loading...
باشگاه دانشجومعلمان ایران
دانشجومعلم بازدید : 489 دوشنبه 23 شهریور 1394 نظرات (0)

تهیه کننده فیلم محمد رسول الله (ص) گفت: این فیلم پر کننده آن خلاء و غفلتی است که تا به امروز در مورد این نوع فیلم ها وجود داشته است، فیلم «محمد رسول الله(ص) سنگ بنایی را گذاشت که ادامه دار خواهد بود.

به گزارش باشگاه دانشجومعلمان ایران به نقل از پانا؛ محمد مهدی حیدریان تهیه کننده فیلم محمد رسول الله (ص) گفت: این فیلم همانطور که پیش بینی می شد و جزء اهداف اولیه تولید بود، یک نیاز به روشی برای یادگیری و شناخت سیره پیامبر درقالب یک فیلم بود و پاسخی هم که هنگام نمایش فیلم گرفتیم موید آن است که الحمدالله به حد و اندازه ای بوده که پاسخ به تمامی آن اهداف را بدهد. 

وی افزود: ما یک نظرسنجی از کسانی که فیلم را دیده اند صورت داده ایم، چه کسانی که تفننی و چه کسانی که برای دیدن یک فیلم متفاوت به سینما رفتند، نتیجه نشان از این داشت که الحمدالله مردم همه راضی بوده اند و این فیلم بیش از اندازه ای که پیش بینی می شد، مورد توجه قرار گرفته است. البته تا زمانی که نمایش این فیلم محیاست این نظر سنجی نیز ادامه خواهد داشت. 

این تهیه کننده تصریح کرد: تفاوت این فیلم با دیگر فیلم ها در این است که متعلق به یک فرد خاص، دولت خاص و یا شرکت خاص نیست؛ یک خاستگاه عقیدتی دارد و تلاشی برای دیده شدن در میان تمامی مردم در هر سطح و اندیشه ای... 

وی ادامه داد: تمامی دست اندرکاران در این فیلم تلاش و کوشش کردند و بیشتر کسانی که زحمت کشیدند، افرادی هستند که در کار دیده نمی شوند، این فیلم بخش عظیمی از توفیق خود را مدیون کسانی است که در پشت صحنه بوده اند و زحمت کشیده اند، باید بگویم این فیلم پر کننده آن خلاء و غفلتی است که تا به امروز در مورد این نوع فیلم ها وجود داشته است. پس از تماشای فیلم در سالن ها و زمان های مختلف، چه منتقدین و چه بیننده ها همه هیجان زده شدند و این کار را خارج از انتظارشان خواندند و به نوعی یک قابلیت عظیم را در یک کار برجسته دینی دیدند. 

حیدریان در پاسخ به این سوال که آیا تصمیماتی جدی در خصوص ادامه دار بودن روند ساخت این پروژه گرفته شده است یا خیر، اظهار کرد: ما از زمان شروع بر اساس این تصمیم و چشم انداز پیش رفتیم چون در مورد اسلام و حضرت محمد (ص) تا به امروز در عرصه سینما هیچ کاری صورت نگرفته است، یک احساس نیاز وجود داشت که باید چنین کاری ساخته شود و در مورد پیامبر اکرم باید یک کار جامع صورت می گرفت که این کار جامع نیاز بود از زمان تولد و کودکی ایشان شروع شده تا مخاطب با تمام شرایط و جزئیات آشنایی پیدا کند و ادامه پیدا کند. در قدم های بعدی براساس این سنگ بنایی که گذاشته شده کار را در مورد سیره و رفتار پیامبر، دوران رسالت و آوردن یک دین جدید توسط وی و ... ادامه خواهیم داد. 

این تهیه کننده با اشاره به اینکه ویژگی های این فیلم در آثار بعدی تکرار نخواهد شد، بیان کرد: امروز پایه این نگاه گذاشته شده است و به امید خدا ادامه می یابد. لاجرم است که باید این کار ساخته می شد ولی فکر نمی کنم ویژگی های آن در کارهای بعدی تکرار شود مطمئناً در ادامه مشخصه های متفاوت و خاص دیگری پی ریزی می شود. در این قسمت دوران کودکی مورد نظر بوده و تلاش آقای مجیدی نگاه به همین دوران بوده است در قسمت های بعدی به مسائل و موضوعات دیگر و شناخت معرفتی و تقابل هایی که به جهت دینی وجود دارد با راهکارها و بسترهای متفاوتی کار خواهد شد. باید ببینیم کار در ادامه با چه تیمی صورت می گیرد و این توفیق در خانه چه کسی را می زند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: معتقدم سرمایه های این کار از بین نخواهند رفت و این پروژه می تواند با یک موفقیت بزرگ به یک تصویر ماندگار بدل شود چرا که این فیلم یک کار ارزشی محسوب می شود و باید توجه کرد که این اشتیاق به بیراهه نرود و به بهترین شکل ادامه پیدا کرده و حاصل آن را ببینیم.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
دانشگاه فرهنگیان یا به تعبیر قدیمی دانشگاه تربیت معلم، با دانشگاه های معمولی فرق دارد، علاوه بر امتیازات دیگر دانشگاه ها امتیاز تولید معلم، مخصوص این دانشگاه است ، به این دانشگاه خیلی باید اهمیت داد. مقام معظم رهبری ......................................................................................................... انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. ......................................................................................................... * برای نمایش بهتر قالب و مطالب وبلاگ از مرورگرهای فایرفاکس و گوگل کروم استفاده نمایید.
اطلاعات کاربری
آمار سایت
  • کل مطالب : 3648
  • کل نظرات : 306
  • افراد آنلاین : 11
  • تعداد اعضا : 144
  • آی پی امروز : 312
  • آی پی دیروز : 290
  • بازدید امروز : 1,985
  • باردید دیروز : 1,973
  • گوگل امروز : 11
  • گوگل دیروز : 9
  • بازدید هفته : 13,086
  • بازدید ماه : 32,949
  • بازدید سال : 178,766
  • بازدید کلی : 3,457,513
  • کدهای اختصاصی

    با عضویت در خبرنامه از آخرین اخبار آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان در ایمیل خود مطلع شوید لطفا ایمیل خود را وارد کنید:

    بعد از عضویت ایمیلی برایتان ارسال می گردد حتما می بایستی آنرا تایید کنید تا عضویت شما فعال شود