loading...
باشگاه دانشجومعلمان ایران
دانشجومعلم بازدید : 432 شنبه 18 اردیبهشت 1395 نظرات (0)

مدیرکل دفتر تألیف کتب درسی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: مطابق توافق انجام‌شده میان سازمان بنادر و دریانوردی و وزارت آموزش‌وپرورش مباحث «دریا» به کتاب‌های درسی تمام مقاطع تحصیلی افزوده می‌شود.

به گزارش باشگاه دانشجومعلمان ایران به نقل از ایسنا؛ محمود امانی‌طهرانی در حاشیه بازدید از مجتمع بندری خرمشهر هدف از این بازدید را تهیه برنامه درسی مبتنی بر توسعه سواد دریایی دانش‌آموزان عنوان و اظهار کرد: اعضای این مرکز می‌بایست به‌منظور جمع‌آوری مثال‌های عینی موضوع که در تیترهای مختلف درسی قابل پرداختن است، از بنادر جنوبی نیز بازدید می‌کردند.

وی با بیان این‌که کتاب‌های درسی یک نقش ملی دارند، افزود: مؤلفان کتاب‌های درسی باید با جغرافیا، صنعت، توانمندی‌ها و مشخصات کشور آشنا باشند و به‌طور کلی بازدید از مراکز علمی، صنعتی و تجاری کشور برای آن‌ها یک اولویت جدی به‌حساب می‌آید.

مدیرکل دفتر تألیف کتب درسی وزارت آموزش‌وپرورش هدف این گروه را افزودن مباحث دریا به کتاب‌های درسی تمام مقاطع تحصیلی عنوان کرد و گفت: در نظر داریم ابعاد مختلف حوزه دریا را در حدی که به‌عنوان سواد عمومی شهروندان محسوب می‌شود مورد توجه قرار دهیم.

امانی‌طهرانی با اشاره به همکاری دوجانبه میان سازمان بنادر و دریانوردی و سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش‌و‌پرورش در طول 1.5 سال گذشته، افزود: این یک اقدام مقطعی نیست بلکه اقدامی مستمر است که از مدت‌ها قبل آغاز شده و در حال حاضر نیز در بسیاری از کتاب‌های درسی المان‌ها، عناصر و قطعه‌های مفهومی که به موضوع دریا مرتبط است، وجود دارد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که افزودن مباحث دریایی به کتاب‌های درسی منجر به ارتقاء سطح سواد دریایی مردم شود.

ایجاد مرکز تحقیقات دریایی منطقه‌ای میان ایران و کشورهای همجوار

همچنین در این بازدید دکتر محمد‌علی حسن‌زاده، مدیرکل مرکز بررسی‌ها و مطالعات راهبردی سازمان بنادر و دریانوردی، اظهار کرد: هدف از این بازدید، آشنایی اعضای مرکز تألیف کتب درسی آموزش‌وپرورش با مجموعه صنعت دریایی و مباحث مرتبط با اشاعه فرهنگ دریایی کشور است.

وی افزود: مطابق توافق‌نامه‌ای که میان سازمان بنادر و دریانوردی و مرکز تألیف کتب درسی آموزش‌وپروش منعقد شده است، سال گذشته از بندر امیرآباد و امسال از بنادر استان خوزستان بازدید انجام شد.

مدیرکل مرکز بررسی‌ها و مطالعات راهبردی سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: اعضای این هیأت، مسئول بازنگری و ارتقای محتوای کتاب‌های درسی هستند به‌همین منظور با بازدید از بخش‌های مختلف بنادر خوزستان با موضوعات مختلف دریایی آشنا می‌شوند و سپس در مورد مباحثی که می‌بایست در کتاب‌های درسی انعکاس دهند تصمیم‌گیری می‌کنند.

حسن‌زاده با بیان این‌که سال گذشته مباحث دریایی به محتوای چند کتاب درسی اضافه شد، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌کنیم با توجه به این‌که حجم مطالب در حوزه دریا بسیار زیاد است، طیف بازنگری کتاب‌های درسی بیشتر شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اهدافی که کشور مدنظر دارد ایجاد یک مرکز تحقیقات دریایی منطقه‌ای میان ایران و بخش‌ها و مؤسسه‌های تحقیقاتی کشورهای همجوار است که امید داریم این موضوع تحقق یابد.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
دانشگاه فرهنگیان یا به تعبیر قدیمی دانشگاه تربیت معلم، با دانشگاه های معمولی فرق دارد، علاوه بر امتیازات دیگر دانشگاه ها امتیاز تولید معلم، مخصوص این دانشگاه است ، به این دانشگاه خیلی باید اهمیت داد. مقام معظم رهبری ......................................................................................................... انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. ......................................................................................................... * برای نمایش بهتر قالب و مطالب وبلاگ از مرورگرهای فایرفاکس و گوگل کروم استفاده نمایید.
اطلاعات کاربری
آمار سایت
  • کل مطالب : 3648
  • کل نظرات : 306
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 144
  • آی پی امروز : 323
  • آی پی دیروز : 290
  • بازدید امروز : 2,209
  • باردید دیروز : 1,973
  • گوگل امروز : 15
  • گوگل دیروز : 9
  • بازدید هفته : 13,310
  • بازدید ماه : 33,173
  • بازدید سال : 178,990
  • بازدید کلی : 3,457,737
  • کدهای اختصاصی

    با عضویت در خبرنامه از آخرین اخبار آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان در ایمیل خود مطلع شوید لطفا ایمیل خود را وارد کنید:

    بعد از عضویت ایمیلی برایتان ارسال می گردد حتما می بایستی آنرا تایید کنید تا عضویت شما فعال شود