رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان گفت: فعالیتهایی که در مدارس استعدادهای درخشان انجام میشود تخصصی است، بنابراین مدیریت و نوع تدریس در این مدارس نیز باید تخصصی باشد.
به گزارش باشگاه دانشجومعلمان ایران به نقل از ایسنا؛ حسین شجاعی در جمع مدیران مدارس استعدادهای درخشان و اعضای شورای معاونین استان اظهارکرد: یکی از مهمترین برنامهها و وظایف این مرکز اجرای طرح شهاب در همه مدارس و در تمامی پایهها و تحت پوشش قرار دادن صد در صدی دانش آموزان در سالهای آینده است.
رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان با بیان اینکه شیوههای مختلفی در ارتباط با پرورش استعدادهای برتر در دنیا وجود دارد تصریح کرد: دو شیوه بسیار متداول جداسازی و تلفیقی بیشتر از شیوههای دیگر مورد اقبال قرار گرفته است که در موازات همدیگر عمل می کنند.
وی خاطرنشان کرد: مدارس استعدادهای درخشان یکی از نمونههای عملی شیوه جداسازی و طرح شناسایی و هدایت استعدادهای برتر( شهاب) نیز نمونه بارزی از شیوه تلفیقی هستند.
شجاعی با اشاره به اینکه در اکثر کشورهای پیشرفته صنعتی جداسازی صورت می گیرد افزود: رسیدگی توامان به نیازهای جسمی و روحی دانش آموزان مدارس استعدادهای درخشان با توجه به ویژگیهای خاص این دانش آموزان جزو ضروریات است.
رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان برگزاری بیست و چهار مرحله کنگره قرآنی سمپاد و نیز اجرای طرح فراگیر قرآنی و برنامه ریزی برای اجرای المپیادهای ورزشی ویژه این مدارس را از جمله راه کارهای توجه به نیازهای مختلف جسمی و معنوی دانش آموزان این مدارس دانست.
شجاعی بابیان اینکه مدارس استعدادهای درخشان براساس پنج پایه استوار است ادامه داد: گزینش و ورودی مناسب دانش آموزان، فضای مناسب فیزیکی، تجهیزات و امکانات مناسب آموزشی، پرورشی، تحقیقی و پژوهشی، نیروی انسانی مناسب که هم از نظر علمی توان زیادی داشته باشد و هم از نظر برقراری مهارت ارتباطی قوی و نیرومند پنج رکن اساسی مدارس استعدادهای درخشان می باشد.
وی از تدوین آیین نامه مدارس استعدادهای درخشان خبر داد وگفت: بزودی این آیین نامه در صحن شورای آموزش و پرورش به تصویب خواهد رسید.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش؛ رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان اضافه کرد: برای اولین بار در طول تاریخ آموزش و پرورش و در دوم آذر 93 شورای آموزش و پرورش کلیات نظام هدایت استعدادهای برتر را تصویب کرد.