دکتر مهر محمدی در پاسخ به پرسش های دانشجو معلمان در خصوص آزمون تعیین صلاحیت حرفه ای با توجه به تفاوت سطح دانش استاد در پردیس های مختلف اظهار کرد: دانشجو معلمانی که عشق به معلمی دارند و نسبت به آن احساس مسئولیت می کنند و آنچنان که باید و شاید برای تبدیل شدن به یک معلم خوب درس بخوانند، حتی اگر امکانات دانشگاه کم باشد می توانند به راحتی از عهده آزمون تعیین صلاحیت حرفه ای بر آیند.
به گزارش باشگاه دانشجومعلمان ایران ؛ دکتر مهر محمدی در دیدار از نمایشگاه پژوهش دانشگاه با بیان اینکه ساختن ایده، خلاقیت است و بسیار با ارزش، افزود: اگر دانشگاه فرهنگیان به صورت مستقیم امکانات و بودجه لازم را برای تخصیص در زمینه پژوهش ندارد، معاونت پژوهشی می تواند دانشجو معلمان را به بنیاد ملی نخبگان و نهادها و سازمان های مرتبط متصل کند.
وی در خصوص اینکه آیا زیر ساخت های پژوهشی دانش محض در دانشگاه فرهنگیان با توجه به ماموریت آن و سرمایه بر بودن این مقوله می بایست توسعه یابد یا خیر؟ تصریح کرد: با توجه به اینکه هویت دانشگاه در تربیت و پرورش معلم است، اولویت تربیت دانشجویان در دانشگاه معلم شدن است نه پژوهشگر شدن و اینکه دانشجو معلمان تا چه میزان از این امکانات استفاده می کنند، چقدر معقول است که منابع مالی دانشگاه به آن سمت برود، اینها نکاتی هستند که می بایست در این راستا موردتوجه قرار گیرند.
سرپرست دانشگاه با تاکید بر حمایت از دانشجو معلمان علاقه مند به حوزه های پژوهشی و ذکر گفتگوهای صورت گرفته با بنیاد ملی نخبگان گفت: دانشگاه باید برای جلوگیری از هدر رفت قابلیت و توانایی ها دانشجو معلمان در این حوزه بستر سازی کند و دانشجو معلمان خلاق و علاقه مند را به مجرای مربوطه وصل و از ظرفیت های خارج دانشگاه و بالفعل موجود در نهادها و سازمانهای دیگر استفاده کند.
وی با تاکید بر ضرورت نگاه جدی به اقتصاد نشر در دانشگاه و نیاز به پرداخت یارانه برای نشرکتاب و توجه به بازار هدف وتوانایی مالی دانشجو معلمان، ادامه داد: در صورت عدم پاسخگویی این روند با هزینه ها ی آن، نشر الکترونیک میتواند جایگزین مناسبی محسوب شود.
دکتر مهر محمدی در حاشیه بازدید از نمایشگاه در پاسخ به پرسش های دانشجو معلمان در خصوص آزمون تعیین صلاحیت حرفه ای با توجه به تفاوت سطح دانش استاد در پردیس های مختلف اظهار کرد: دانشجو معلمانی که عشق به معلمی دارند و نسبت به آن احساس مسئولیت می کنند و آنچنان که باید و شاید برای تبدیل شدن به یک معلم خوب درس بخوانند، حتی اگر امکانات دانشگاه کم باشد می توانند به راحتی از عهده آزمون تعیین صلاحیت حرفه ای بر آیند.
همچنین وی در پاسخ به پرسشی پیرامون نحوه تخصیص درآمدهای اختصاصی پردیس ها و مراکز خاطر نشان کرد: درآمدهای کسب شده تابع موافقت نامه های بودجه و برنامه ریزی دانشگاه؛ تعیین می شود که کجا و با چه اولویتی توزیع و هزینه شود همچنین به سهم پردیس مولد درآمد علاوه بر سهمی که از برنامه دارد 10 الی 15 درصد از درآمد تولید شده پاداش تعلق می گیرد.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان اضافه کرد: مبلغ 45 درصدی که از دانشجو معلمان کسر می شود نیز جزء درآمد است و تابع برنامه ریزی کلی است ،اما عمده آن به پردیس و مرکز مربوطه باز می گردد.