دکتر مهر محمدی با اشاره به جلسه کمیته هماهنگی تربیت معلم که روز شنبه سوم بهمن در وزارت آموزش و پرورش برگزار شد گفت: دراین جلسه کلیات اجرای ماده 28 به تصویب رسید.
به گزارش باشگاه دانشجومعلمان ایران ؛ سرپرست دانشگاه فرهنگیان با اشاره به تاخیر در برگزاری دوره آموزشی داوطلبان پذیرفته شده در آزمون استخدامی به لحاظ مشکل زمان اجرا و الزام مهندسی دیگر در این مورد، افزود: در گروه هماهنگی تربیت معلم به یک مدل اجرایی رسیدیم که یک بخش دوره آموزشی محض و دیگری دوره حضور در کلاس است که در واقع نوعی کارورزی هم اتفاق می افتد و مجموعه دوره به یک فرایند یک سال و نیم تبدیل شد.
وی اجرای این مدل را از یک سو پاسخ مقتضی به نیاز وزارتخانه که از مهر ماه 1395 به این پذیرفته شدگان نیاز دارد و از سوی دیگر انجام کارهای پذیرفته شدگان در ظرف زمانی مناسب همراه با اجرای اهداف مورد نظر برشمرد.
دکتر مهر محمدی با بیان اینکه تربیت معلم فرایندی تدریجی است خاطر نشان کرد: البته دگردیسی هویتی و در واقع اخذ شخصیت معلمی در یک سال و یا یکسال و نیم اتفاق نمی افتد چون تربیت معلم خمره رنگرزی نیست بلکه یک فرایند تدریجی است.
وی با تاکید بر لزوم اهتمام ویژه تمام عیار، دقیق و هوشمندانه دانشگاه برای اجرای ماده 28 دانشگاه تصریح کرد: اکنون ما در صدد تمهید یک الگوی اجرایی مناسب برای ماده 28 هستیم.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه در مسیر این تجربه جدید با فراز و نشیب های متعددی مواجه خواهیم شد، اظهار کرد: جریان اجرای ماده 28 باید زنده و پویا باشد و نمی تواند کاری کلیشه ای و از پیش مهندسی شده باشد.
وی با اشاره به وظیفه سنگین سازمان مرکزی در ارتباط با ماده 28 و مواجهه مستقیم مدیریت های استانی، پردیس ها و مراکز با آن، پیشنهاد کرد: ستاد ماده 28 در معاونت آموزشی فعال و ادامه دار باشد و به صورت 24 ساعته به مسایل واکنش نشان بدهد.