loading...
باشگاه دانشجومعلمان ایران
دانشجومعلم بازدید : 425 یکشنبه 19 مهر 1394 نظرات (0)

دکتر فاطمی رییس مرکز هوشمند سازی دانشگاه فرهنگیان در گفت و گو با روابط عمومی دانشگاه درباره ثبت نام الکترونیک دانشجومعلمان، توضیح داد و گفت: ثبت نام یک فرایند نسبتا متمرکز است و ما مثل همه دانشگاه های خوبی که مکانیزم ثبت نام الکترونیکی دارند، طبیعتا به سمت این سیستم رفتیم.

به گزارش باشگاه دانشجومعلمان ایران به نقل از دانشگاه فرهنگیان؛رییس مرکز هوشمند سازی دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه تعداد دانشجومعلمان ما حدود 80 هزار نفر است گفت: هنگام ثبت نام، به دلیل زمان محدود برای انجام این فرایند با حجم زیادی از درخواست و مراجعه مواجه می شویم که در این ایام تمهیداتی باید در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه چند عامل برای پاسخ گرفتن سریع در ثبت نام دانشجویان وجود دارد، گفت: اولین عامل اینترنت ،دانشجوست که با چه پهنای باندی به اینترنت متصل می شود؛ دومین عامل اینترنت سرور و سومین عامل نیز توانمندی های سرور است؛ یعنی چه حافظه ای دارد. چهارمین عامل نیز خود برنامه ای است که نوشته و اینکه آیا این برنامه تمهیداتی برای مواقعی که حجم کاربر زیاد است، دارد یا خیر؟ بنابرین جوابی که ما میگیریم به تمامی این موارد بستگی دارد.

دکتر فاطمی افزود: از جمله اقداماتی که برای تسریع در روند ثبت نام ها انجام دادیم این بود که ابتدا با شرکت های تامین کننده اینترنت صحبت کردیم و از سوی دیگر نیز حجم اینترنت را بالا بردیم و خواستیم لینک های پشتیبان بگذارند تا زمانی که  لینک اصلی قطع شد دانشجویان به این مدار و لینک های پشتیبان بیایند. کار دیگری که انجام دادیم در ارتباط با سرور بود و در این ایام یک تیم پشتیبانی تمام وقت گذاشتیم و از ساعت 7 صبح تا 6 بعد از ظهر فعال بود.

رییس مرکز هوشمند سازی دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه در ایام هفته ی تعیین شده برای ثبت نام، تیم پشتیبان دائما سرور را چک می کردند، گفت: ما در این ایام مشکل لود نداشتیم و فقط مشکل در ارتباط با پهنای باند بوده است. براساس گزارشات در هفته ثبت نام فقط 45 دقیقه قطعی داشتیم.

دکتر فاطمی همچنین در خصوص مشکلات به وجود آمده در سامانه مروارید توضیح داد و گفت: هر سامانه ای که نوشته می شود، مزایا و معایبی دارد و قطعا هیچ سامانه ای بی نقص و کامل نیست؛ طبیعتا سامانه مروارید هم همینطور است. بررسی هایی را از سال گذشته با معاونت آموزشی در این راستا آغاز کردیم؛ در ابتدا اشکالات را مورد بررسی قرار دادیم تا ببینیم اشکالات به خود سامانه بر می گردد یا نحوه استفاده  افراد از سامانه. براساس بررسی هایی که انجام دادیم مشخص شد، 70 درصد مربوط به نابلدی استفاده کنندگان بوده است.

وی با بیان اینکه در مجموع به این سمت می رویم که سامانه را تغییر دهیم، گفت:  به دنبال این هستیم که سامانه قابلیت خوبی داشته باشد؛ ما انتقادات دانشجویان را دیده ایم و انتقال سامانه را مد نظر داریم.

رییس مرکز هوشمند سازی دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: در دوران ثبت نام به یکباره میبینیم که اتوماسیون بالا نمی آید و پرتال کار نمیکند. مشکلی که ما تشخیص دادیم، اینترنت و پهنای باند بوده است. سرور ما 60 مگابیت پهنای باند دارد  و وقتی تعداد بالا برود، طبیعی است که پهنای باند پخش می شود. البته اینطور نیست که سرورها به هم وابسته باشند، بلکه سروها متفاوت است و هر کس سرور جداگانه یا به صورت حقیقی یا مجازی دارد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا موقعیت فیزیکی سرورها اهمیتی دارد؟ گفت: مهم اینترنت و سرور است و مکان زیاد مهم نیست؛ البته اگر سرور در دانشگاه ها باشد، پشتیبانی بهتر است. ما در فرایند حدف و اضافه اذیت شدیم و حدس می زنم که بیشتر مشکلات دانشجویان مربوط حذف و اضافه است و ما آمادگی ثبت نام را نداشتیم و تعامل بین ما و معاونت آموزشی آنگونه که باید انجام نشد. ولی تمهیدات برای ثبت نام خوب بود و بیشتر مسائل مربوط به حذف و اضافه بود.

دکتر فاطمی ازاجرای "پروژه اینترنت تجمیع" به منظور افزایش پهنای باند اینترنت دانشگاه فرهنگیان خبر داد و گفت: در دانشگاه مصوبه ای به نام "سیاست دسترسی به اینترنت" داریم و در آن اشاره شده که دانشجو معلمان و مدرسان برای کارهای علمی خودشان باید اینترنت سریع و قابل اطمینان داشته باشند. این مصوبه ابلاغ شده و هم روسا و مدیران در جریان هستند و به آن اعتقاد دارند.

رییس مرکز هوشمند سازی دانشگاه فرهنگیان اضافه کرد: هم اکنون در مراحل نهایی مناقصه  تهیه  اینترنت تجمیعی هستیم؛ این اینترنت مزایای خوبی دارد و ارزانتر است. البته زمانبر است. اقای دکتر مهرمحمدی تاکید دارند که باید برای اینترنت دانشجویان کاری کرد. ابتدا  به تک تک واحدهایی که اینترنت نیاز دارند به صورت غیر متمرکز می دهیم و این کار از آبان ماه آغاز می شود و اگر پردیس ها باز هم از لحاظ اینترنت مشکل داشتند، به ما از طریق ایمیل، فرهنگیادا و پرتال داشگاه اطلاع دهند.

وی همچنین درباره پرتال های استانی توضیح داد و گفت: تمهیدات برای پرتال های استانی آماده شده و منتظر رونمایی و افتتاح هستیم. برای پرتال ها در چارت دانشگاه مدیریت استانی ایجاد شده و برای مدیران استان ها نیز زیر پرتال هم در نظر گرفته شده است.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
دانشگاه فرهنگیان یا به تعبیر قدیمی دانشگاه تربیت معلم، با دانشگاه های معمولی فرق دارد، علاوه بر امتیازات دیگر دانشگاه ها امتیاز تولید معلم، مخصوص این دانشگاه است ، به این دانشگاه خیلی باید اهمیت داد. مقام معظم رهبری ......................................................................................................... انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. ......................................................................................................... * برای نمایش بهتر قالب و مطالب وبلاگ از مرورگرهای فایرفاکس و گوگل کروم استفاده نمایید.
اطلاعات کاربری
آمار سایت
  • کل مطالب : 3648
  • کل نظرات : 306
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 144
  • آی پی امروز : 71
  • آی پی دیروز : 324
  • بازدید امروز : 281
  • باردید دیروز : 2,233
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 15
  • بازدید هفته : 281
  • بازدید ماه : 33,478
  • بازدید سال : 179,295
  • بازدید کلی : 3,458,042
  • کدهای اختصاصی

    با عضویت در خبرنامه از آخرین اخبار آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان در ایمیل خود مطلع شوید لطفا ایمیل خود را وارد کنید:

    بعد از عضویت ایمیلی برایتان ارسال می گردد حتما می بایستی آنرا تایید کنید تا عضویت شما فعال شود