loading...
باشگاه دانشجومعلمان ایران
دانشجومعلم بازدید : 531 چهارشنبه 29 مهر 1394 نظرات (0)

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با اشاره به تهیه محتوا برای آموزش ICDL به سوادآموزان، گفت: بسیاری از آموزش‌ها را می‌توان با تبلت یا تلفن‌های همراه ارائه داد.

به گزارش باشگاه دانشجومعلمان ایران به نقل از فارس؛ علی باقرزاده رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور در مراسم امضای تفاهم‌نامه بین نهضت سوادآموزی و سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در خصوص آموزش رایانه به سوادآموزان گفت: هم‌اکنون بنیاد ICDL، دویست مرکز دارد و امیدواریم بتوانیم بخشی از ظرفیت این بنیاد را برای آموزش رایانه بیسوادان اختصاص دهیم.

وی با بیان اینکه در این تفاهم‌نامه قرار بر این است تا برای تأمین نیروی انسانی و تولید محتوا همکاری صورت گیرد، افزود: باید تغییراتی در آموزش‌ها و اقدامات در دوره انتقال انجام دهیم و بین افراد متقاضی این آموزش‌ها را تبلیغ کرده و اشاعه دهیم.

باقرزاده گفت:‌ آموزش سوادآموزی در ایران هم‌چون بیشتر کشورهای جهان تا پایان دوران ابتدایی است، اما ما با تقاضاهایی مواجه می‌شویم که سوادآموزان در مقاطع بعدی تحصیل را ادامه دهند ولی نهضت نمی‌تواند این خدمات را پوشش دهد.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی تأکید کرد: برای ادامه تحصیل سوادآموزان، زمینه‌هایی مثل آموزش از راه دور و تحصیل در دبیرستان‌های بزرگسالان وجود دارد؛ چراکه سوادآموزان که غالباً در سنین بزرگسالی هستند، نمی‌توانند خود را با سیستم‌های موجود تطبیق دهند.

باقرزاده گفت: جمهوری اسلامی ایران در کنفرانسی در برزیل در سال 2009، تعهد کرد که نظام آموزشی بزرگسالان را ایجاد کند، اما نتوانست نظامی منعطف از نظر محتوا و آموزش ایجاد کند.

وی تصریح کرد: فردی که دوره انتقال را پشت سر گذاشته است، باید در متوسطه اول کتاب‌هایی را مطالعه کند که کودکان 11 تا 12 ساله آن را می‌خوانند و قطعاً این کار برای وی سخت خواهد بود، ضمن اینکه این افراد بزرگسال معمولاً از نظر زمانی نیز نمی‌توانند با کودکان 11 تا 12 ساله هماهنگ شوند و صبح تا عصر را در مدرسه بگذرانند، از سویی بسیاری از مطالب و جزئیات ارائه‌شده به کودکان 12 ساله برای بزرگسالان مفید نیست.

باقرزاده درخصوص توسعه ICDL در بین سوادآموزان و وجود امکانات لازم در این خصوص گفت: بنیاد ICDL همین کار را برای تحصیل‌کرده‌ها انجام می‌دهد، بنابراین این خدمات را برای سوادآموزان نیز می‌تواند ارائه دهد و در این میان موضوع مهم تهیه محتواست که انجام شده است.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی افزود: اینکه هر کسی یک رایانه داشته باشد، شاید امکان‌پذیر نباشد، اما بسیاری از آموزش‌ها را می‌توان با تبلت یا گوشی‌های موبایل انجام داد؛ چراکه ایران در ضریب نفوذ سیم‌کارت و تلفن همراه و تبلت جزء چند کشور برتر جهان است، بنابراین فقط باید سازوکار آماده شود.

وی افزود: هدف‌گذاری‌های اولیه برای آموزش‌های ICDL ، مراکز استانی است و نه همه کشور، چراکه شاید برای مناطق کم‌برخوردار همان روش پیشین مناسب‌تر باشد.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
دانشگاه فرهنگیان یا به تعبیر قدیمی دانشگاه تربیت معلم، با دانشگاه های معمولی فرق دارد، علاوه بر امتیازات دیگر دانشگاه ها امتیاز تولید معلم، مخصوص این دانشگاه است ، به این دانشگاه خیلی باید اهمیت داد. مقام معظم رهبری ......................................................................................................... انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. ......................................................................................................... * برای نمایش بهتر قالب و مطالب وبلاگ از مرورگرهای فایرفاکس و گوگل کروم استفاده نمایید.
اطلاعات کاربری
آمار سایت
  • کل مطالب : 3648
  • کل نظرات : 306
  • افراد آنلاین : 9
  • تعداد اعضا : 144
  • آی پی امروز : 104
  • آی پی دیروز : 324
  • بازدید امروز : 543
  • باردید دیروز : 2,233
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 15
  • بازدید هفته : 543
  • بازدید ماه : 33,740
  • بازدید سال : 179,557
  • بازدید کلی : 3,458,304
  • کدهای اختصاصی

    با عضویت در خبرنامه از آخرین اخبار آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان در ایمیل خود مطلع شوید لطفا ایمیل خود را وارد کنید:

    بعد از عضویت ایمیلی برایتان ارسال می گردد حتما می بایستی آنرا تایید کنید تا عضویت شما فعال شود