loading...
باشگاه دانشجومعلمان ایران
دانشجومعلم بازدید : 552 دوشنبه 12 مرداد 1394 نظرات (0)

سرپرست دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه بحث تعهد خدمت نیروهای سال 93 دانشگاه فرهنگیان به شدت پیگیری می‌شود، گفت: جذب نشدن افراد در دانشگاه فرهنگیان از مقطع دیپلم به هیچ وجه صحت ندارد زیرا اهمیت هزینه کردن در زمینه تعلیم معلم کم از تعلیم و تربیت دانش‌آموزان نیست.

به گزارش باشگاه دانشجومعلمان ایران به نقل از آنا؛ محمود مهر محمدی سرپرست دانشگاه فرهنگیان، با اشاره به اینکه دانشگاه فرهنگیان آمادگی کامل برای برگزاری دوره‌های یک ساله جهت آماده سازی افرادی که از طریق آزمون استخدامی آموزش و پرورش جذب شده‌اند، را دارد، اظهار کرد: ما مدت طولانی است که در این زمینه آمادگی خود را اعلام کرده‌ایم اما برای رسیدن این معلمان به مهر ماه باید خود را با فرآیندها و روال‌هایی که وجود دارد، تطبیق دهیم شاید سال تحصیلی را برای این دسته از معلمان دیرتر آغاز کنیم.

وی با بیان اینکه افراد جذب شده در آزمون استخدامی باید یک دوره یک ساله را در دانشگاه فرهنگیان بگذرانند، افزود: در دستورالعمل استخدام آمده است «این افراد در صورتی مشغول به کار می‌شوند که بتوانند این دوره یک ساله را با موفقیت بگذرانند.» وضعیت آنها مطابق با استانداردهای در نظر گرفته شده احراز می‌شود و در صورت قابل قبول بودن شرایط این افراد کار خود را آغاز می‌کنند البته بر اساس دستورالعمل استخدام بخشی از هزینه‌های این دوره یک ساله از متقاضیان دریافت می‌شود.

مهر محمدی ادامه داد: برنامه دوره یک ساله آموزش معلمان را در دانشگاه تدوین کرده‌ایم اما هنوز مراحل پایانی‌اش را پشت سر نگذاشته است اما اگر در آینده نزدیک به تصویب برسد آن را اعلام عمومی می‌کنیم.

وی با اشاره به دروس در نظر گرفته شده در این دوره یک ساله گفت: تلاش شده تا در تدوین دروس مورد نظر برای این دوره یک ساله به آموزش، سنجش، تکنولوژی و IT توجه ویژه شود.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه «نیروهای سال 93 دانشگاه فرهنگیان هنوز تعهد خدمت ندارند و در این زمینه نامه‌ای به رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ریاست جمهوری نوشته‌اند آیا وضعیت تعهد آنها پیگیری می‌شود؟» گفت: بله این موضوع پیگیری می‌شود ما در آموزش و پرورش تا حدودی با مشکل منابع روبرو هستیم اما به هر حال تعهد دولت در این زمینه به قوت خود باقی است و ما در دانشگاه فرهنگیان به سهم خود این موضوع را دنبال می‌کنیم.

مهر محمدی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه « آیا دانشگاه فرهنگیان در نظر دارد جذب از مقطع دیپلم را به دلیل هزینه بر بودن محدود کند؟» عنوان کرد: به هیچ وجه چنین صحبت‌هایی معتبر نیست و اهمیت هزینه کردن در زمینه تعلیم معلم کمتر از تعلیم و تربیت دانش‌آموزان نیست. ما در این خصوص به دنبال استفاده از شیوه‌های کارآمد تربیت معلم هستیم و در نظر داریم در این زمینه منابع دولت را به گونه‌ای استفاده کنیم که بیشترین بازدهی را داشته باشد.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
دانشگاه فرهنگیان یا به تعبیر قدیمی دانشگاه تربیت معلم، با دانشگاه های معمولی فرق دارد، علاوه بر امتیازات دیگر دانشگاه ها امتیاز تولید معلم، مخصوص این دانشگاه است ، به این دانشگاه خیلی باید اهمیت داد. مقام معظم رهبری ......................................................................................................... انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. ......................................................................................................... * برای نمایش بهتر قالب و مطالب وبلاگ از مرورگرهای فایرفاکس و گوگل کروم استفاده نمایید.
اطلاعات کاربری
آمار سایت
  • کل مطالب : 3648
  • کل نظرات : 306
  • افراد آنلاین : 7
  • تعداد اعضا : 144
  • آی پی امروز : 56
  • آی پی دیروز : 244
  • بازدید امروز : 95
  • باردید دیروز : 1,245
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 6
  • بازدید هفته : 4,123
  • بازدید ماه : 15,586
  • بازدید سال : 161,403
  • بازدید کلی : 3,440,150
  • کدهای اختصاصی

    با عضویت در خبرنامه از آخرین اخبار آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان در ایمیل خود مطلع شوید لطفا ایمیل خود را وارد کنید:

    بعد از عضویت ایمیلی برایتان ارسال می گردد حتما می بایستی آنرا تایید کنید تا عضویت شما فعال شود