رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی از اتصال 50 هزار مدرسه به شبکه ملی مدارس ایران (رشد) خبرداد.
به گزارش باشگاه دانشجومعلمان ایران به نقل از ایرنا؛ شبکهٔ ملی مدارس ایران (رشد) با استفاده از توانایی ها و ظرفیت های فناوری نوین (نظیر اینترنت و فضای مجازی)، همانند یک بسته آموزشی است که نظام آموزشی کشور ایران را در رسیدن به اهداف آموزشی و پرورشی یاری می رساند و محور اصلی آن تقویت و تکمیل و تعمیق تمام برنامه ها و همچنین فعالیت های مربوط به مدارس است.
شبکه رشد، هم سو با هدف های جمهوری اسلامی ایران و در راستای تحقق هدف های ارزشی و آموزشی وزارت آموزش و پرورش در جهت تقویت، تکمیل و توسعه برنامه درسی ملی حرکت می کند. از جمله اهداف جزئی این شبکه می توان به حفظ و تداوم ارزش های اسلامی و ملی ،تکمیل برنامه ها و فعالیت های مربوط به برنامه آموزشی و ایجاد شبکه مرجع آموزشی و پرورشی، اشاره کرد.
حجت الاسلام محی الدین بهرام محمدیان روز سه شنبه در نشستی خبری افزود: فن آوری و تکنولوژی نه خوب و نه بد است، آنچه مهم است، محتوای پیامی است که به واسطه آنها منتقل می شود.
وی با بیان اینکه برخی فضای مجازی و شبکه های اجتماعی را یک تهدید و برخی دیگر آن را فرصت می دانند، اظهار داشت: نباید زیاد به این مساله پرداخت که فن آوری خوب است یا نه بلکه آنچه دارای اهمیت است، نوع پیامی است که آنها منتقل می کنند.
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با اشاره به اینکه اقدامات سلبی نظیر فیلتر کردن و کنترل این شبکه ها به طور مداوم امکان پذیرنیست، ادامه داد: تجربه نشان داده که بعد از اعمال این محدودیت ها، همیشه از ابزارهایی نظیر فیلترشکن های قوی استفاده شده بنابراین باید در برابر پیام های مخرب این شبکه ها به دنبال راهکاری دیگر بود.
وی با بیان اینکه همه فضاهای مجازی و شبکه های اجتماعی خیر کل و یا شر مطلق نیستند، تصریح کرد: اختیار فرد استفاده کننده از آنها در این امر قابل اهمیت است.