وزیر آموزش و پرورش یکی از اولویتهای مهم وزارتخانه متبوعش را استانداردسازی فضاهای آموزشی غیراستاندارد اعلام کرد.
به گزارش باشگاه دانشجومعلمان ایران به نقل از ایسنا؛ علی اصغر فانی در سفر به چابهار و بازدید از فضاهای آموزشی این شهر افزود: فضاهای آموزشی غیراستاندارد بخشی از فضاهای آموزشی کشور را تشکیل می دهد.
وی بیان کرد: این وزارتخانه تلاش می کند نقاط آسیب زا بودن طرح ها را مشخص، برطرف و سپس آنها را اجرایی کند.
وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: طی سه سال گذشته هیچ طرح عجولانهای بدون ایجاد زیر ساختها و همدلی خانوادهها در کشور اجرایی نشده است.
فانی ادامه داد: آموزش و پرورش، زیرساخت تربیت منابع انسانی کشور است و کارگزاران آینده کشور از میان همین دانش آموزان انتخاب می شود.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: این وزارتخانه برای ارتقای آموزش وپرورش سیستان وبلوچستان، تامین نیروی انسانی متخصص و باکیفیت و با انگیزه منطقه را به توسعه پایدار خواهد رساند.
وی تاکید کرد: اقدامات بسیار خوبی در جذب نیروی بومی استان سیستان وبلوچستان در حال انجام است و مانند گذشته مشکل نیروها که نمیتوانستند بیشتر از چهار سال در منطقه دوام آورند، رفع میشود.
وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: سه استان سیستان و بلوچستان، هرمزگان و آذربایجان شرقی در کشور جزو مناطق محروم آموزشی هستند و نیاز به توجه خاص دارند که جنوب استان کرمان هم به این مناطق اضافه شده است.
فانی بیان کرد: اهمیت آموزش و پرورش به طور گستردهای درمیان افراد جامعه گسترش یافته که تمام افراد به میزان توانایی خود مشارکت قابل توجهی در بهبود وضعیت فرهنگی و آموزشی کشور دارند؛ لازمه توسعه پایدار در هر مکان تربیت نیروی انسانی است که این شاخص به عنوان یکی از معیارهای جهانی شناخته شده به طوری که هر چه سرمایه انسانی بیشتر باشد، کشور توسعه یافتهتر است.
به گزارش ایسنا، وزیر آموزش و پرورش در سفر به چابهار ساخت یک باب مدرسه 12کلاسه در حاشیه شهر چابهار را نیز کلنگ زنی کرد.