loading...
باشگاه دانشجومعلمان ایران
دانشجومعلم بازدید : 673 یکشنبه 21 تیر 1394 نظرات (1)

حکایت بیمه‌های طلایی فرهنگیان مدتی است که فراز و نشیب‌های زیادی را پشت سر گذاشته است و اکنون طرح‌های جدید برای این بیمه مطرح شده است.

به گزارش باشگاه دانشجومعلمان ایران به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ یکی از تاثیرگذار‌ترین و مهمترین مشاغلی در هر جامعه، حرفه‌ی معلمی است. به طوری که آینده‌ی هر مملکتی را می‌توان در حال نظام آموزشی آن جست و جو کرد. در هر خانواده قطعا تعلیم و تربیت و اعتلای جایگاه علمی و اجتماعی فرزندان است در واقع کادر فرهنگی در هر جامعه‌ای، از ارکان اصلی به شمار می‌آید و توجه به این قشر، توجه به بهبود وضعیت کشور است، چرا که فرهنگ و تعلیم و تربیت پیکره اصلی و آینده‌ساز هر جامعه است.

با این اوصاف لازم است به نیاز‌های این قشر فرهیخته کشور توجه بیشتری شود. نیازهایی که گاه بسیار ساده‌اند و جزء نیازها و انتظارات اولیه به شمار می‌آیند که مهمترین این موارد توجه به سلامت است.

چندی است که صحبت از بیمه‌ی طلایی برای خدمت رسانی به فرهنگیان مطرح شده‌ است بحثی که در پنج سال اخیر با حرف و حدیث‌های زیادی همراه بوده است.

وقتی بیمه رنگ طلا گرفت

با انتصاب حمیدرضا حاج‌بابایی در سمت وزیر آموزش، بیمه‌ی فرهنگیان شکل جدیدی به خود گرفت و صحبت از بیمه‌ی طلایی به میان آمد. در حالی که در بسیاری از موارد زیر ساخت مناسب برای تحقق امر وجود نداشت و کمبود‌هایی از لحاظ مراکز درمانی، احساس می‌شد و مشکل دیگر این طرح تحت پوشش قرار نگرفتن بازنشستگان در این طرح بود در حالیکه افراد با افزایش سن بیش از پیش به این بیمه‌ها نیاز دارند.

از اردیبهشت سال 89 با همکاری شرکت بیمه‌ ایران و بیمه مرکزی برای فرهنگیان رسمی و پیمانی و افراد تحت تکفل، بیمه طلایی در مرحله اجرا قرار گرفت.

از مزایای این طرح تحت پوشش قرار گرفتن دارو‌های تایید‌شده وزارت بهداشت، پرداخت هزینه‌های پاراکلینیکی بدون سقف است همچنین این بیمه برخی هزینه‌های دندانپزشکی و هزینه‌های زایمان را تا سقف مشخص تقبل کرد.

اما در سال 92 با وجود بالارفتن رضایتمندی فرهنگیان از این طرح کم کم نقص‌های این طرح هم در مواردی مشاهده شد تا جایی که برخی از فرهنگیان از تحت پوشش قرار‌گرفتن این بیمه انصراف دادند. از جمله این نقص‌ها پرداخت نامناسب حق بیمه‌ها بود.

بیمه طلایی در سال 93 هم با فراز و فرود‌های زیادی همراه بود. عدم تمدید قرارداد با بیمه و کمبود مراکز طرف قرارداد، پرداخت هزینه‌های درمانی با تاخیر از جمله مواردی بود که فرهنگیان را با مشکل مواجه کرده بود. اما در همین سال بود که قرارداد تازه‌ای برای بیمه طلایی با شرکت‌های بیمه‌ای منعقد گردید.

در سال 94 این قرارداد به پایان رسید و پیشنهاد‌های تازه‌ای برای بیمه فرهنگیان مطرح شد از جمله اینکه خدمات پوشش بیمه‌ای در چهار‌ بسته در اختیار معلمین قرار گیرد تا معلمین با بررسی جزئیات بیمه موردنظر را انتخاب کنند.

محدودیت مالی آموزش و پرورش عامل محدود‌کننده

علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش، در خصوص توجه به مسائل مربوط به بیمه سلامت فرهنگیان می‌گوید: کلیات این مسئله قابل پیگیری است و در جزئیات تنها وزارت آموزش و پرورش نقشی ندارد. از جمله مشکلاتی که بسیاری از مردم با آن مواجه بودند میزان پرداختی کم بیمه‌ها است.

فانی افزود: نرخ بالای دارو‌ها و وضعیت تعرفه‌ها جزء وظایف آموزش و پرورش نیست و در حیطه کاری وزارت بهداشت است. محدودیت‌های مالی آموزش و پرورش هم باعث شود تا حد بضاعت به همین خدمات اکتفا کند. با این وجود از خرداد‌ماه امسال قرارداد جدید بیمه فرهنگیان میان آموزش و پرورش و بیمه آتیه‌سازان حافظ منعقد گردید. در این قرارداد جدید یکی از چهار بسته پیشنهادی آموزش و پرورش پس از نظرسنجی از معلمان انتخاب گردید.

بسته‌های پیشنهادی بیمه طلایی

در بسته شماره یک نرخ ماهانه توسط بیمه‌گر 530 هزار ریال با احتمال 10 الی 15 درصد افزایش یافته است.

در بسته شماره دو مبلغ 380 هزار ریال با احتمال 10 تا 15 درصد افزایش قرارگرفته است.

بسته شماره سه با مبلغ 230 هزار ریال با افزایش 10 تا 15 درصد که 130 هزار ریال آن سهم دستگاه و مابقی توسط بیمه‌شدگان پرداخت می‌شود، ارائه شده است و در نهایت بسته چهارم هزینه‌های بیمارستانی را تا سقف 10 میلیون ریال متقبل می‌شود.

طرح جدید بیمه فرهنگیان

در طرح جدید بیمه فرهنگیان هولوگرام جای کوپن را گرفته است که این مسئله با ابهاماتی رو به رو است.

رسول پاپایی معاون رسانه‌ای وزیر آموزش و پرورش در این خصوص گفت: در طرح جدید هولوگرام جایگزین کوپن‌ها شده‌اند و در اصل هولوگرام معرفی برای دفترچه‌های بیمه سلامت است و تمامی خدمات ارائه شده به‌ وسیله بن‌ها با هولوگرام هم میسر است.

به این ترتیب باید توجه داشت هر طرح برای موفقیت بیشتر نیاز به زیر‌ساخت‌هایی دارد و این مهم نیازمند همکاری چند‌جانبه نهادها‌ست و در صورتیکه بعد سلامت به میان آمده باشد توجه به این عوامل بسیار مهمتر است و نکته بعدی اطلاع‌رسانی در هر طرح است که از روش‌های بنیادین در معرفی و موفقیت هر کاری به شمار می‌آید. 

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط ریاحی در تاریخ 1394/04/24 و 23:56 دقیقه ارسال شده است

با سلام من دانشجوی دانشگاه فرهنگیان هستم.
درفیش حقوقی من ماهیانه بابت بیمه تکمیلی هزینه کم میشود.ایا منظور از این بیمه همان بیمه طلایی است یاخیر؟؟
و الان که در سایت بیمه طلایی(اتیه سازان حافظ) رفتم به من پیشنهاد عضویت در بیمه طلایی را میدهد خب من متوجه نمیشم که ایا عضو بیمه طلایی هستم یا نه؟؟پس اون مبلغی ک از حقوق من ب عنوان بیمه تکمیلی کم میشود بابت چیست؟؟؟
ممنونم اگه به سوالم پاسخگو باشید..
پاسخ : با عرض سلام واحترام؛

از ما هم 15000تومن بابت بیمه تکمیلی سهم کارمند کم میشه و دارای بیمه طلایی نیز هستیم.
آیا شما هولوگرام بیمه طلایی رو گرفتین از نماینده بیمه آتیه سازان ... اگه ندارید احتمالا به خاطر همین باشه که به شما پیشنهاد عضویت میده... برای اطمینان بیشتر میتونید با اداره محل خدمت قسمت تعاون و رفاهی و نیز بیمه آتیه سازان تماس بگیرید.


کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
دانشگاه فرهنگیان یا به تعبیر قدیمی دانشگاه تربیت معلم، با دانشگاه های معمولی فرق دارد، علاوه بر امتیازات دیگر دانشگاه ها امتیاز تولید معلم، مخصوص این دانشگاه است ، به این دانشگاه خیلی باید اهمیت داد. مقام معظم رهبری ......................................................................................................... انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. ......................................................................................................... * برای نمایش بهتر قالب و مطالب وبلاگ از مرورگرهای فایرفاکس و گوگل کروم استفاده نمایید.
اطلاعات کاربری
آمار سایت
  • کل مطالب : 3648
  • کل نظرات : 306
  • افراد آنلاین : 14
  • تعداد اعضا : 144
  • آی پی امروز : 1
  • آی پی دیروز : 324
  • بازدید امروز : 3
  • باردید دیروز : 2,233
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 15
  • بازدید هفته : 3
  • بازدید ماه : 33,200
  • بازدید سال : 179,017
  • بازدید کلی : 3,457,764
  • کدهای اختصاصی

    با عضویت در خبرنامه از آخرین اخبار آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان در ایمیل خود مطلع شوید لطفا ایمیل خود را وارد کنید:

    بعد از عضویت ایمیلی برایتان ارسال می گردد حتما می بایستی آنرا تایید کنید تا عضویت شما فعال شود