loading...
باشگاه دانشجومعلمان ایران
دانشجومعلم بازدید : 493 پنجشنبه 30 مهر 1394 نظرات (0)

جانشین قائم مقام ‌وزارت کشور و رئیس ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی پس از موفقیت 80 درصدی ساماندهی ادارات دولتی و مجتمع‌های تجاری در زمینه عفاف و حجاب، از ساماندهی مهدکودک‌ها و تفرجگاه‌ها خبر داد.

به گزارش باشگاه دانشجومعلمان ایران به نقل از ایسنا؛ علی ملازاده در همایش امر به معروف و نهی از منکر در استان، اظهار کرد: با تعیین حدود پوشش زن و مرد و ابلاغ آن به حراست‌های ادارات و سازمان‌های دولتی شاهد رعایت 80 درصدی عفاف و حجاب هستیم.

وی ادامه داد: پس از این موفقیت در ادارات دولتی، به سمت دفاتر خصوصی رفته و سعی در اصلاح این حوزه داریم چرا که این تصور در این ادارات وجود دارد که چون زیرنظر دولت نیستند، حساسیت کمتری در آنجا وجود دارد. همچنین ساماندهی مهدکودک‌ها و تفرجگاه‌ها در دستورالعمل بعدی این ستاد قرار گرفته است.

ملازاده با بیان اینکه چند سالیست که ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی در سطح دستگاه‌های دولتی اجرا می‌شود، گفت: مبنای تشکیل این ستاد دغدغه‌های مقام معظم رهبری، ترویج حجاب و عفاف و صیانت از حقوق شهروندی بود و برای 27 دستگاه در 310 بند تدوین و ابلاغ شد و مسئولیت اجرای آن ابتدا بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود سپس به وزارت کشور سپرده شد.

وی با تاکید بر اینکه کارهای ارزشمندی در این زمینه صورت گرفت، افزود: مطالبات علما، مراجع و مردم این است که در ابتدا خود کارکنان در حوزه عفاف و حجاب، ملاحظات لازم را رعایت کنند.

ملازاده برنامه‌های تدوین شده برای دستگاه‌ها و ادارات را در سه زمینه فرهنگی، آموزشی و تربیتی برشمرد و افزود: اصل حجاب به عفاف برمی‌گردد و اگر بحث عفاف در افراد نهادینه شود، خود به خود حجاب رعایت خواهد شد.

جانشین قائم مقام ‌وزارت کشور تاکید کرد: بازرسی بازرسان ستاد مچ‌گیری نیست بلکه راهی برای تقویت کارکنان و کارمندان در زمینه رعایت عفاف و حجاب به وسیله برگزاری کلاس‌های آموزشی و توجیهی است.

وی با بیان اینکه اگر دولت به سمت الکترونیکی شدن پیش رود تخلفات هنگام مراجعه کمتر خواهد شد، تصریح کرد: گزارشات بسیاری در زمینه مطلوب نبودن ویترین‌ها و مانکن‌های مغازه‌ها و مجتمع‌های تجاری دریافت می‌شد که با انجام هماهنگی‌های لازم و ابلاغ دستورالعمل‌ها، حدود 80 درصد این مغازه‌ها و مجتمع‌های تجاری ساماندهی شده است.

ملازاده استان همدان را در زمینه انجام دستورالعمل‌های این ستاد موفق دانست و تاکید کرد: استان همدان از همان ابتدا هماهنگی‌ها و برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده و از موازی‌کاری و به وجود آمدن نارضایتی، جلوگیری کرد و در این زمینه شاهد همدلی و یکپارچگی مسئولان استان هستیم.

وی با تاکید بر متدین و خداترس بودن مردم همدان، خاطرنشان کرد: وضعیت خوب حجاب و عفاف این استان با استان‌های دیگر قابل مقایسه نیست و این موضوع باید به وسیله رسانه‌های ملی منتشر شده و فعالیت‌های خوب این استان، جریان‌سازی شود.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
دانشگاه فرهنگیان یا به تعبیر قدیمی دانشگاه تربیت معلم، با دانشگاه های معمولی فرق دارد، علاوه بر امتیازات دیگر دانشگاه ها امتیاز تولید معلم، مخصوص این دانشگاه است ، به این دانشگاه خیلی باید اهمیت داد. مقام معظم رهبری ......................................................................................................... انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. ......................................................................................................... * برای نمایش بهتر قالب و مطالب وبلاگ از مرورگرهای فایرفاکس و گوگل کروم استفاده نمایید.
اطلاعات کاربری
آمار سایت
  • کل مطالب : 3648
  • کل نظرات : 306
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 144
  • آی پی امروز : 56
  • آی پی دیروز : 324
  • بازدید امروز : 174
  • باردید دیروز : 2,233
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 15
  • بازدید هفته : 174
  • بازدید ماه : 33,371
  • بازدید سال : 179,188
  • بازدید کلی : 3,457,935
  • کدهای اختصاصی

    با عضویت در خبرنامه از آخرین اخبار آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان در ایمیل خود مطلع شوید لطفا ایمیل خود را وارد کنید:

    بعد از عضویت ایمیلی برایتان ارسال می گردد حتما می بایستی آنرا تایید کنید تا عضویت شما فعال شود