loading...
باشگاه دانشجومعلمان ایران
دانشجومعلم بازدید : 935 یکشنبه 01 شهریور 1394 نظرات (0)

مدیرکل دفتر دبستانی وزارت آموزش و پرورش گفت: در چهارمین جشنواره جابربن حیان، ۲۰۳ دانش‌آموز برگزیده معرفی و تجلیل خواهند شد.

به گزارش باشگاه دانشجومعلمان ایران به نقل از فارس؛ صادق صادق‌پور مدیرکل دفتر دبستانی وزارت آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری جشنواره جابربن حیان اظهار داشت: شعار جشنواره امسال جابربن حیان «پژوهش، امید و آینده» است.

وی افزود: چهارمین جشنواره جابربن حیان 3 و 4 شهریورماه در اردوگاه شهید باهنر تهران با حضور علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش، علی‌ اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی و محمد دیمه‌ور معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش برگزار خواهد شد.

صادق‌پور با اشاره به تعداد نفرات برگزیده در جشنواره جابربن حیان خاطرنشان کرد: امسال 203 دانش‌آموز به عنوان برگزیده معرفی می‌شوند که 183 نفر آنها نفرات برتر پروژه‌های علمی و 20 نفر آنها دانش‌آموزان مولفی هستند که برای نخستین بار در سطح کشور معرفی خواهند شد.

مدیرکل دفتر دبستانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به محورهای برگزاری جشنواره جابربن حیان با موضوع تألیف تصریح کرد: تقویت انگیزه و علاقه دانش‌آموزان مستعد در زمینه نویسندگی، شناسایی و پرورش استعداد و تقویت جایگاه درس انشاء در مدرسه از محورهای مربوط به دانش‌آموزان مؤلف است.

وی با بیان اینکه تألیفات 20 دانش‌آموز دبستانی به صورت کتاب چاپ شده است که برخی مجوز چاپ دریافت و برای مابقی تلاش‌هایی را انجام خواهیم داد، گفت: مهمترین هدف جشنواره جابربن حیان، تقویت روحیه کنجکاوی و پرسشگری دانش‌‌آموزان دبستانی است.

صادق‌پور تصریح کرد: معتقد هستیم راز ماندگاری و پایداری یادگیری، دست‌ورزی و عمل کردن است و بهترین فضایی که به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا لذت بیشتری از کار خود دریافت کنند همین پروژه‌های جابر ابن حیان است.

مدیرکل دفتر دبستانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه طرح جابربن حیان دانش‌آموزان تمام استانها حضور دارند، عنوان کرد: در این طرح دانش‌آموزان ابتدا از مدرسه، منطقه، استان و در نهایت در مرحله کشوری شرکت می‌کنند که در این بین 183 نفر به عنوان نمایندگان گروه‌های مختلف شرکت خواهند داشت.

وی با بیان اینکه 47 درصد مدارس ابتدایی در سال تحصیلی 94-93 در پروژه‌های علمی جابربن حیان شرکت کردند، خاطرنشان کرد: تعداد کل پروژه‌های علمی 66 هزار و 32 پروژه بود که پس از پالایش‌های انجام شده در نهایت 183 منتخب معرفی خواهند شد.

صادق‌پور به کتابی که پروژه‌های دانش‌آموزی جابربن حیان در آن منتشر شده است، اشاره کرد و گفت: کتاب «جستجوگر امروز، پژوهشگر فردا» چکیده 203 پروژه علمی دانش‌آموزان است که چاپ و منتشر شده است.

وی به علت حضور رئیس سازمان انرژی اتمی در افتتاحیه جشنواره جابربن حیان اشاره و گفت: در مراسم افتتاحیه قرار است دانش‌آموزی از صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی و تیم هسته‌ای در این مراسم تشکر و قدردانی کند.

مدیرکل دفتر دبستانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه پروژه‌های دانش‌آموزی با موضوع آزمایش و طراحی ساخت به مرحله پایانی راه یافته است، تصریح کرد: از بین حدود 7 هزار و 500 پروژه دانش‌آموزی، 183 نفر به مرحله کشوری جشنواره جابربن حیان راه یافته‌اند.

به گزارش فارس، افتتاحیه چهارمین جشنواره جابر ابن حیان سه‌شنبه 3 شهریورماه در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار خواهد شد.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
دانشگاه فرهنگیان یا به تعبیر قدیمی دانشگاه تربیت معلم، با دانشگاه های معمولی فرق دارد، علاوه بر امتیازات دیگر دانشگاه ها امتیاز تولید معلم، مخصوص این دانشگاه است ، به این دانشگاه خیلی باید اهمیت داد. مقام معظم رهبری ......................................................................................................... انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. ......................................................................................................... * برای نمایش بهتر قالب و مطالب وبلاگ از مرورگرهای فایرفاکس و گوگل کروم استفاده نمایید.
اطلاعات کاربری
آمار سایت
  • کل مطالب : 3648
  • کل نظرات : 306
  • افراد آنلاین : 9
  • تعداد اعضا : 144
  • آی پی امروز : 113
  • آی پی دیروز : 324
  • بازدید امروز : 670
  • باردید دیروز : 2,233
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 15
  • بازدید هفته : 670
  • بازدید ماه : 33,867
  • بازدید سال : 179,684
  • بازدید کلی : 3,458,431
  • کدهای اختصاصی

    با عضویت در خبرنامه از آخرین اخبار آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان در ایمیل خود مطلع شوید لطفا ایمیل خود را وارد کنید:

    بعد از عضویت ایمیلی برایتان ارسال می گردد حتما می بایستی آنرا تایید کنید تا عضویت شما فعال شود