loading...
باشگاه دانشجومعلمان ایران
دانشجومعلم بازدید : 391 دوشنبه 13 مهر 1394 نظرات (0)

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه نرخ پوشش تحصیلی در آموزش ابتدایی به ۹۸.۶ درصد رسیده است، گفت: در راستای ایمن‌سازی مدارس از ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۴ حدود ۴ میلیارد دلار به ایمن‌‌سازی و نوسازی مدارس اختصاص داده شد.

به گزارش باشگاه دانشجومعلمان ایران به نقل از فارس؛ علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش امروز در دومین نشست بین‌المللی سران مدرسه ایمن که با حضور 25 کشور و 9 نهاد بین‌المللی در هتل پارسیان آزادی برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: موقعیت استراتژیک ایران به‌ خصوص در فضای پس از تحریم، زمینه لازم را برای توسعه همه‌جانبه فراهم کرده است.

وی ادامه داد: این فرصت بی‌بدیل زمینه‌ساز همکاری ایران با سایر کشورهاست و این کنفرانس می‌تواند نقطه آغازی برای تعامل وزارت آموزش و پرورش با سایر سازمان‌های مرتبط باشد.

فانی با بیان اینکه در بُعد کیفی در حال حاضر قریب به 13 میلیون دانش‌آموز در 105 هزار مدرسه تحصیل می‌کنند، گفت: نرخ پوشش در آموزش ابتدایی به 98.6 درصد رسیده است و عدالت آموزشی در دسترسی دختران و پسران به آموزش با کیفیت تحقق یافته و فرصت‌هایی برای تربیت در مناطق شهری و روستایی فراهم شده است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: حدود 90 درصد افراد 15 تا 64 سال از نعمت سواد برخوردار هستند و بنا داریم تا سال 2018 میلادی بیسوادی را به حداقل برسانیم و در بعد کُیفی نیز ایران با انجام 100 مورد پژوهش و استفاده از نظرات 500 متخصص، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را تهیه کرده که می‌تواند زمینه‌ساز دستیابی دانش‌آموزان به تعالی پیوسته را فراهم سازد.

وی تصریح کرد: ما نگاه متوازن به ساحت‌های تربیتی داریم که شامل ساحت‌های اعتقادی، عبادی، اخلاقی، زیستی و بدنی، سیاسی ـ اجتماعی، زیباشناختی و هنری، اقتصادی، حرفه‌ای و علمی ـ فناوری است که نقشه راه برای پیاده‌سازی آن تهیه شده است.

فانی با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: در این سند به خانواده به‌عنوان رکن اصلی توجه شده است و رشد و تعالی نیروی انسانی از محورهای اصلی سند بوده و دانشگاهی با چنین مأموریت در آموزش و پرورش ایجاد شده است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به برنامه‌های این وزارتخانه افزود: از جمله این برنامه‌ها توسعه آموزش فنی و حرفه‌ای است تا در پایان سال 1404، به پوشش 50 درصدی دانش‌آموزان متوسطه برسانیم و تمرکز بر کیفیت‌بخشی در دوران ابتدایی و جهت‌دهی تخصیص منابع، بالا بردن اثربخشی و کارآیی وزارت آموزش و پرورش از طریق بازتعریف نقش مدیران آموزشگاهی به‌ عنوان عامل تأثیرگذار در نظام تعلیم و تربیت است.

وی اضافه کرد: چهارمین برنامه این است که در دو سال اخیر با توسعه سیاست مشارکت موفق به افزایش درصد پوشش دانش‌آموزان در مدارس غیردولتی از 8.5 به 12 درصد شده‌ایم و پنجمین محور برنامه‌ها توسعه و تنوع فضای یادگیری با بهره‌گیری از فضای مجازی در حوزه تعلیم و تربیت است.

فانی بیان داشت: تلفات و آسیب‌دیدگی دانش‌آموزان در زمان تحصیل در پی بلایا، جبران‌ناپذیر است و ما علاوه بر ایجاد مدارس ایمن، بر برخورداری دانش‌آموزان از سلامت اهتمام داریم و در راستای افزایش ایمنی مدارس ایران از سال 2006 تا 2014 میلادی حدود 4 میلیارد دلار به نوسازی و ایمن‌سازی مدارس اختصاص داده شده است و برای افزایش ایمن‌سازی دانش‌آموزان، این مقدار در سال 2006، 33 درصد بود که در سال 2014، به 67 درصد رسیده است و حداقل 3 میلیارد دلار در سال‌های آینده به این بخش اختصاص می‌یابد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه از سال 2013 تا 2018، یک میلیارد دلار برای استانداردسازی تأسیسات مدارس اختصاص می‌یابد، خاطرنشان کرد: در یک بازه 10 ساله امیدواریم کل مدارس ایران را ایمن سازیم.

فانی تصریح کرد: برای اولین بار مقرر شده است عنوان «مدرسه ایمن» در برنامه ششم توسعه ایران وارد شود و قطعاً توان علمی و تخصصی ایران در مقاوم‌سازی و ایمن‌سازی مدارس الگویی برای سایر کشورها می‌تواند باشد و علاقه‌مندیم از طریق ایجاد دبیرخانه دائمی UNIFTI در تهران در اختیار سایر کشورها قرار دهیم.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
دانشگاه فرهنگیان یا به تعبیر قدیمی دانشگاه تربیت معلم، با دانشگاه های معمولی فرق دارد، علاوه بر امتیازات دیگر دانشگاه ها امتیاز تولید معلم، مخصوص این دانشگاه است ، به این دانشگاه خیلی باید اهمیت داد. مقام معظم رهبری ......................................................................................................... انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. ......................................................................................................... * برای نمایش بهتر قالب و مطالب وبلاگ از مرورگرهای فایرفاکس و گوگل کروم استفاده نمایید.
اطلاعات کاربری
آمار سایت
  • کل مطالب : 3648
  • کل نظرات : 306
  • افراد آنلاین : 11
  • تعداد اعضا : 144
  • آی پی امروز : 312
  • آی پی دیروز : 290
  • بازدید امروز : 1,983
  • باردید دیروز : 1,973
  • گوگل امروز : 11
  • گوگل دیروز : 9
  • بازدید هفته : 13,084
  • بازدید ماه : 32,947
  • بازدید سال : 178,764
  • بازدید کلی : 3,457,511
  • کدهای اختصاصی

    با عضویت در خبرنامه از آخرین اخبار آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان در ایمیل خود مطلع شوید لطفا ایمیل خود را وارد کنید:

    بعد از عضویت ایمیلی برایتان ارسال می گردد حتما می بایستی آنرا تایید کنید تا عضویت شما فعال شود