معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت مرکز سنجش صلاحیتهای حرفه ای در آبان 1394 جزییاتی از آزمون جامع را منتشر کرد.
به گزارش باشگاه دانشجومعلمان ایران؛ طرح ارزشیابی صلاحیتهای حرفه ای معلمی در راستای اطمینان از کیفیت خروجی های دانشگاه فرهنگیان و افزایش سطح انگیزه و عملکرد دانشجویان طراحی و تدوین شد.
مؤلفه های آزمون جامع به صورت زیر می باشد:
آزمون عملكردي
1 -روشهای ارزشیابی و آزمون سازی متناسب با هر رشته
2 -طراحی برنامه درسی متناسب با رشته
آزمون كتبي
1 - تربیت اسلامی
2 - اصول، نظریه ها و روش های یاددهی-یادگیری
3 - شایستگی های موضوعی
پوشه كار
1 - توصیف و تبیین موقعیت های تربیتی (فلسفه معلمی)
2 - تجربه در عرصه عمل
3 - تولیدات ناظر بر توسعه حرف های
4 - پژوهش حرفه ای
4 - عملکرد فرهنگی و اجتماعی
معدل
پیشنهاد اجرای امسال
آزمون عملكردي
1 -روشهای ارزشیابی و آزمونسازی متناسب با هر رشته
2 -طراحی برنامه درسی متناسب با رشته
آزمون كتبي
1 - تربیت اسلامی
2 - اصول، نظریه ها و روش های یاددهی-یادگیری
3 - شایستگ یهای موضوعی
پوشه كار
1 - توصيف و تبيين موقعيت هاي تربيتي(فلسفه معلمي)
2 - تجربه در عرصه عمل
3 - تولیدات ناظر بر توسعه حرف های
4 - پژوهش حرفه اي
5 - عملکرد فرهنگی و اجتماعی
معدل
پوشه كار
1 - تجربه در عرصه عمل ( 100 امتیاز)شامل دروس:
كارورزی 1 تا 4
پروژه
2 - تولیدات ناظر بر توسعه حرفه ای( 100 امتیاز):
طراحی واحد یادگیری
تحلیل محتوا
راهبردهای آموزش متناسب رشته
3 - عملکرد فرهنگی و اجتماعی ( 150 امتیاز، حداقل 90)
وزن دهی مؤلفه ها
مولفه ها |
سهم(درصد) |
حداکثرامتیاز |
حداقل امتیاز |
معدل |
20 |
200 |
- |
20 |
200 |
130 |
|
آزمون عملکردی |
25 |
250 |
150 |
پوشه کار |
35 |
350 |
245 |
جمع کل |
100 |
1000 |
650 |