loading...
باشگاه دانشجومعلمان ایران
دانشجومعلم بازدید : 505 چهارشنبه 03 شهریور 1395 نظرات (0)

مدیرکل فرهنگی دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: امروزه فیلم فقط ابزار سرگرمی نیست، بلکه وسیله و بستر اصلی برای آموزش است که به تعمیق آموزش کمک می کند.

به گزارش باشگاه دانشجومعلمان ایران به نقل از ایرنا؛ علاء الدین کیا در اولین دوره آموزش فیلم سازی، فیلم نامه نویسی دانشجو – معلمان افزود: طبق اساسنامه، دانشگاه فرهنگیان معلمانی شایسته که دارای ویژگی های فردی و عمومی والایی هستند، در حد تراز نظام جمهوری اسلامی ایران تربیت می کند.

وی اظهارکرد: معلمان علاوه بر این که یک فرد اجتماعی محسوب می شوند، دارای یک رسالت شغلی هستند که دانش آموزان را به نحو مطلوب و قابل قبولی تربیت می کنند که در این راستا مهارت های متنوعی برای آنها متصور است.

مدیرکل فرهنگی دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: یکی از این حوزه ها، فیلم و فیلم سازی است، معلمان باید فیلم های خوب را بشناسند، انتخاب و تولید کنند، هچنین توانایی نقد و تحلیل آثار تصویری را داشته باشند. 

کیا یادآورشد: امروزه فیلم فقط ابزار سرگرمی نیست بلکه وسیله و بستر اصلی برای آموزش است چرا که بیشترین قشر از مردم جامعه روزانه ساعت های زیادی در معرض آموزش هایی هستند که از طریق فیلم ارائه می شود.

وی ادامه داد: تلویزیون، سینما، لوح های فشرده، شبکه های اجتماعی و بسیاری از رسانه های دیگر بیشتر برپایه فیلم استوار هستند و ما باید این مهارت را داشته باشیم که از میان داده ها و اطلاعاتی که از طریق تصویر به ما ارائه می شود، مطلوب ترین را انتخاب کنیم.

مدیرکل فرهنگی دانشگاه فرهنگیان کشور، فیلم را یک رسانه کمک آموزشی بسیار موثر بیان کرد که به تعمیق آموزش کمک می کند.

کیا خاطرنشان کرد: اگر معلمان در زمان حاضر به فناوری مبتنی بر دانش فیلم و سینما و بهره برداری از این تکنیک و هنر مجهز نباشند کیفیت آموزشی قابل قبولی نخواهند داشت، با این دیدگاه اجرای این دوره ها برای دانشگاهی که معلمان توانمند تربیت می کند، راهبردی است. 

وی افزود: آموزش فیلم سازی، فیلم نامه نویسی دانشجو - معلمان، اولین دوره ای است که در راستای تحقق این هدف برگزار می شود و در مرحله اول تعداد محدودی از دانشجویان به همراه کارشناسان فرهنگی آموزش می بینند تا با مراجعه به مراکز محل تحصیل بتوانند کانون های فیلم و فیلم سازی را فعال کنند.

مدیرکل فرهنگی دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: به زودی با تربیت تعداد بیشتری از معلمان در این حوزه شاهد ورود عمیق تر و گسترده تر فیلم و فیلم سازی به عرصه آموزش و پرورش کشور خواهیم شد تا دانش آموزان آینده ساز بتوانند با زبان تصویر و فیلم و سینما ارزش ها و آرمان های رفیع انقلاب را به جهانیان معرفی کنند.

کیا با بیان اینکه فیلم سازی یک کار تخصصی است، افزود: هر کدام از بخش های آن مانند فیلم نامه نویسی، فیلم برداری، تدوین، کارگردانی و صداگذاری یک تخصص محسوب می شود و رشته های خاص دانشگاهی دارند.

وی اظهارکرد: توقع نداریم در این دوره کوتاه متخصص تربیت کنیم بلکه می خواهیم نگرش های دانشجو - معلمان و کارشناسان را اصلاح کنیم و آنها با ضرورت و اهمیت این کار آشنا شوند. 

مدیرکل فرهنگی دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: پیش بینی های ما نشان می دهد که دانشجو - معلمان نیاز به یک دید کلی دارند، ضمن این که ما به دنبال متخصص نیستیم و معلمان به یک فهرست بلند بالایی از تخصص نیاز دارند که همه مراحل ساخت فیلم هم جز آن فهرست است.

کیا به دانشجو - معلمانی که زیر نظر کارشناسان کار می کنند اشاره کرد و یادآورشد: انتظار داریم کارشناسان به عنوان مدیر تولیدات هنری برای هدایت، نظارت و راهنمایی دانشجو - معلمانی که برای اولین بار وارد این عرصه می شوند از توانایی نسبی برخوردار باشند و بتوانند ساخت و تولید فیلم های آموزشی - تربیتی را مدیریت کنند. 

وی تاکید کرد: در دانشگاه فرهنگیان کشور حدود 50 رشته فرهنگی و هنری در جشنواره ها وجود دارد و به این رشته ها بها داده می شود. 

مدیرکل فرهنگی دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: یکی از رشته هایی که به آن بها داده می شود فیلم است، به منظور اهمیتی که فیلم دارد و مجرا و بستر اصلی بر سایر هنرها است آموزش آن را در اولویت قرار دادیم که برای سایر رشته ها و حوزه ها هم چنین برنامه ای را عملی خواهیم کرد.

اولین دوره آموزش فیلم سازی، فیلم نامه نویسی دانشجو - معلمان کارشناسان فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان از اول تا 6 شهریور در دانشگاه فرهنگیان استان زنجان برگزار می شود.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
دانشگاه فرهنگیان یا به تعبیر قدیمی دانشگاه تربیت معلم، با دانشگاه های معمولی فرق دارد، علاوه بر امتیازات دیگر دانشگاه ها امتیاز تولید معلم، مخصوص این دانشگاه است ، به این دانشگاه خیلی باید اهمیت داد. مقام معظم رهبری ......................................................................................................... انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. ......................................................................................................... * برای نمایش بهتر قالب و مطالب وبلاگ از مرورگرهای فایرفاکس و گوگل کروم استفاده نمایید.
اطلاعات کاربری
آمار سایت
  • کل مطالب : 3648
  • کل نظرات : 306
  • افراد آنلاین : 8
  • تعداد اعضا : 144
  • آی پی امروز : 69
  • آی پی دیروز : 324
  • بازدید امروز : 252
  • باردید دیروز : 2,233
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 15
  • بازدید هفته : 252
  • بازدید ماه : 33,449
  • بازدید سال : 179,266
  • بازدید کلی : 3,458,013
  • کدهای اختصاصی

    با عضویت در خبرنامه از آخرین اخبار آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان در ایمیل خود مطلع شوید لطفا ایمیل خود را وارد کنید:

    بعد از عضویت ایمیلی برایتان ارسال می گردد حتما می بایستی آنرا تایید کنید تا عضویت شما فعال شود