وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه تحول در آموزش و پرورش در گروی تحول در منابع انسانی آموزش و پرورش است، گفت: فراهم کردن زمینه آرامش و آسایش معلمان و وضعیت معیشتی مناسب در کنار هویت و منزلت معلم، میتواند نقش موثری در تحول در آموزش و پرورش داشته باشد.
به گزارش باشگاه دانشجومعلمان ایران به نقل از ایسنا؛ علیاصغر فانی در سومین روز از سیوسومین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور که با حضور رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام آغاز به کار کرد، با بیان اینکه این اجلاس از میراث ماندگار شهید رجایی است، گفت: اجلاس همه ساله یک مرتبه به مدت سه روز در تهران برگزار میشود و تلاش میکنیم دیدگاههای مدیران اجرایی را با نگرشهای همکاران در ستاد آموزش وپرورش گره بزنیم.
وی افزود: فرهنگیان در 750 منطقه آموزشی در دورترین مناطق کشور مشغول انجام وظیفه هستند و پس از لایه مدیریتی آموزش و پرورش مدیران مدارس حضور دارند.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به برخوردار شدن وزارت آموزش و پرورش از حمایتهای دولت و فرهنگیان در 3 سال اخیر گفت: سند تحول بنیادین که 10 سال تدوین و تصویب آن به طول انجامید امروز به عنوان سند بالادستی مبنای فعالیتهای آموزش و پرورش کشور است.
فانی افزود: در برنامه ششم توسعه سند تحول به موجب مصوبه هیات وزیران مبنای کار ما قرار گرفته است، به عبارت دیگر سند تحول نمایی از چشمانداز ایران 1404 است که به تصویب مجمع تشخیص مصلحت رسیده و در واقع تصویر چشمانداز، سند تحول بنیادین است و ما دو سال گذشته در اجلاس سیویکم از نقشه راه سند رونمایی کردیم.
وی با بیان اینکه اجرایی کردن سند تحول از توان یک وزارتخانه خارج است، گفت: برای اجرای سند و نزدیک شدن به چشمانداز ایران 1404 نیازمند همکاری و مشارکت سایر نهادها، ارگانها، وزارتخانهها و نهادهای دولتی و غیردولتی هستیم.
وزیر آموزش و پرورش افزود: توسعه مشارکتها ازجمله سیاستهای جدی است که در آموزش و پرورش دنبال میشود و امید است در ادامه اجرایی کردن سند از توانمندی سایر نهادها بهره ببریم. توسعه مشارکت میتواند در کنار کمکهای دولت متضمن اجرای سند شود.
فانی با اشاره به دو زیرنظام منابع انسانی و فضا و تجهیزات سند تحول گفت: یقینا تحول در آموزش و پرورش در گروی تحول در منابع انسانی آموزش و پرورش است. نقشی که معلم در کلاس درس ایفا میکند نقش منحصربهفرد و ممتازی است و ایجاد انگیزه و فراهم کردن زمینههای آرامش و آسایش برای معلمان و امکان معیشت مناسب در کنار هویت و منزلت معلم، میتواند نقش موثری در تحول در آموزش و پرورش داشته باشد.
وزیر آموزش و پرورش در پایان گفت: در سند تحول بنیادین برای نخستین بار فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی تدوین شده که ذخیرهای برای نظام تعلیم و تربیت کشور است.