loading...
باشگاه دانشجومعلمان ایران
دانشجومعلم بازدید : 739 پنجشنبه 15 بهمن 1394 نظرات (0)

دبیر ستاد مرکزی جشنواره فرهنگی-هنری دانشجومعلمان استان گلستان گفت: امیدواریم این کمیته بتواند با اعضای فعال و پیگیری‌های مجدانه ای که دارد، پرچم گلستان را در تک تک رشته‌های جشنواره به اهتزار درآورده و در جشنواره ملی که سال بعد با توکل بر خدای متعال با میزبانی گلستان برگزار خواهد شد، به عنوان برترین استان بدرخشیم.

همرمان با ایام دهه مبارک فجر چهارمین جلسه کمیته دانشجویی برگزاری بیست و ششمین جشنواره فرهنگی-هنری دانشجومعلمان استان گلستان به میزبانی پردیس شهید بهشتی گنبدکاووس تشکیل شد.

دانشگاه فرهنگیان گلستان؛ میزبان جشنواره ملی فرهنگی و هنری

قدرت آبادی، دبیر ستاد مرکزی این جشنواره در حاشیه این نشست به خبرگزاری دانشجو گفت: با اعتماد مسئولان دانشگاه فرهنگیان استان گلستان توانستیم کمیته اجرایی دانشجویی برگزاری بیست و ششمین جشنواره فرهنگی هنری دانشجومعلمان استان را تشکیل دهیم.

وی افزود: این کمیته در سه کارگروه «تبلیغات»، «ثبت نام» و «آموزش» به صورت مستمر در حال انجام فعالیت است؛ ضمن اینکه اهداف کوتاه مدت و بلند مدتی را نیز برای ارتقای مهارت‌های دانشجومعلمان نیز طراحی و تدوین کرده است.

قدرت آبادی زمان برگزاری این افتتاحیه این جشنواره را ۲۵ بهمن جاری در محل تالار فخرالدین اسعد گرگانی اعلام کرد و بیان داشت: خوشبختانه تا به امروز شاهد حضور حداکثری دانشجو معلمان در رشته‌های مختلف این جشنواره از هر سه پردیس بودیم و مقرر است پس از افتتاحیه نیز به کلاس‌های آموزشی و پژوهشی بپردازیم.

دبیر ستاد مرکزی جشنواره فرهنگی-هنری دانشجومعلمان استان گلستان تصریح کرد: امیدواریم این کمیته بتواند با اعضای فعال و پیگیری‌های مجدانه ای که دارد، پرچم گلستان را در تک تک رشته‌های جشنواره به اهتزار درآورده و در جشنواره ملی که سال بعد با توکل بر خدای متعال با میزبانی گلستان برگزار خواهد شد، به عنوان برترین استان بدرخشیم.

وی به تعداد دانشجویان شرکت کننده در این جشنواره اشاره کرد و اظهار داشت: از پردیس آیت الله خامنه‌ای(مدظله العالی)، ۳۳۰ دانشجو در ۸۰۰ عنوان رشته، از پردیس امام خمینی(ره)  ۳۵۰ دانشجو در ۷۵۰ عنوان رشته و همچنین از مرکز شهید بهشتی گنبد کاووس نیز ۳۰۲ دانشجو در ۸۵۷ عنوان رشته ثبت نام کرده‌اند که این تعداد شرکت کننده جای شعف و امیدواری دارد.

ارتباط گیری با نهادهای مذهبی برای تهیه منابع امتحان کتبی

در ادامه خارکی، دبیر کارگروه آموزش بیست و ششمین جشنواره فرهنگی هنری دانشگاه فرهنگیان استان نیز از برنامه‌های این به «تفکیک لیست نفرات ثبت نامی و آمارگیری، برگزاری کلاس‌ها و کارگاه های آموزشی-توجیهی، درخواست منابع امتحان کتبی قرآن و عترت، مشخص کردن عنوان رشته‌ها به همراه موضوع و محتوا، برگزاری کلاس برای راهیافتگان به مرحله کشوری، شناسایی دانشجویان ماهر، برگزاری جلسات مشترک با داوران در رابطه با نحوه امتیاز دهی و قالب بندی آثار کبتی» اشاره کرد.

وی همچنین از ارتباط گیری این کارگروه با سازمان اوقاف، سازمان تبلیغات اسلامی و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه جهت تهیه منابع امتحانی آزمون‌های کتبی نیز خبر داد.

آغاز کلاس‌های فرهنگی و هنری از ابتدای ترم تحصیلی مهر ماه در پردیس شهید بهشتی

پس از وی، اردشیری، عضو کارگروه آموزش این جشنواره و همچنین مسئول کمیته آموزش پردیس شهید بهشتی دانشگاه فرهنگیان استان به تشریح برنامه‌های کارگروه آموزش پرداخت و عنوان داشت: مرکز شهید بهشتی پیش از ابلاغ بخشنامه جشنواره و از ابتدای ترم تحصیلی گذشته، کلاس‌های مختلف فرهنگی و هنری اعم از کلاس سرود، تواشیح، صورت و لحن، مقاله نویسی، شعر، نویسندگی و تولید محتوا برگزار کرده که با استقبال بالای دانشجویان نیز همراه بوده است که این شور پس از ابلاغ بخشنامه جشنواره دو چندان شده و موجب شد ضمن اینکه به افزایش کیفیت و کمیت کلاس‌های فرهنگی و هنری مرکز نیز کمک کرد.

 رتبه اول در ۶ رشته را کسب خواهیم کرد

محمد سرگزی، از فعالان دانشجویی عضو کارگروه تبلیغات و همچنین مسئول کمیته تبلیغات و نائب دبیر کمیته آموزش مرکز شهید بهشتی نیز خاطرنشان کرد: مرکز شهید بهشتی کلاس‌های فوق برنامه و آموزشی خودرا خارج از بحث رقابت و مسابقات، و با هدف بالا بردن سطح حرفه معلمی دانشجویان برگزار کرده و با داغ شدن بحث جشنواره تمام سعی خود را می‌کند تا حداقل در پنج یا شش رشته رتبه اول کشوری را کسب کند.

از مصوبات جلسه نیز می‌توان به برگزاری همایشی تحت عنوان افتتاحیه در سالن فخرالدین اسعد گرگانی و دعوت از اساتید هر رشته و داوران و استفاده از آن‌ها در افزایش کیفیت برگزاری مسابقات، استفاده از دانشجویان حائز رتبه‌های کشوری در سنوات گذشته، میزبانی مرکز شهید بهشتی گنبد کاووس برای مسابقات قرآن و عترت استان، شروع به کار کردن رادیو معلم، با انجام کلیه مراحل این پروژه توسط خود دانشجویان و تلاش برای پخش زنده توسط استیشن‌های دائمی اشاره کرد.

لازم به ذکر است، در این جلسه دبیر هر کارگروه در هر پردیس و مرکز،گزارشی از خلاصه فعالیت‌های خود ارائه دادند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
دانشگاه فرهنگیان یا به تعبیر قدیمی دانشگاه تربیت معلم، با دانشگاه های معمولی فرق دارد، علاوه بر امتیازات دیگر دانشگاه ها امتیاز تولید معلم، مخصوص این دانشگاه است ، به این دانشگاه خیلی باید اهمیت داد. مقام معظم رهبری ......................................................................................................... انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. ......................................................................................................... * برای نمایش بهتر قالب و مطالب وبلاگ از مرورگرهای فایرفاکس و گوگل کروم استفاده نمایید.
اطلاعات کاربری
آمار سایت
  • کل مطالب : 3648
  • کل نظرات : 306
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 144
  • آی پی امروز : 60
  • آی پی دیروز : 324
  • بازدید امروز : 189
  • باردید دیروز : 2,233
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 15
  • بازدید هفته : 189
  • بازدید ماه : 33,386
  • بازدید سال : 179,203
  • بازدید کلی : 3,457,950
  • کدهای اختصاصی

    با عضویت در خبرنامه از آخرین اخبار آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان در ایمیل خود مطلع شوید لطفا ایمیل خود را وارد کنید:

    بعد از عضویت ایمیلی برایتان ارسال می گردد حتما می بایستی آنرا تایید کنید تا عضویت شما فعال شود