loading...
باشگاه دانشجومعلمان ایران
دانشجومعلم بازدید : 744 چهارشنبه 02 دی 1394 نظرات (1)

دکتر مجتبوی خصوص وضعیت استخدامی دانشجومعلمان ورودی 93 و94  گفت: مراحل اولیه استخدامی انجام شده است واحکام به زودی صادر می شود.

دکتر مجتبوی مدیریت امور پردیسهای استانی و رئیس پردیس شهید بهشتی خراسان رضوی در گفت وگو با باشگاه دانشجومعلمان ایران در ارزیابی همایش تربیت سیاسی و اجتماعی ، جایگاه و اقتضائات در تربیت معلم که در دانشگاه فرهنگیان سبزوار برگزار شد، گفت: اگر بخواهیم معلم کارکرد خودش را داشته باشد بایستی آن  جایگاه اجتماعی، سیاسی وفرهنگی خودش را در جامعه پیدا کند ، اگر معلمی در جامعه ای جایگاه و هویت خودش را از دست بدهد یا آن جایگاه افت کند مسلما آن نقش الگویی خیلی خیلی کم رنگ می شود.

وی ادامه داد :از آن جایی که ما می دانیم به مراتب آمارگیری هایی توسط استانداری محترم در خراسان رضوی و در کل کشور انجام شده هنوز خوشبختانه معلمی یکی از پر طرفدارترین شغل هایی است که از نظر جایگاه اجتماعی، مردم در نظر سنجی های به عمل آمده رتبه اول را به حرفه معلمی داده اند لذا این تاثیر گذاری جایگاه اجتماعی معلم، در تربیت نسل نو ، پویا، خلاق ومتفکر خیلی موثر است.

دکتر مجتبوی افزود: زمانی معلم می تواند این ایفای نقش و کارکرد مناسب را داشته باشد که خود معلم هم از یک آگاهی علمی ،پژوهشی و اجتماعی خاص برخوردار باشد.

رئیس پردیس شهید بهشتی خراسان رضوی گفت:برگزاری این همایش و این که ما بتوانیم تربیت سیاسی واجتماعی و بخصوص در مولفه های کتب درسی و اقتضائات تربیت معلم توجه بکنیم خیلی می تواند ما را در رسیدن به آن اهداف کلان کمک بکند.

دکتر مجتبوی در پاسخ به این پرسش« شما در داوری یکی از مقالات که توسط یکی از دانشجومعلمان ارائه شد حضور داشتید، مقاله ارائه شده در چه سطحی بود» گفت: این مقاله ، مقاله خیلی خوبی بود و خیلی خوب کار کرده بودند. از دانشجوی دوره کارشناسی که تازه آغاز دوره پژوهش او می باشد انتظار خیلی زیادی نداریم  و نمی توانم با دانشجویان فوق لیسانس و دکتری مقایسه کنم ولی با تمام محدودیت های زمانی، مقاله خوبی بود.

وی افزود: تنها ایرادی که بر این مقاله هست این است که ما باید در پژوهش دامنه تحقیق را محدود کنیم، دانشجومعلمان در این پژوهش خود ،شش سری از کتاب های عمومی را لحاظ کرده بودند که دامنه پژوهش را گسترده می کند ودقت پژوهش را پایین می آورد.

احکام دانشجومعلمان ورودی 93و94 بزودی صادر می شود

مدیریت امور پردیسهای استان خراسان رضوی در خصوص وضعیت استخدامی ورودی 93 و94 گفت: در حدود یک ماه  پیش در جلسه ای که با آقای دکتر فانی در مشهد داشتم ایشان این بشارت را دادند وبلافاصله بعد از 10 روز هم احکام صادر شد ، احکام یعنی درواقع مراحل اولیه اش انجام شده  وآن چه که من اطلاع دارم قرار است احکام بزودی صادر شود وبار حقوقی آن که مهم ترین بحث آن می باشد یعنی تامین اعتبار مالی آن حل شود.

دکتر مجتبوی با اشاره به اینکه حوزه مسئولیت ما آموزش می باشد گفت: با توجه به رایزنی هایی که داشته ام تمام تلاش ها بر این هست که قبل از پایان سال جاری وضعیت استخدام ورودی 93 و 94 پایان پیدا کند. و ان شاء ا... حقوق و مزایای آنها پرداخت شود.

وضعیت ادامه تحصیل دانشجومعلمان چگونه است؟

دکتر مجتبوی در خصوص چگونگی ادامه تحصیل دانشجومعلمان گفت: آخرین اطلاعی که من دارم ، باتوجه به تعهداتی که دانشجومعلمان دارند این است که حداقل باید 3سال بعد از پایان دوره تحصیل کار کنند و اصولا به همین دلیل هم استخدام شده اند اما اگر که هیئت امنا و یا وزارت آموزش وپرورش دستور جدیدی بدهند ما هم استقبال می کنیم.

مدیریت امور پردیسهای استانی و رئیس پردیس شهید بهشتی خراسان رضوی در پایان با اشاره به این نکته که هیچ گاه برای تحصیل دیر نیست گفت: اگر من امروزه خودم را برای فوق لیسانس آماده می کردم، آزمون هم می دادم ولو امسال نتوانم ادامه تحصیل بدهم باز جای دوری نرفتیم وسطح آگاهی، علمی و دانش خودم را بالا بردم و به محض اینکه فضا برای ادامه تحصیل آماده شود این کار را خواهم کرد.

وی نیز تأکیدکرد : اگر این فضا را باز کنند برای کل کشور می باشد و برای یک استان خاص نمی باشد.

گزارش از: مهدی اسماعیل نژاد وامیر بهراد فر

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط ورودی نود و سه در تاریخ 1394/10/02 و 23:20 دقیقه ارسال شده است

خدا خیرتون بده لااقل یکی زمان گفت


کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
دانشگاه فرهنگیان یا به تعبیر قدیمی دانشگاه تربیت معلم، با دانشگاه های معمولی فرق دارد، علاوه بر امتیازات دیگر دانشگاه ها امتیاز تولید معلم، مخصوص این دانشگاه است ، به این دانشگاه خیلی باید اهمیت داد. مقام معظم رهبری ......................................................................................................... انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. ......................................................................................................... * برای نمایش بهتر قالب و مطالب وبلاگ از مرورگرهای فایرفاکس و گوگل کروم استفاده نمایید.
اطلاعات کاربری
آمار سایت
  • کل مطالب : 3648
  • کل نظرات : 306
  • افراد آنلاین : 9
  • تعداد اعضا : 144
  • آی پی امروز : 153
  • آی پی دیروز : 227
  • بازدید امروز : 418
  • باردید دیروز : 1,451
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 9
  • بازدید هفته : 3,201
  • بازدید ماه : 14,664
  • بازدید سال : 160,481
  • بازدید کلی : 3,439,228
  • کدهای اختصاصی

    با عضویت در خبرنامه از آخرین اخبار آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان در ایمیل خود مطلع شوید لطفا ایمیل خود را وارد کنید:

    بعد از عضویت ایمیلی برایتان ارسال می گردد حتما می بایستی آنرا تایید کنید تا عضویت شما فعال شود