loading...
باشگاه دانشجومعلمان ایران
دانشجومعلم بازدید : 442 چهارشنبه 27 مرداد 1395 نظرات (0)

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی از ضرورت توجه به تربیت دینی در دانشجو معلمان برای پرورش نسل‌های آینده خبر داد.

 به گزارش باشگاه دانشجومعلمان ایران به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ حداد عادل عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در همایش مسئولان دفاتر نهاد مقام معظم رهبری به دانشگاه فرهنگیان که امروز در تالار آیینه برگزار شد، با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی فرصتی است تا روحانیون در دانشگاه‌ها به ترویج اسلام بپردازند، گفت: باید این مسئله را قدر بدانیم و به تربیت اسلامی افرادی که از دانشگاه فارغ‌التحصیل می‌شوند هر چه بیشتر توجه شود.

وی خطاب به نمایندگان نهاد رهبری عنوان کرد: برای دانشجویانی که با شما در ارتباط هستند باید وضع دنیای امروز که حضور خدا در آن کمتر احساس می‌شود را تشریح کنید تا دانشجویان به ضرورت دین در زندگی پی ببرند.

حداد عادل اظهار کرد: در دنیای غرب تصمیم‌گیری‌های مربوط به مسائل جنگ، صلح و مواردی‌ دیگری از این قبیل بدون توجه به مبانی دینی تشریح می‌شود و همین امر موجب شده تا توفیق چندانی در وضعیت زندگی حاصل نشود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه کشور در آینده به دست فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها اداره می‌شود، اظهار کرد: حضور روحانیون در همه دانشگاه‌ها لازم است اما در دانشگاه فرهنگیان که به تربیت نسل آینده کشور می‌پردازد این حضور ضرورت بیشتری دارد لذا باید به تربیت دینی این افراد بیشتری شود.

حداد عادل با اشاره به اینکه انحرافات اخلاقی در دانشگاه تربیت معلم اثر منفی بیشتری دارد، یادآور شد: در انقلاب اسلامی آموزش و پرورش قلب نظام است و تربیت معلم در مرکز آن قرار داد یعنی اگر بخواهیم ایران را اصلاح کنیم اول باید به تربیت کودکان که لازمه آن تربیت معلم و ساماندهی وضعیت آن‌ها است، بپردازیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: آموزش و پرورش پیش از این در دوره‌های کارشناسی و تربیت دبیر اختیاری نداشت اما به تدریج این وضعیت به این نهاد آموزشی محول شد و حال باید همگی همت کنند تا مسیر طولانی که برای دانشگاه تعریف شده به بهترین نحو مدیریت شود.

حداد عادل گفت: اکنون تربیت معلم در دانشگاه فرهنگیان پاسخگوی نیاز آموزش و پرورش نیست لذا باید به سطح استانداردهای بالاتری دست یابیم که در این مسیر توجه به جذب هیئت علمی و ساماندهی شرایط اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی اظهار کرد: باید در گزینش معلمان به ویژه در دانشگاه فرهنگیان نگاه ویژه‌‌ای داشته باشیم تا افرادی اصلح‌ برای تربیت نسل آینده انتخاب شوند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه نمایندگان نهاد رهبری باید ارتباط خوبی با دانشگاه فرهنگیان برقرار کنند، گفت: دانشجویان با فضاهای فکری متفاوت در دانشگاه حضور پیدا می‌کنند و اقتضای سن آن‌ها ایجاب می‌کند تا روحیه‌ای اعتراضی داشته باشند لذا باید نمایندگان نهاد رهبری با مدیریتی صحیح آن‌ها را مدیریت کنند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
دانشگاه فرهنگیان یا به تعبیر قدیمی دانشگاه تربیت معلم، با دانشگاه های معمولی فرق دارد، علاوه بر امتیازات دیگر دانشگاه ها امتیاز تولید معلم، مخصوص این دانشگاه است ، به این دانشگاه خیلی باید اهمیت داد. مقام معظم رهبری ......................................................................................................... انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. ......................................................................................................... * برای نمایش بهتر قالب و مطالب وبلاگ از مرورگرهای فایرفاکس و گوگل کروم استفاده نمایید.
اطلاعات کاربری
آمار سایت
  • کل مطالب : 3648
  • کل نظرات : 306
  • افراد آنلاین : 7
  • تعداد اعضا : 144
  • آی پی امروز : 113
  • آی پی دیروز : 212
  • بازدید امروز : 319
  • باردید دیروز : 982
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 5,329
  • بازدید ماه : 16,792
  • بازدید سال : 162,609
  • بازدید کلی : 3,441,356
  • کدهای اختصاصی

    با عضویت در خبرنامه از آخرین اخبار آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان در ایمیل خود مطلع شوید لطفا ایمیل خود را وارد کنید:

    بعد از عضویت ایمیلی برایتان ارسال می گردد حتما می بایستی آنرا تایید کنید تا عضویت شما فعال شود