loading...
باشگاه دانشجومعلمان ایران
دانشجومعلم بازدید : 465 دوشنبه 10 خرداد 1395 نظرات (0)

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش از آغاز فعالیت ۲۵ هزار پایگاه تابستانی دانش‌آموزی از هفته دوم تیر ماه امسال خبر داد.

به گزارش باشگاه دانشجومعلمان ایران به نقل از فارس؛ حمیدرضا کفاش معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در نشست خبری که امروز در خصوص غنی‌سازی اوقات فراغت و فعالیت‌های تابستانی دانش‌آموزان در ساختمان مرکزی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار داشت: سال تحصیلی دانش‌آموزان با پایان امتحانات آخر سال به انتها می‌رسد و دانش‌آموزان به تعطیلات تابستانی می‌روند؛ آموزش و پرورش نیز در طول تابستان، برنامه‌های متنوعی را برای دانش‌آموزان در قالب پایگاه‌های تابستانی اجرا می‌کند که این برنامه اختیاری است و دانش‌آموزان می‌توانند در صورت تمایل در این برنامه‌ها شرکت کنند. 

* «هر دانش‌آموز، یک مهارت با هدف کارآفرینی و اشتغال» شعار امسال پایگاه‌های تابستانی

کفاش با بیان اینکه تلاش ما این است که برنامه‌های پایگاه‌های تابستانی بتواند یک مهارت را به دانش‌آموز یاد بدهد، گفت: شعار برنامه تابستانی امسال «هر دانش آموز، یک مهارت با هدف کارآفرینی و اشتغال» پیش بینی‌شده است.

وی با اشاره به پیش‌بینی 25 هزار پایگاه تابستانی برای حضور 7 میلیون دانش‌آموز در سال جاری، افزود: در سال گذشته 21 هزار و 291 پایگاه تابستانی تشکیل شد و 6 میلیون و 31 هزار و 129 دانش‌آموز از برنامه‌های این پایگاه‌ها استفاده کردند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش به محورهای برنامه‌های پایگاه‌های تابستانی اشاره کرد و اظهار داشت: محور بصیرتی مانند فعالیت‌ در حوزه آموزش‌های قرآنی، احکام، نهج‌البلاغه، معارف و اعتکاف رمضانیه است؛ محور علمی ـ پژوهشی مانند مسابقات علمی، کارگاه‌های مقاله نویسی، خلاقیت و روش پژوهشی؛ محور فرهنگی ـ هنری مانند نشریات الکترونیک، کارگاه‌های شعر و داستان، نقاشی، هنرهای دستی و هنرهای نمایشی؛ محور سازندگی، مهارت آموزی و کارآفرینی مانند اردوهای جاهدی، طرح مزرعه تابستان، عرضه و فروش تولیدات دانش‌آموزی در پایگاه‌ها و کانون‌ها و محور تربیت‌بدنی و سلامت مانند برگزاری رشته‌های ورزشی و مسابقات و المپیادهای ورزشی است

وی اضافه کرد: مراکز دهگانه فعالیت‌های تابستانی شامل مدارس برگزیده(مدارسی که از نظر امکانات و کادر مدرسه، آماده اجرای فعالیت‌های پایگاه هستند)، 1200 کانون فرهنگی و تربیتی، 300 اردوگاه دانش‌آموزی، پژوهشسراهای دانش‌آموزی، 650 دارالقرآن، مجتمع‌های ورزشی، پایگاه‌ها و مراکز تشکل‌های دانش‌آموزی، کتابخانه‌ها و سالن‌های فرهنگی و هنری، مراکز فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مراکز فرهنگی سازمان‌ها و نهادهای مشارکت کننده است.

* پایگاه‌های تابستانی از تیرماه آغاز می‌شود و تا هفته دوم شهریور ادامه دارد

کفاش به تشکل‌های دانش‌آموزی اشاره کرد و گفت: 4 تشکل دانش‌آموز شامل بسیج دانش‌آموزی، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، سازمان جوانان هلال‌احمر و پیشتازان و فرزانگان است که این تشکل‌ها در طول تابستان برنامه‌های ویژه‌ای در پایگاه‌ها و مراکز خود برای دانش‌آموزان اجرا می‌کنند.

این مقام مسئول در معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: بسیج دانش‌آموزی برنامه اردوهای دانش‌آموزی، طرح یاوران ولایت، اردوهای صالحین، اردوهای سازندگی و طرح پویندگان را با حضور 220 هزار دانش‌آموز؛ اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان اردوهای زیارتی، آموزشی و مهارتی، کارگاه‌های آموزشی قرارگاه‌ها و اجرای طرح‌های قرآنی و ماه مبارک رمضان را با حضور 150 هزار دانش‌آموز؛ سازمان جوانان هلال‌احر، طرح نشاط و امید و المپیادهای دادرس را با حضور 11 هزار دانش‌آموز و سازمان دانش‌آموزی نیز 500 اردوی منطقه‌ای و استانی و 2 اردوی ملی برای دانش‌آموزان پیشتازان و فرزانگان و اقتتاح مجلس دانش‌آموزی را برگزار می‌کند؛ ضمن اینکه بیش از هزار اردو نیز توسط بنیادها و سازمان‌های مردم نهاد با نظارت امور تربیتی استان‌ها برگزار خواهد شد.

وی با اینکه از هفته دوم تیرماه ثبت‌نام پایگاه‌های تابستانی آغاز می‌شود، افزود: کلاس‌ها بعد از دهه اول تیرماه تشکیل می‌شود و تا هفته دوم شهریور ماه ادامه دارد؛ البته دارالقرآن‌ها در ماه مبارک رمضان برنامه ویژه خواهند داشت.

* شبکه «شاد» به تابستان امسال نمی‌رسد

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در خصوص شبکه اجتماعی دانش‌آموزی «شاد» نیز گفت: کار مطالعاتی انجام سده است و مدیر آن را نیز منصوب کردیم؛ علت توقف کار این بود که صندوق ذخیره فرهنگیان، سایت گسترده‌ای را ایجاد کرده بود و توافق‌نامه‌ای را امضا کردیم که بتوانیم از خدمات این سایت برای «شاد» استفاده کنیم؛ البته بعید می‌دانم که بتوانیم در تابستان امسال شبکه «شاد» را راه‌اندازی کنیم.

وی در خصوص اعتبارات برنامه‌های اوقات فراغت نیز اظهار داشت: اعتبارات اوقات فراغت سه بخش است که یک بخش اعتبارات در استان‌هاست؛ بخش دیگر مشارکت اولیا در برنامه‌های اوقات فراغت است و بخش سوم اعتبار حدود 5 تا 7 میلیارد تومانی است که بین استان‌ها با محوریت استان‌های کمتر توسعه یافته توزیع می‌شود.

کفاش افزود: در هر جا که امکان‌پذیر باشد بخشی از هزینه‌های اوقات فراغت با مصوبه شورای آموزش و پرورش استان و منطقه، توسط خانواده‌ها پرداخت می‌شود البته هیچ دانش‌آموزی به دلیل نداشتن اعتبار از برنامه‌ها محروم نمی‌شود.

* اعزام 600 هزار دانش‌آموز به اردوهای راهیان نور در سال‌جاری

وی با بیان اینکه در سال تحصیلی جاری بیش از 600 هزار دانش‌آموز به اردوهای راهیان نور اعزام شدند، ادامه داد: بر اساس توافق قرارگاه دانش‌آموزی، اردوهای راهیان نور همچنان تا نیمه اول شهریور در مناطق عملیاتی غرب ادامه دارد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در خصوص جشنواره و اردوهای دانش‌آموزی گفت: در تابستان امسال اردوی دانش‌آموزان مناطق مرزی با ظرفیت 1200 نفر در اردوگاه شهید باهنر تهران، جشنواره فرهنگی ـ هنری دانش‌آموزان برگزیده کشور با ظرفیت 2 هزار نفر در اردوگاه شهید رجایی نیشابور، همایش شوراهای برتر دانش‌آموزی با ظرفیت 800 نفر در اردوگاه شهید رجایی نیشابور و استان سیستان و بلوچستان، اردوی زیارت اولی‌ها به مشهد مقدس، قم و شیراز با ظرفیت 1700 نفر از دانش‌آموزان برگزیده، اردوهای جهادی دانش‌آموزی به استان‌های کمتر توسعه یافته با ظرفیت 10 هزار نفر، مسابقات کشوری قرآن، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و نماز دانش‌آموزان برگزیده با ظرفیت 3 هزار نفر در شهرهای مشهد و همدان و اردوهای یک‌هزار نفری دانش‌آموزان منتخب کتابخوانی کشور در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار می‌شود.

وی افزود: همچنین کارگاه‌های هنری در جشنواره بین‌المللی رضوی در 771 مرکز فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با ظرفیت 483 هزار نفر برگزار می‌شود؛ ضمن اینکه برنامه گسترده ویژه مسابقات قرآنی و فرهنگی و هنری دانش‌‌آموزان با نیازهای ویژه از سوی سازمان آموزش و پرورش استثنایی، برنامه‌ گسترده و ویژه اردویی برای دانش‌آموزان عشایر و جشنواره علامه حلی دانش‌آموزان برگزیده کشور از سوی معاونت آموزش ابتدایی و برنامه گسترده ورزشی از سوی معاونت تربیت بدنی و سلامت در تابستان امسال پیش‌بینی شده است.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
دانشگاه فرهنگیان یا به تعبیر قدیمی دانشگاه تربیت معلم، با دانشگاه های معمولی فرق دارد، علاوه بر امتیازات دیگر دانشگاه ها امتیاز تولید معلم، مخصوص این دانشگاه است ، به این دانشگاه خیلی باید اهمیت داد. مقام معظم رهبری ......................................................................................................... انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. ......................................................................................................... * برای نمایش بهتر قالب و مطالب وبلاگ از مرورگرهای فایرفاکس و گوگل کروم استفاده نمایید.
اطلاعات کاربری
آمار سایت
  • کل مطالب : 3648
  • کل نظرات : 306
  • افراد آنلاین : 14
  • تعداد اعضا : 144
  • آی پی امروز : 3
  • آی پی دیروز : 324
  • بازدید امروز : 22
  • باردید دیروز : 2,233
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 15
  • بازدید هفته : 22
  • بازدید ماه : 33,219
  • بازدید سال : 179,036
  • بازدید کلی : 3,457,783
  • کدهای اختصاصی

    با عضویت در خبرنامه از آخرین اخبار آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان در ایمیل خود مطلع شوید لطفا ایمیل خود را وارد کنید:

    بعد از عضویت ایمیلی برایتان ارسال می گردد حتما می بایستی آنرا تایید کنید تا عضویت شما فعال شود