loading...
باشگاه دانشجومعلمان ایران
دانشجومعلم بازدید : 599 دوشنبه 31 خرداد 1395 نظرات (0)

وزیر آموزش و پرورش با تاكید بر این كه از تشکل ها انتظار داریم واقعیت ها و كارهای صورت گرفته درآموزش و پرورش را بیان کنند، گفت: هر کاری که درآموزش و پرورش در این دوره صورت گرفته، مدیریتی بوده است .

به گزارش باشگاه دانشجومعلمان ایران به نقل از پانا؛ علی اصغر فانی  درنشست صمیمی با تشکل ها با بیان این که امیدواریم توصیه های مشفقانه توام با دلسوزی دوستان و عزیزان را عملیاتی کنیم، اظهارکرد: این جمع آموزش و پرورش را می شناسند و مطالبات بیان شده توسط دوستان چیزی نیست که در طی چهارسال محقق شود. 

وی به بزرگی این وزارتخانه اشاره و تصریح کرد: کاردر آموزش و پرورش بسیارسخت است.اگر فرمایشات و مطالبات دوستان به صورت بخشنامه ارسال شود اینگونه نیست که از فردا کارها اجرایی شود .

وزیرآموزش و پرورش خاطرنشان کرد : سئوال من این است که دوستانی که قبل از من در این وزارتخانه مسئولیت داشتند داشتند از زمان مرحوم دکتر شکوهی تا زمان حاجی بابایی هرکدام از آنان چه تعدادکارجدید توانستند انجام بدهند. 

فانی با بیان این که کارها در وزارت آموزش و پرورش متمرکز می باشد و تمرکز در این وزارتخانه بسیار زیاد است، افزود: همه وزرای پیشین خواستند تمرکز در این وزارتخانه بزرگ را کاهش دهند اما موفق به این کار نشدند. نظام حکومتی ما در ایران یک نظام متمرکز است و هر اتفاقی که در 105 هزار مدرسه در ایران بیفتد وزیرآموزش و پرورش باید پاسخگو باشد.

وزیردولت تدبیر و امید با اشاره به این که در سال 93 ، حدود 750 بخشنامه به استان ها ارسال شد، افزود: با برنامه ریزی صورت گرفته توانستیم این تعداد بخشنامه را در سال 94 به 400 عدد کاهش دهیم . امسال به جای بخشنامه 40 صفحه ای ساماندهی نیروی انسانی، بخشنامه ای در سه الی چهار صفحه به استان ارسال و چند اصل کلی و مهم در آن بیان شده و ما بقی کارها به استان واگذار شده است. 

وی با تاکید بر این که آموزش و پرورش یک وزارتخانه کاملا متمرکز است، افزود: تعداد دستور العمل و بخشنامه و مقررات در آموزش و پرورش بسیار زیاد می باشد و برای هرکار کوچک و بزرگ دستور العمل و بخشنامه صادر می شود.

وزیرآموزش و پرورش درادامه خاطرنشان کرد: هرچقدرتمرکز دریک سازمان زیاد شود، اختیارات، خلاقیت و نوآور کاهش پیدا می کند. 

فانی با بیان این که توانمند سازی نیروی انسانی لازمه تمرکز زدایی است، افزود: اگر بخواهیم تمرکززدایی کنیم باید نیروی انسانی خود را توانمند کنیم و اگر کارها به نیروی انسانی توانمند واگذار نشود مشکلات همچنان باقی خواهد ماند. 

وی با بیان این که انتظارات از وزیر در یک دوره چهارساله، باید منطقی باشد، افزود: اگر کارهای متمرکزدر این وزارتخانه بزرگ احصا شود، می توان ظرفیت موجود در یك دوره چهارساله وزارت آموزش و پرورش و نسبت آن با اقدامات صورت گرفته را مشخص و پیش بینی كرد و سپس اقدامات صورت گرفته را در دوره مشابه گذشته مقایسه كرد. 

وزیرآموزش و پرورش با بیان این که در دولت تدبیر و امید ما به شدت با محدودیت اقتصادی و مالی مواجه هستیم، افزود: افزایش حقوق فرهنگیان در شرایطی صورت گرفت که توجهی همانند وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به آموزش و پرورش نشده است و بودجه وزارت بهداشت از 16 هزار میلیارد تومان به 48 هزار میلیارد تومان یعنی بیش از 3 برابر رسیده است. 

فانی با تاكید بر این كه از تشکل ها انتظار داریم واقعیت های و كارهای صورت گرفته در آموزش و پرورش را بیان کنند، افزود: هر کاری که در آمورش و پرورش در این دوره صورت گرفته، مدیریتی بوده است . 

وی با بیان این كه از صرفه جویی طرح ساماندهی نیروی انسانی درآموزش و پرورش، حقوق معلمان را افزایش داده ایم،یادآور شد: افزایش حدود 500 هزار دانش آموز طی سه سال گذشته، استخدام نکردن نیروی انسانی جدید، بازنشستگی حدود 80 هزار نیرو، کاهش 30 درصدی پرداخت حق التدریس و راه اندازی مدارس بوسیله معلمان موجود ازدستاوردهای ساماندهی نیروی انسانی می باشد. 

وزیر دولت تدبیر و امید در ادامه افزود: در مهر سال 94، پایه دهم از متوسطه دوم كاسته و متوسطه دوم از چهار پایه به سه پایه تقلیل یافت و یک چهارم نیروی انسانی متوسطه دوم بر اساس اجرای نظام آموزشی 3-3-6 كه ما در آن نقشی نداشتیم 50 هزار معلم این دوره مازاد شدند. 

وی با بیان این كه معلمان پس از امتیاز بندی در متوسطه دوم، اول و ابتدایی ساماندهی شدند و با حداقل اعتراض سال تحصیلی 95-94 آغاز کردیم، بیان كرد: اگر دقت لازم در اجرای هر یک از این برنامه ها صورت نمی گرفت، می توانست دولت را با چالش جدی مواجه کند واقعاً بزگترین خدمت را آموزش و پرورش به دولت کرده است .

فانی با بیان این كه رتبه بندی و جابجایی 50 هزار نیروی متوسطه دوم در مهر سال 94 را اجرایی کردیم، افزود: پركردن ساعت موظف معلمان همراه با كسب رتبه بندی دو مولفه بودند كه در کنار هم جواب دادند. 

وی با اشاره به این كه حقوق معلمان در طرح رتبه بندی به طور میانگین 300 هزار تومان در ماه افزایش یافت، افزود: رتبه بندی اقدام بزرگی بود که در دولت تدبیر و امید و با پی گیری های وزارتخانه انجام گرفت و بررسی کنید که در کدام دوره از مسئولیت وزاری قبلی این چنین افزایش حقوق را در یک مرتبه داشته ایم .

وزیر آموزش و پرورش اظهاركرد : موضوع رتبه بندی دوبار در هیئت دولت مطرح شد و هر دو بار تایید نشد اما با پی گیری وزارتخانه، توجه رئیس جمهور، معاون اول رئیس جمهور و آقای نوبخت به نتیجه رسید و تصویب شد . 

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
دانشگاه فرهنگیان یا به تعبیر قدیمی دانشگاه تربیت معلم، با دانشگاه های معمولی فرق دارد، علاوه بر امتیازات دیگر دانشگاه ها امتیاز تولید معلم، مخصوص این دانشگاه است ، به این دانشگاه خیلی باید اهمیت داد. مقام معظم رهبری ......................................................................................................... انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. ......................................................................................................... * برای نمایش بهتر قالب و مطالب وبلاگ از مرورگرهای فایرفاکس و گوگل کروم استفاده نمایید.
اطلاعات کاربری
آمار سایت
  • کل مطالب : 3648
  • کل نظرات : 306
  • افراد آنلاین : 20
  • تعداد اعضا : 144
  • آی پی امروز : 51
  • آی پی دیروز : 764
  • بازدید امروز : 429
  • باردید دیروز : 5,471
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 6,502
  • بازدید ماه : 9,508
  • بازدید سال : 92,830
  • بازدید کلی : 3,793,404
  • کدهای اختصاصی

    با عضویت در خبرنامه از آخرین اخبار آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان در ایمیل خود مطلع شوید لطفا ایمیل خود را وارد کنید:

    بعد از عضویت ایمیلی برایتان ارسال می گردد حتما می بایستی آنرا تایید کنید تا عضویت شما فعال شود