loading...
باشگاه دانشجومعلمان ایران
دانشجومعلم بازدید : 447 چهارشنبه 25 شهریور 1394 نظرات (0)

بیست و یکمین جشن عاطفه‌ها روزهای 27،26 شهریور در پایگاه‌ها کمیته امداد برگزار می‌شود که 330 هزار دانش آموز نیازمند و محروم، چشمهایشان به دست‌های مهربان خیرین است تا همراه با سایر دانش آموزان سال تحصیلی خود را آغاز کنند.

به گزارش باشگاه دانشجومعلمان ایران به نقل از فارس؛ کمیته امداد امام خمینی(ره) ، دومین نهاد پس از انقلاب 1357 است که به دستور حضرت امام خمینی(ره)، در 14 اسفند 1357، تأسیس شد و هدف از راه‌اندازی این نهاد، پشتیبانی از محرومان و مستضعفان و خودکفا کردن آنها اعلام شده بود.

کمیته امداد در طول سال‌های اخیر تلاش کرده تا بتوانند به خانواده‌های نیازمند و تحت پوشش کمک کند و به ارائه خدمات مختلف و آموزش‌های مورد نظر آنها را توانمند کند.

در این سال‌ها طرح‌های متعددی با هدف توانمند سازی در حوزه‌های فرهنگی،شغلی و تحصیلی و ... برگزار شده که دو طرح جشن‌ عاطفه‌ها و نیکوکاری در بین طرح‌های امداد دارای سابقه طولانی هستند.

جشن عاطفه‌ها از جمله طرح‌های کمیته امداد است که هر سال قبل از آغاز سال تحصیلی در سطح کشور برگزار می‌شود.

در برگزاری جشن‌ عاطفه ها سازمان‌های از جمله سازمان بسیج مستعضفین و آموزش و پرورش همکاری می‌کنند و در این بین تلاش می‌شود که کمک‌های جمع آوری شده از محل جشن عاطفه ها در کمترین زمان ممکن در اختیار دانش آموزان نیازمند شناسایی شده و تحت پوشش قرار بگیرد.

مصطفی خاکسار قهرودی، معاون مشارکتهای مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) در خصوص برگزاری بیست و یکمین جشن عاطفه‌ها تصریح کرد: با توجه به فرارسیدن سال تحصیلی جدید، مجموعه امداد وظیفه خود می‌داند که کمک‌های نیکوکاران را جمع‌آوری و دراختیار دانش آموزان نیازمند قرار دهد چرا که حق تمام دانش‌آموزان ما در سراسر کشور این است که از امکانات اولیه بهره‌مند باشند.

خاکسار قهرودی با اشاره به اینکه جشن عاطفه‌ها امسال در دو مرحله برگزار خواهد شد، گفت: نخستین مرحله این جشن روزهای 26 و 27 شهریورماه با همکاری کمیته امداد و سازمان بسیج مستضعفین برگزار می‌شود که 7 هزار پایگاه (5 هزار پایگاه در روز اول و 2 هزار پایگاه در روز دوم) آمادگی جمع‌آوری کمک‌های مردمی را دارند.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) اضافه کرد: با هماهنگی که با وزارت آموزش و پرورش صورت گرفته است، مرحله دوم جشن عاطفه‌ها 8 مهرماه در مدارس و واحدهای آموزشی برگزار خواهد شد و 40 هزار پایگاه در مدارس و مراکز آموزشی آماده جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای دانش‌آموزان نیازمند هستند.

وی با بیان اینکه کمک‌های جمع‌آوری‌شده در مدارس توسط مدیران و انجمن اولیا و مربیان در همان مدرسه عمدتاً توزیع خواهد شد، گفت: چنانچه در مدرسه‌ای دانش‌آموز نیازمند کمتر باشد، قطعاً این کمک‌ها در سایر مدارس موردنیاز توزیع می‌شود.

خاکسار قهرودی همچنین با تأکید بر اینکه کمک‌های جمع‌آوری شده در پایگاه‌های کمیته امداد دراختیار دانش‌آموزان تحت پوشش این نهاد قرار می‌گیرد، بیان داشت: هم‌اکنون 330 هزار نفر دانش‌آموز در سه مقطع تحصیلی ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان تحت پوشش مجموعه امداد قرار دارند و از کمک‌های این نهاد برخوردار هستند.

وی اضافه کرد: سال گذشته از محل برگزاری جشن عاطفه‌ها 46 میلیارد تومان در بخش نقدی و غیرنقدی جمع آوری شده بود که این کمک ها با همکاری وزارت آموزش و پرورش و کمیته امداد دراختیار دانش‌آموزان نیازمند قرار گرفته است که امسال پیش‌بینی می‌شود شاهد افزایش کمک‌ها در جشن عاطفه‌ها باشیم.

در حالی جشن عاطفه ها در سراسر کشور برگزار می‌شود که این جشن به طور ویژه‌ در پایگاه‌های کمیته امداد در شهر تهران برگزار می‌شود که به گفته محسن ولیئی مدیر کمیته امداد استان تهران 4 هزار و 443 پایگاه برای برگزاری این جشن در نظر گرفته شده است که شامل 607 پایگاه ثابت، 67 پایگاه سیار، 3 هزار و 16 پایگاه در مدارس 363 پایگاه در مساجد، 97 مرکز نیکوکاری، 283 پایگاه بسیج است که بالغ بر 1600 نفر در برپایی جشن‌ عاطفه‌های امسال همکاری خواهند داشت که این افراد بجز نیروهای آموزش و پرورش خواهند بود.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران اضافه کرد: طبق سنوات گذشته، پایگاه‌هایی نیز تحت عنوان پایگاه‌های اصلی در برگزاری جشن عاطفه‌ها در نظر گرفته شده است که این پایگاه‌ها در امامزاده صالح، میدان شهرری، پارک دانشجو و مسجدالنبی خواهند بود.

ولیئی به آمار دانش‌آموزان و دانشجویان تحت پوش کمیته امداد استان تهران اشاره کرد و گفت: 13 هزار و 800 دانش‌آموز و 3 هزار و 700 دانشجو تحت پوشش این نهاد قرار دارد و از خدمات تحصیلی امداد استان تهران استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به آمار جمع‌آوری شده در جشن عاطفه‌های سال گذشته گفت: 2 میلیارد و 164 میلیون تومان در این بخش جمع‌اوری شده بود که امسال پیش‌بینی می‌شود این رقم افزایش یابد.

 بیست و یکمین جشن عاطفه‌ها با شعار "مهر در انتظار همدلی" همزمان با شروع سال تحصیلی جدید با برپایی 51هزار و 443پایگاه ثابت و سیار در تهران و سراسر کشور در روزهای 27،26شهریور در پایگاه‌های کمیته امداد و 8 مهر در مدارس و مراکز آموزشی برگزار می‌شود در نهایت وجوهات و کمک‌های مردمی را جمع آوری و بین دانش آموزان تحت پوشش و نیازمند توزیع خواهد شد.

برچسب ها جشن عاطفه ها ,
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
دانشگاه فرهنگیان یا به تعبیر قدیمی دانشگاه تربیت معلم، با دانشگاه های معمولی فرق دارد، علاوه بر امتیازات دیگر دانشگاه ها امتیاز تولید معلم، مخصوص این دانشگاه است ، به این دانشگاه خیلی باید اهمیت داد. مقام معظم رهبری ......................................................................................................... انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. ......................................................................................................... * برای نمایش بهتر قالب و مطالب وبلاگ از مرورگرهای فایرفاکس و گوگل کروم استفاده نمایید.
اطلاعات کاربری
آمار سایت
  • کل مطالب : 3648
  • کل نظرات : 306
  • افراد آنلاین : 7
  • تعداد اعضا : 144
  • آی پی امروز : 69
  • آی پی دیروز : 324
  • بازدید امروز : 243
  • باردید دیروز : 2,233
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 15
  • بازدید هفته : 243
  • بازدید ماه : 33,440
  • بازدید سال : 179,257
  • بازدید کلی : 3,458,004
  • کدهای اختصاصی

    با عضویت در خبرنامه از آخرین اخبار آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان در ایمیل خود مطلع شوید لطفا ایمیل خود را وارد کنید:

    بعد از عضویت ایمیلی برایتان ارسال می گردد حتما می بایستی آنرا تایید کنید تا عضویت شما فعال شود