loading...
باشگاه دانشجومعلمان ایران
دانشجومعلم بازدید : 391 دوشنبه 18 مرداد 1395 نظرات (0)

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: یکی از عوامل جدی که اجازه نمی‌دهد تربیت شش‌گانه در آموزش و پرورش اتفاق بیفتد، کنکور است و از مجلس انتظار داریم تا کمک کند این مانع جدی از سر راه آموزش و پرورش برداشته شود.

به گزارش باشگاه دانشجومعلمان ایران به نقل از فارس؛ مهدی نوید ادهم دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش امروز در سی و سومین اجلاس مدیران و رؤسای آموزش و پروش کشور که در سالن اجلاس سران در حال برگزاری است اظهار داشت: در شورای عالی انقلاب فرهنگی برای اولین بار بعد از انقلاب اسلامی، 22 جلسه ویژه آموزش و پرورش برگزار شد.

وی با طرح این پرسش که «در مقطع زمانی حاضر در اجرای سند تحول در چه مرحله‌ای هستیم؟، گفت: برای اجرای سند تحول سه گام وجود دارد؛ گام اول تدوین و تصویب سند تحول، گام دوم آماده‌سازی و زمینه‌سازی آن و گام سوم اجرای سند تحول است.

نوید ادهم افزود: در حال حاضر در مرحله آماده‌سازی سند هستیم که چه زمینه‌های حقوقی،‌ قانونی و چه بستر نیروی  انسانی، مالی و اداری و مهمتر از همه بستر اجتماعی آن است.

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش تأکید کرد: در بسترهای اجتماعی سند تحول کاستی‌هایی داریم که باید رسانه‌ها پیام تحولی این سند را به جامعه منتقل کنند و اگر این پیام‌ها منتقل نشود، اتفاقی صورت نمی‌گیرد.

وی عنوان کرد:وظیفه ما این است که قوانین تصویب شده منطبق باشد ضمن اینکه بازنگری قوانین را انجام می‌دهیم و سومین کار در این خصوص توجه به زیرنظام‌ها است.

نوید ادهم با اشاره به اینکه نظام آموزش و پرورش به 6 زیرنظام تقسیم شده است و باید برای همه آنها برنامه داشته باشیم، تصریح کرد: یکی از این زیرنظام‌ها برنامه درسی است که تصویب شده و مبنای سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی است که هر تغییر و ایجاد کتاب‌های جدید باید مبتنی بر آن باشد.

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش  دومین زیرنظام تصویب شده را زیرنظام فضا و تجهیزات برشمرد که به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش رسیده است و گفت: بر این اساس سرانه فضا از 4.8 متر مربع فعلی به 5.1 افزایش پیدا کرده است.

وی عنوان کرد: پیش‌بینی برای تأمین و نگهداری مدارس در سند تحول انجام شده است و باید به سمت ساخت مدارس متوسط و بزرگ برویم تا توجیه آموزشی داشته باشد.

نوید ادهم با تأکید بر اینکه باید مجموع سند تحول بنیادین آموزش و پرورش توسط مجموعه این وزارتخانه عملیاتی شود، گفت: باید برنامه‌ریزی‌ها مطابق با سند تحول صورت گیرد.

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به ملاک‌های برنامه‌ریزی در خصوص سند تحول یادآور شد: باید در هر تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی به این شاخص‌ها توجه شود که سند تحول مدعی است که می‌تواند نظام آموزشی موجود را به نهاد تعلیم و تربیت تبدیل کند.

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش، شاخص دوم را عبور از حافظه محوری و حرکت به سمت کسب مهارت دانش‌آموزان برشمرد و افزود: اگر همه هم و غم سیستم منوط به آموزش‌ها باشد، هدف گم می‌شود.

وی تأکید کرد: یکی از عوامل جدی که اجازه نمی‌دهد، تربیت شش‌گانه اتفاق بیفتد کنکور است و از مجلس انتظار داریم تا کمک کند این مانع جدی از سر راه آموزش و پرورش برداشته شود.

نوید ادهم عنصر بعدی را تمرکز برشمرد و خاطرنشان کرد: هر تصمیم و برنامه‌ریزی که واگذاری امور را به همراه داشته باشد، تحولی است و در شورای عالی آموزش و پرورش حدود 80 وظیفه کمیته خاص را به استان‌ها و شورای مدارس واگذار کرده‌ایم.

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش شاخص بعدی در سند تحول بنیادین را مشارکت نامید و یادآور شد: اجرای سند تحول نیازمند مشارکت جدی همگان است و یکی از عناصر اصلی مشارکت نیز خانواده‌ها هستند و سایر ارکان مانند دانشگاه‌ها،‌ حوزه‌های علمیه و غیره اگر به کمک آموزش و پرورش بیایند، سند تحول موفق می‌شود.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
دانشگاه فرهنگیان یا به تعبیر قدیمی دانشگاه تربیت معلم، با دانشگاه های معمولی فرق دارد، علاوه بر امتیازات دیگر دانشگاه ها امتیاز تولید معلم، مخصوص این دانشگاه است ، به این دانشگاه خیلی باید اهمیت داد. مقام معظم رهبری ......................................................................................................... انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. ......................................................................................................... * برای نمایش بهتر قالب و مطالب وبلاگ از مرورگرهای فایرفاکس و گوگل کروم استفاده نمایید.
اطلاعات کاربری
آمار سایت
  • کل مطالب : 3648
  • کل نظرات : 306
  • افراد آنلاین : 11
  • تعداد اعضا : 144
  • آی پی امروز : 85
  • آی پی دیروز : 324
  • بازدید امروز : 407
  • باردید دیروز : 2,233
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 15
  • بازدید هفته : 407
  • بازدید ماه : 33,604
  • بازدید سال : 179,421
  • بازدید کلی : 3,458,168
  • کدهای اختصاصی

    با عضویت در خبرنامه از آخرین اخبار آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان در ایمیل خود مطلع شوید لطفا ایمیل خود را وارد کنید:

    بعد از عضویت ایمیلی برایتان ارسال می گردد حتما می بایستی آنرا تایید کنید تا عضویت شما فعال شود