مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: نوشتن تکلیف که به صورت مطالعاتی و چه به صورت پژوهش و عملی میتواند در شکوفایی استعدادهای دانشآموزان نقش داشته باشد.
به گزارش باشگاه دانشجومعلمان ایران به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ چهاربند مدیر کل آموزش و پرورش تهران گفت: تکلیف برنامه درسی هم جزئی از فرآیندهای یاددهی و یادگیری است و به تناسب نیاز دانشآموز برای تکمیل فعالیت مدرس ارجاع میشود و ما باید به دنبال این باشیم که تکالیف، که شامل فعالیت های جانبی پس از تدریس میشود، به اندازهای باشد که یادگیری در ذهن دانش آموز نهادینه و به ثبت برسد.
وی ادامه داد: روش تدریس معلمین ما رویکرد روش تدریس خلاق و پویا است و فعالیت بیشتر دانشآموز در این زمینهها، به جای آن که معلم متکلم وحده باشد، میتواند در توانایی و شکوفایی دانشآموز نقش موثری داشته باشد و برای فعال شدن دانشآموزان باید تکالیفی به آنها واگذار شود که میتواند شامل کارهای عملی، پژوهشی و مطالعاتی باشد که انواع آن ضروری و ترکیب مهمی را به وجود میآورد.