loading...
باشگاه دانشجومعلمان ایران
دانشجومعلم بازدید : 459 شنبه 25 مهر 1394 نظرات (0)

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: امسال در مدارس اعلام کردیم به جای واژه «ثبت‌نام در مدارس» از «پیمان تربیتی» استفاده کنند.

به گزارش باشگاه دانشجومعلمان ایران به نقل از فارس؛ اسفندیار چهاربند مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران امروز در مراسم هفته پیوند اولیا و مربیان و روز خانواده که در تالار فرهنگ تهران برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: نوعی پیوند بین مدرسه و خانواده از قدیم‌الایام وجود داشته و تا کنون نیز ادامه داشته است.

وی ادامه داد: برخی ایام موفقیت‌هایی این پیوند بیشتر بوده و در برخی کمتر بوده است و آنچه که مهم است ماهیت پیوند اولیا و مربیان بوده است؛ البته نقش مرجعیت خانه و مدرسه امروز دستخوش تغییرات شده است.

چهاربند افزود: در دنیای کنونی خانواده و مدرسه، آن مرجعیت قبلی در تربیت را ندارد زیرا رقبای جدی به وجود آمده است و اگر ساز و کار آن پیوند را تقویت نکنیم، کارکرد آن روز به روز ضعیف شده و طوری می‌شود که نه خانواده آن مرجعیت را حفظ می‌کند و نه مدرسه.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه مدرسه‌ای که در آن ولی و دانش‌آموزش را مصاحبه می‌کنند و خیلی درگیر این مسائل نمی‌شود، گفت: نظام تعلیم و تربیت باید توانایی همه را داشته باشد.

وی اضافه کرد: وقتی صحبت از پیوند خانه و مدرسه می‌کنیم منظورمان این است که بچه‌های یک محله به یک مدرسه بروند و مدرسه خوب، آن مدرسه‌ای است که اهداف تربیت این جمعیت را با این تنوع محقق کند.

چهاربند با اشاره به اینکه هر روز که جلوتر می‌رویم کارکرد پیوند اولیا و مربیان از طریق ساز و کارهای داخلی و عوامل بیرونی مورد تهدید است، افزود: در شرایطی هستیم که باید به استناد سند تحول بنیادین یک تحول بنیادین در ساز و کارهای این پیوند ایجاد کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه اثربخشی ساز و کارهایی که برای تحقق پیوند انجمن اولیا و مربیان به کار بسته‌ایم به مرور از دست رفته است، گفت: وقتی تنوع مدارس مانند نمونه دولتی، استعدادهای درخشان و غیره باشد با این طبقه‌بندی دانش‌آموز، کارکردها متفاوت است و باید همه مدارس ما ساز و کار این پیوند را محقق کنند.

وی بیان داشت: ما 6 تا 7 مدرسه درست کردیم اما بدون توجه به آن یک نوع انجمن اولیا و مربیان را ایجاد کرده‌ایم بنابر این در شرایطی هستیم که باید ساز و کارهای پیوند مرجعیت‌های تربیت را به طور جدی بررسی کنیم.

چهاربند گفت: امسال گفتیم کلمه «ثبت‌نام »را در مدارس به کار نبرید و به جای آن «پیمان تربیتی» بگویند و زمانی که پدر و مادر فرزند خود را به مدرسه می‌سپارند مفهومش پیمان تربیتی است یعنی با هم همکاری در تربیت فرزند خود کنند و این یک پیمان‌نامه است.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران تصریح کرد: اگر بتوانیم ماهیت این پیوند به عنوان پیوند تربیتی تبدیل کنیم اتفاقات مهمی می‌افتد و در عین حال که نیازمند این پیمان هستیم دچار چالش نیز هستیم و وقتی مهم‌ترین مسئله حاکمیت تربیت است باید مجلس، دولت و وزارت آموزش و پرورش و خانواده‌ها نیز به آن بپردازند.

وی خاطر نشان کرد: پژوهشی شده بود و وقتی صحبت از تهاجم فرهنگی است آسیب‌ترین قشر دانش‌آموزان هستند و در این پژوهش همگرایی فرهنگی بین دانش‌آموزان شمال و جنوب تهران بالاست که در این همگرایی خانواده و مدرسه مهم نبوده است و به فرض رسانه‌ ملی می‌رسند که آن نیز مطرح نبوده است و فرض فضای مجازی را آزمایش می‌کنند که تائید می‌شود و عامل اساسی همگرایی فرهنگی دانش‌آموزان شمال و جنوب تهران فضای مجازی است.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
دانشگاه فرهنگیان یا به تعبیر قدیمی دانشگاه تربیت معلم، با دانشگاه های معمولی فرق دارد، علاوه بر امتیازات دیگر دانشگاه ها امتیاز تولید معلم، مخصوص این دانشگاه است ، به این دانشگاه خیلی باید اهمیت داد. مقام معظم رهبری ......................................................................................................... انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. ......................................................................................................... * برای نمایش بهتر قالب و مطالب وبلاگ از مرورگرهای فایرفاکس و گوگل کروم استفاده نمایید.
اطلاعات کاربری
آمار سایت
  • کل مطالب : 3648
  • کل نظرات : 306
  • افراد آنلاین : 8
  • تعداد اعضا : 144
  • آی پی امروز : 286
  • آی پی دیروز : 290
  • بازدید امروز : 1,740
  • باردید دیروز : 1,973
  • گوگل امروز : 5
  • گوگل دیروز : 9
  • بازدید هفته : 12,841
  • بازدید ماه : 32,704
  • بازدید سال : 178,521
  • بازدید کلی : 3,457,268
  • کدهای اختصاصی

    با عضویت در خبرنامه از آخرین اخبار آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان در ایمیل خود مطلع شوید لطفا ایمیل خود را وارد کنید:

    بعد از عضویت ایمیلی برایتان ارسال می گردد حتما می بایستی آنرا تایید کنید تا عضویت شما فعال شود