loading...
باشگاه دانشجومعلمان ایران
دانشجومعلم بازدید : 678 دوشنبه 28 دی 1394 نظرات (0)

سرپرست پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش گفت: عبدالحسین نفیسی در اجرای برنامه نظام جدید آموزش متوسطه نقش آفرین بود و دانشنامه ۴ جلدی اقتصاد آموزش و پرورش که امروز مرجع برنامه‌ریزی آموزشی است را عملیاتی کرد.

به گزارش باشگاه دانشجومعلمان ایران به نقل از فارس؛  آیین نکوداشت عبدالحسین نفیسی به پاس نیم قرن تلاش وی برای توسعه آموزش امروز با حضور جمعی از مسئولان آموزش و پرورش در سالن اجتماعات این وزارتخانه برگزار شد.

علیرضا عصاره سرپرست پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در سخنانی اظهار داشت: در جامعه‌ای که از تلاش شایستگان تقدیر شود نشانی از بزرگی، اقتدار و عزت آن جامعه برای ارزشگذاری به نخبگان خویش است.

وی ادامه داد: عبدالحسین نفیسی که به روایت خود کارشناسی پژوهش در حوزه اقتصاد و آموزش است در اجرای برنامه نظام جدید آموزش متوسطه نقش‌آفرین بود.

عصاره اضافه کرد: ارزش این جلسه به دو دلیل است؛ اول اینکه نکوداشت و بزرگداشت انسان‌های ماندگار، الهام‌بخش تحکیم و الگوسازی از آن ویژگی‌ها، در جامعه است و دوم اینکه پاسداشت از عبدالحسین نفیسی به جهت فعالیت‌های وی در عرصه و ساحت آموزش و پرورش است؛ عرصه‌ای که امروز به عنوان اساسی‌ترین زیرساخت توسعه در تمدن اسلامی در جهان معاصر به شمار می‌آید.

سرپرست پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش یادآور شد: امروز نفیسی به پاس نیم قرن زحمات در این برهه از تاریخ کشورمان در وزارت آموزش و پرورش مورد قدردانی قرار می‌گیرد و از او سپاسگزاریم که از روزهای جوانی فعالیت خود را از اقتصاد و آموزش در آموزش و پرورش انجام داد و در برنامه اول، دوم، سوم و چهارم بعد از انقلاب مشارکت جدی داشت.

عصاره گفت: نفیسی عضو موثر اولین شورای تغییر نظام آموزش و پرورش بوده است و در کنار افرادی همچون فانی، حداد عادل و علاقه‌مندان، به عنوان عضو کلیدی در تغییرات بنیادین در نظام آموزش و پرورش کشور بوده است.

وی با بیان اینکه نفیسی در طراحی آموزش فنی و حرفه‌ای تدبیرگر اساسی بود و در تدوین لایحه نظام آموزش عالی مشارکت جدی داشت، گفت: وی در تدوین آموزش و پرورش سال 1400 یعنی برنامه استراتژیک وزارت آموزش و پرورش در 7 جلد یک مستندساز اصلی در نظام آموزش و پرورش کشور است و کسی است که دانشنامه 4 جلدی اقتصاد آموزش و پرورش که امروز مرجع برنامه‌ریزی آموزشی و طراحی نظام آموزش فنی و حرفه‌ای است را طراحی کرد.

سرپرست پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش اضافه کرد: وی مسئولیت شورای راهبردی فاوا در آموزش و پرورش را بر عهده داشت و در مشارکت در تدوین سند ملی آموزش و پرورش، نقش کلیدی در زیر نظام‌ها را بر عهده دارد.

عصاره خاطرنشان کرد: نفیسی در تحریریه قدیمی‌ترین مجله یعنی فصلنامه تعلیم و تربیت حضور داشت و هم‌اکنون نیز در این تحریریه مجله قدیمی نقش‌آفرینی کرده است.

همچنین مهدی نویدادهم دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش امروز در این مراسم، در سخنانی اظهار داشت: یکی از ارکان تحول سند بنیادین آموزش و پرورش، عبدالحسین نفیسی بود و همان نیازی که دست‌اندرکاران این سند را وا داشت تا به سوی نفیسی رفته و از او کمک بگیرند، همان نیاز در اجرای سند تحول به قوت خود باقی است.

وی ادامه داد: بستر رشد نفیسی، سازمان مدیریت بود که اقتضای کار آن رویکرد اقتصادی بود و در آن مجموعه، تعداد انگشت‌شمار کارشناسی بود که باور غیر از این داشت که توسعه را از جای دیگر باید دنبال کرد و نفیسی باور داشت که باید به آموزش بپردازیم.

نویدادهم افزود:اگر دنبال توسعه کشور می‌‌گردیم، باید از آموزش و پرورش شروع کنیم و انسان توسعه‌یافته تربیت کنیم.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به ویژگی‌های خاص عبدالحسین نفیسی گفت: او ایمان بی‌ادعا داشت و اینکه به شدت وفادار به ارزش‌های دینی و انقلابی بوده و هست و عمیقاً پایبند به مبانی و اصول بود.

وی یادآور شد: اگر قرار است کار بزرگی در کشور تحقق یابد به اندیشه و ظرفیت بالای علمی نیاز است و وی دارای روحیه علمی و تفکر بود و اینکه به روز بوده و مانند جوان تازه به میدان آمده کار علمی و پژوهشی می‌کند؛ پژوهش‌محوری، بدون مبنای علمی سخن نگفتن و سخت‌کوشی از ویژگی‌های دیگر نفیسی است.

نوید ادهم خاطر نشان کرد: مثبت‌نگری نفیسی از ویژگی‌های دیگر اوست، امید به آینده دارد و نگاه آینده‌پژوهانه داشته و مسئولیت‌پذیر هست و هر مسئولیتی که به وی واگذار می‌شود، آن را دقیق و عمیق انجام می‌دهد.

به گزارش فارس، علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش نیز بیان داشت: استاد نفیسی به حوزه آموزش‌های فنی  و حرفه‌ای و مهارت توجه ویژه دارد و در شرایط فعلی وضعیت اشتغال کشور و مطرح شدن اقتصاد مقاومتی، ضرورت این موضوع دو چندان احساس می‌شود.

وی اضافه کرد: امروز بخشی از کار این مراسم را دانش‌آموزان هنرستان‌ها عهده‌دار شدند تا جلوه‌ای از توانمندی‌های آموزش فنی و حرفه‌ای که برای دانش‌آموزان فراهم شده است را به نمایش بگذارند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
دانشگاه فرهنگیان یا به تعبیر قدیمی دانشگاه تربیت معلم، با دانشگاه های معمولی فرق دارد، علاوه بر امتیازات دیگر دانشگاه ها امتیاز تولید معلم، مخصوص این دانشگاه است ، به این دانشگاه خیلی باید اهمیت داد. مقام معظم رهبری ......................................................................................................... انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. ......................................................................................................... * برای نمایش بهتر قالب و مطالب وبلاگ از مرورگرهای فایرفاکس و گوگل کروم استفاده نمایید.
اطلاعات کاربری
آمار سایت
  • کل مطالب : 3648
  • کل نظرات : 306
  • افراد آنلاین : 9
  • تعداد اعضا : 144
  • آی پی امروز : 508
  • آی پی دیروز : 280
  • بازدید امروز : 1,701
  • باردید دیروز : 602
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 2,303
  • بازدید ماه : 5,309
  • بازدید سال : 88,631
  • بازدید کلی : 3,789,205
  • کدهای اختصاصی

    با عضویت در خبرنامه از آخرین اخبار آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان در ایمیل خود مطلع شوید لطفا ایمیل خود را وارد کنید:

    بعد از عضویت ایمیلی برایتان ارسال می گردد حتما می بایستی آنرا تایید کنید تا عضویت شما فعال شود