نشست کشوری کارشناس مسوولان گروههای آموزشی متوسطه با محوریت تعالی مدیریت مدرسه در باشگاه فرهنگیان تهران برگزار شد .
به گزارش باشگاه دانشجومعلمان ایران ؛ معاون پژوهش و فناوری دانشگاه در این نشست گروههای آموزشی را پیشگامان توسعه کیفیت در مدارس معرفی نمود . ایشان محصول مدرسه را یاددهی – یادگیری و رشد و پیشرفت دانستد که انجام آن منوط به برخورداری عوامل و کارگزاران آموزشی از جایگاه و ماهیت آموزش و یادگیری دانست .
دکتر ساکی اضافه نمودند، اگر کارگزاران آموزشی ، مدیران و معلمان از دانش بایسته آموزشی برخوردار نباشند ، مدرسه به پیشرفت و تعالی مورد انتظاردست نخواهد یافت و حرکت بدون علم و آگاهی می تواند نقشی معکوس بر فرایند یاددهی – یادگیری داشته باشد.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه با ذکر کاستیهای عملکردی در مدارس ، برنامه تعالی مدیریت مدرسه را فرصتی برای مواجهه با آنها دانست که باید شرایط لازم را برای آزمون شانس آن در جریان اجرا فراهم نمود .
دکتر ساکی ترویج گفتمان بحث باره تدریس و یادگیری را بمثابه مهمترین اقدام برای حرکت در جهت نیل به فرهنگ یاددهی – یادگیری دانست که به تایید پژوهشهای انجام گرفته ، محور نیل به توسعه و تعالی مدارس تلقی می شود .
ایشان افزایش حساسیت عمومی را نسبت به مسایل تعلیم و تربیت ، گامی مهم در حل مسایل نظام آموزشی دانستند . معاون پژوهش و فناوری استفاده از ظرفیت اولیاء دانش آموزان در مسیر کیفیت زایی آموزشی بسیار مهم تلقی نمودند که در مدارس ما کمتر به آن اشاره می نمودند .