loading...
باشگاه دانشجومعلمان ایران
دانشجومعلم بازدید : 470 پنجشنبه 01 بهمن 1394 نظرات (0)

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی از شرکت بیش از 237 هزار دانش آموز استان در طرح آموزش عملی نماز خبر داد.

به گزارش باشگاه دانشجومعلمان ایران به نقل از پانا؛ قدرت اله قاسمی در خصوص اقدمات صورت گرفته در حوزه نماز اظهار داشت: در سالتحصیلی 95-94 مشخصات تعداد 287 روحانی خواهر و 246 روحانی برادر در سایت کلید رضوان ثبت شده است که در مدارس سراسر استان جهت اقامه نماز حضور می یابند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: تعداد نمازخانه های  مستقل، کلاسی و چند منظوره مدارس استان از 2042 باب در سال تحصیلی 94-93 به تعداد 2258 در سال تحصیلی 95-94 افزایش یافته است و تجهیز،بهسازی و زیبا سازی این نمازخانه ها از اولویت های اصلی می باشد.

وی از برگزاری مسابقات نماز (اذان، احکام، انشاء نماز) در مدارس سراسر استان خبر داد و افزود: سال گذشته بیش از 170 هزار دانش آموز در این مسابقات شرکت کرده بودند.  

قاسمی با بیان اینکه طرح آموزش عملی نماز در کلیه مدارس ابتدایی استان و با حضور  بیش از  237هزار دانش آموز اجرا شده است؛ تصریح کرد: دراین طرح آموزگاران مدارس طبق برنامه ای مدون به آموزش اذکار وافعال نماز به دانش آموزان کلاس خود می پردازند بطوریکه دانش آموزان در پایه سوم ابتدایی می توانند یک نماز سه یا چهار رکعتی را بدون اشکال اقامه نمایند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی ادامه داد: یکی از طرحهای ابتکاری انجام شده در برخی از مناطق استان طرح اخوّت بود که در این طرح 82 هزار نفر از دانش آموزان با هم عقد اخوّت خواندند.

وی گفت: سال گذشته دانش آموزان 407 مدرسه استان از اماکن و بقاع متبرکه بازدید کردند و برنامه های جشن و پذیرایی در 1819 مدرسه استان برگزار شد.

قاسمی با اشاره به برگزاری مراسم اهداء شال سبز و تجلیل از سادات در مدارس گفت: این طرح در بیش از هزار مدرسه استان و با حضور 5192 نفر از دانش آموزان سادات برگزار شد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان خاطر نشان ساخت: سی دی  آموزش نماز  و احکام  (پرواز بسوی نور) به تعداد 5هزار حلقه و  پوستر  آموزش  عملی نماز به تعداد  1350 عدد در مدارس استان توزیع شده است. 

وی از برگزاری جشن تکلیف ویژه دختران سوم ابتدایی و پسران دوره اول متوسطه (پایه هشتم) با حضور52 هزار و 793 دانش آموز خبر داد.

قاسمی گفت: جلسات ستاد اقامه نماز در اداره کل ومناطق آموزش وپرورش استان بطور میانگین هر دو ماه یک جلسه بمنظور بررسی ورفع موانع اقامه نماز وراه های تقویت وتعمیق فرهنگ نماز در مدارس ومراکز آموزشی  برگزار می گردد. 

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان از برگزاری نشست های دینی دانش آموزی با موضوع نماز برای بیش از 154هزار دانش آموز خبر داد.

وی با اشاره به شرکت بیش از 9هزار دانش آموز دختر استان در طرح پله های آسمانی، افزود: این طرح طبق تفاهم نامه بین ستاد اقامه نماز و اداره کل آموزش و پرورش در مدارس ابتدایی دخترانه و با هدف توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز اجرا می گردد.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
دانشگاه فرهنگیان یا به تعبیر قدیمی دانشگاه تربیت معلم، با دانشگاه های معمولی فرق دارد، علاوه بر امتیازات دیگر دانشگاه ها امتیاز تولید معلم، مخصوص این دانشگاه است ، به این دانشگاه خیلی باید اهمیت داد. مقام معظم رهبری ......................................................................................................... انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. ......................................................................................................... * برای نمایش بهتر قالب و مطالب وبلاگ از مرورگرهای فایرفاکس و گوگل کروم استفاده نمایید.
اطلاعات کاربری
آمار سایت
  • کل مطالب : 3648
  • کل نظرات : 306
  • افراد آنلاین : 17
  • تعداد اعضا : 144
  • آی پی امروز : 247
  • آی پی دیروز : 465
  • بازدید امروز : 4,288
  • باردید دیروز : 4,086
  • گوگل امروز : 16
  • گوگل دیروز : 25
  • بازدید هفته : 18,793
  • بازدید ماه : 8,374
  • بازدید سال : 208,353
  • بازدید کلی : 3,487,100
  • کدهای اختصاصی

    با عضویت در خبرنامه از آخرین اخبار آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان در ایمیل خود مطلع شوید لطفا ایمیل خود را وارد کنید:

    بعد از عضویت ایمیلی برایتان ارسال می گردد حتما می بایستی آنرا تایید کنید تا عضویت شما فعال شود