close
متخصص ارتودنسی
معلمان روش‌های آموزش قرآن را در 3سال آموزش می بینند همکاری در فروش فایل میهن همکار
به باشگاه دانشجومعلمان ایران خوش آمدید.وارد یا عضو شوید کاربرگرامی شما اکنون در مسیر زیر قرار دارید : معلمان روش‌های آموزش قرآن را در 3سال آموزش می بینند

معلمان روش‌های آموزش قرآن را در 3سال آموزش می بینند

تاریخ ارسال پست:
سه شنبه 22 دي 1394
نویسنده:
دانشجومعلم
نظرات :
تعداد بازدید:
373

رئیس سازمان دارالقرآن کشور با اشاره به انعقاد تفاهم نامه دارالقرآن کریم سازمان تبلیغات اسلامی و وزارت آموزش و پرورش گفت: در مدت سه سال طرح شناسایی ظرفیت‌های موجود در مدارس و آموزش سبک‌های جدید تعلیم قرآن ویژه معلمان و مربیان قرآن به منظور ترویج فرهنگ قرآنی در کل کشور اجرا خواهد شد که این همایش در همین راستا برگزار شده است.

به گزارش باشگاه دانشجومعلمان ایران به نقل از پانا؛ مهدی قره شیخ‌لو با اشاره به نقش و رسالت معلمان و مربیان در آموزش قرآن در مدارس گفت: معلمان و مربیان قرآنی نقش مهمی در تشویق دانش‌آموزان به یادگیری قرآن و مفاهیم قرآنی دارند که نباید مورد غفلت قرار گیرد.

وی بیان کرد: آموزش و پرورش باید با برنامه‌ریزی منسجم و انجام برنامه‌های کاربردی و اثرگذار دانش‌آموزان را به سمت فراگیری مفاهیم قرآنی تشویق کند و انس و علاقه آنها را با قرآن و فرهنگ قرآنی افزایش دهد چرا که قطعاً قرار گرفتن در مسیر قرآن و فرهنگ قرآنی است که آینده و سعادت دانش‌آموزان و به تبع آن جامعه را تضمین می‌کند.

قره شیخ‌لو در تبیین جایگاه معلمین در ترویج فرهنگ قرآنی مدارس اظهار کرد: یک معلم و مربی قرآن از تأثیر بسیار زیادی در حرکت دانش‌آموزان به سمت فعالیت‌های قرآنی برخوردار است و این تأثیرگذاری به قدری است که می‌تواند آینده دانش‌آموزان را تغییر داده و یک جامعه را بسازد اما به شرطی که خود معلم نیز به مفاهیم قرآن مسلط باشد و بتواند با برقراری ارتباط موثر با دانش‌‌آموزان آنها را به سمت فراگیری آیات قرآن و انس با کلام وحی تشویق کند.

رئیس سازمان دارالقرآن کشور با اشاره به لزوم ترویج فرهنگ قرآنی و تشویق دانش‌آموزان به فراگیری علوم قرآنی از مقاطع ابتدائی و سنین پایین تحصیلی افزود: قرآن و مفاهیم قرآنی باید از سنین پایین تحصیلی و از مقاطع ابتدایی و راهنمایی آموزش داده شود چرا که ارتباط برقرار کردن با دانش‌آموزان در این دوره و مقطع آسان‌تر است تاکنون برنامه‌ها و فعالیت‌های مطلوبی در این راستا صورت گرفته ولیکن کافی نیست و هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله و راه بسیار است.

قره شیخ‌لو با بیان اینکه یکی از راهکارهای ترویج و ارتقای آموزش قرآن در مدارس توجه به معلمان قرآنی است گفت: مبانی و کتب آموزشی، شیوه‌های تدریس و روش‌های آموزش همه در ارتقای آموزش قرآن در مدارس بسیار تأثیرگذار و مهم هستند ولیکن تاثیرگذری معلمان بیشتر است که نمی‌توان از آن غافل شد و باید مورد توجه ویژه‌ای قرار گیرد معلمان قرآن با رفتار و علم خود می‌توانند نقص روش‌های تدریس را جبران کنند.

وی با بیان اینکه معلمی شغل انبیای الهی است و در جامعه اسلامی و دینی معلمان به خصوص معلمان قرآن در صدر قرار دارند و از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند گفت: ما اگر بخواهیم بر روی دانش‌آموزان اثرگذار باشیم باید از برنامه‌های قرآنی مناسب‌تری استفاده کنیم قرائت ساده و انس با ظاهر قرآن می‌تواند ما را در برخی جاها مصون نگه دارد اما برای رسیدن به نقطه مطلوب که بتوانیم از گناهان بزرگ مصون باشیم باید به بطن قرآن مراجعه کنیم.

رئیس سازمان دارالقرا« های کشور با بیان اینکه روش‌های تدریس باید به گونه‌ای باشد که دانش‌آموزان بتوانند در مقاطع بالاتر قرآن را بدون اشکال و سلیس و روان بخوانند افزود: نقش معلمان قرآنی در سلیس خوانی دانش‌آموزان بسیار اثرگذار است منتهی به شرطی که در وهله اول خود به سلیس خوانی مسلط باشند و این حاصل نمی‌شود مگر اینکه یک وقت ثابتی را برای خواندن و قرائت قرآن بگذارند و این مهم نه تنها وظیفه معلمان بلکه رسالت و وظیفه همه مسلمانان است.

قره شیخ‌لو از آموزشی کردن ابزار و روش‌های قرآنی خبرداد و گفت: ما در حوزه آموزش قرآن به پیشرفت و تکنیک‌های خوبی رسیده‌ایم ولیکن نیاز است فراتر از این حرکت کنیم معلمان باید خود را به ابزارها و تکنیک‌های آموزشی روز مسلح کنند.

مطالب مرتبط

نظرات


نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی