام شده است.

وی تصریح کرد: در بین معلمان مدارس غیردولتی افراد با تجربه و توانمندی داریم؛ ضمن اینکه در 2 سال گذشته برای اولین بار مرکز آموزش نیروی انسانی غیر دولتی با مجوز سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی شروع به کار کرده است.

گُرد گفت: ایجاد این مراکز در استان تهران شروع شده و در بقیه استان‌ها نیز در حال توسعه است؛ ضمن اینکه 5 استان نیز دارای این مراکز هستند.

وی با بیان اینکه به توانمندسازی معلمان مدارس غیردولتی اعتقاد داریم، افزود: این معلمان مؤظف هستند برنامه‌های آموزشی مانند معلمان مدارس دولتی را بگذرانند، اما به دلیل نبود دلگرمی‌های لازم، ممکن است آنها بعد از مدتی از مجموعه مدارس غیردولتی خارج شوند.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش بیان داشت: اعتقاد داریم با تشکیل این بانک اطلاعاتی و ایجاد فرم‌های قرارداد یکسانی که به زودی با توجه به تصویب قانون تأسیس مدارس غیردولتی در چهارچوب ضوابط قانون کار قرار می‌گیرند، این روند قانونی شود.

وی افزود: همه معلمان مدارس غیردولتی طی فرایند ایجاد بانک اطلاعاتی دارای شناسنامه می‌شوند و در صورت نیاز به داشتن اطلاعات مربوط به صلاحیت حرفه‌ای و اخلاقی‌شان، اطلاعات این بانک قابل قبول خواهد بود.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
دانشگاه فرهنگیان یا به تعبیر قدیمی دانشگاه تربیت معلم، با دانشگاه های معمولی فرق دارد، علاوه بر امتیازات دیگر دانشگاه ها امتیاز تولید معلم، مخصوص این دانشگاه است ، به این دانشگاه خیلی باید اهمیت داد. مقام معظم رهبری ......................................................................................................... انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. ......................................................................................................... * برای نمایش بهتر قالب و مطالب وبلاگ از مرورگرهای فایرفاکس و گوگل کروم استفاده نمایید.
اطلاعات کاربری
آمار سایت
  • کل مطالب : 3648
  • کل نظرات : 306
  • افراد آنلاین : 6
  • تعداد اعضا : 144
  • آی پی امروز : 56
  • آی پی دیروز : 324
  • بازدید امروز : 144
  • باردید دیروز : 2,233
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 15
  • بازدید هفته : 144
  • بازدید ماه : 33,341
  • بازدید سال : 179,158
  • بازدید کلی : 3,457,905
  • کدهای اختصاصی

    با عضویت در خبرنامه از آخرین اخبار آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان در ایمیل خود مطلع شوید لطفا ایمیل خود را وارد کنید:

    بعد از عضویت ایمیلی برایتان ارسال می گردد حتما می بایستی آنرا تایید کنید تا عضویت شما فعال شود