همکاری در فروش فایل میهن همکار
به باشگاه دانشجومعلمان ایران خوش آمدید.وارد یا عضو شوید کاربرگرامی شما اکنون در مسیر زیر قرار دارید : شفاف نبودن شیوه اجرایی نظام رتبه‌بندی و استمرار واگذاری مدارس از مشکلات آموزش و پرورش است

شفاف نبودن شیوه اجرایی نظام رتبه‌بندی و استمرار واگذاری مدارس از مشکلات آموزش و پرورش است

تاریخ ارسال پست:
پنجشنبه 05 شهريور 1394
نویسنده:
دانشجومعلم
نظرات :
تعداد بازدید:
414

شفاف نبودن شیوه اجرایی نظام رتبه‌بندی و استمرار واگذاری مدارس از مشکلات آموزش و پرورش است

دبیرکل کانون تربیت اسلامی، ساماندهی نیروی انسانی، کمبود معلم بخصوص در مقطع دبستان، استمرار واگذاری مدارس در قالب‌های جدید و شفاف نبودن شیوه اجرایی نظام رتبه‌بندی را از مشکلات آموزش و پرورش برشمرد.

به گزارش باشگاه دانشجومعلمان ایران به نقل از فارس؛  محمد فرشیدی دبیرکل کانون تربیت اسلامی امروز در چهارمین کنگره کانون تربیت اسلامی که با شعار «تحول بنیادین، انتظار معلم، مطالبه مردم» در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی برگزار شد در سخنانی با اشاره به مسائل مهم کشور، اظهار داشت: پس از سال‌ها کش‌مکش درباره حقوق هسته‌ای ایران سرانجام طرفین مذاکره کننده بر سر متنی پیشنهادی توافق کردند تا توسط مسئولین دو کشور این متن مورد بررسی یا تائید یا رد قرار گیرد.

وی ادامه داد: نکته مهم آن است که 1+5 علیرغم تمام توان خویش مجبور به پذیرش ایران هسته‌ای شد و این تمکین در برابر حق قانونی ایران همچنان که مدیون هنر دیپلماسی بسیار بیشتر وامدار ایستادگی ملت ایران و دستاوردهایی نظیر غنی‌سازی 20 درصد و فناوری آب‌سنگین و 19 هزار سانتریفیوژ و مانند آن است که دسترنج پژوهشگران افتخار آفرین و هنر دانشمندان شهیدمان است و امروز دفاع از این دستاورد علمی سیاسی بعهده مجلس شورای اسلامی و شورای عالی امنیت ملی گذاشته شده است.

فرشیدی افزود: با توجه به هشدارهای اخیر مقام معظم رهبری و نیز تأمل و تعمق در موضع‌گیری در تحرکات اخیر سردمداران ایالت متحده می‌توان چنین دریافت آمریکا به موازات بازی روی میز مذاکرات هسته‌ای توسعه‌ای پنهان را طراحی کرده است که در مقایسه با آن شاید بتوان گفت مذاکرات هسته‌ای نقش عملیات فریب را ایجاد می‌کند یا لااقل زمینه‌ساز یک فرصت است و هدف این توسعه همان نیت شوم و سابقه ننگین آمریکا علیه کشور ایران است.

دبیرکل کانون تربیت اسلامی با بیان اینکه روشن است که در دنیای کنونی و با توجه به آمادگی همه جانبه ملت ایران برای مقابله با دشمن و دفاع از امت اسلامی و استقلال ملی این لشگرکشی مرموزانه و از نوع جنگ است، گفت: آمریکا با تاکتیک نفوذ می‌کوشد گام به گام پیشروی کند و به اهداف مورد نظر خود یکی پس از دیگری دست پیدا کند؛ فلسفه نفوذ دشمن یادگیری و در تعبیر سیاسی تقویت ستون پنجم است.

وی گفت: دشمن چنانکه سردمداران آمریکا اخیراً بارها و به صراحت اعلام می‌کنند می‌خواهد با تقویت ستون پنجم خود در داخل کشور یعنی با استفاده بخشی از افراد و مسئولین جامعه را دچار اختلاف و دو دستگی کند.

فرشیدی با اشاره به مسئله انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان، افزود: راهبرد کانون در این زمینه حمایت از نامزدهایی مدافع اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی و پایبند به آرمان‌های امام و مطیع رهبری و کانون بیشتر توجه مجلس آینده به فرهنگ، تعلیم و تربیت و مشکلات معلمان را انتظار دارد و به همین دلیل تلاش خواهد کرد فرهنگیان ولایتمدار سهم بیشتری در مجلس آینده داشته باشند.

دبیرکل کانون تربیت اسلامی با اشاره به سند تحول بنیادین، یادآور شد: به نظر ما عظیم‌ترین نهاد تعلیم و تربیت کشور در شرایط کنونی دوران حساسی را پیش رو دارد، دوران گزار، دوران تحول بنیادین از نظام تعلیم و تربیت قبلی به نظام تعلیم و تربیت اسلامی و خوشبختانه اسناد مصوبات قانونی برای تحول بنیادین تدوین و ابلاغ شده است و مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار گرفته است اما ساده اندیشی است اگر تصور کنیم محافظه‌کاران و مدافعان نظام تعلیم و تربیت غربی و طراحان سند ملی و مخالفان آموزش و پرورش ایدئولوژیک به آسانی در برابر سند تحول بنیادین سر تمکین فرود خواهند آورد و به شیوه‌های گوناگون اعم از مسکوت گذاشتن اجرای سند، تحریک محتوای سند، القای دیدگاه‌های خود یا وانمود تغییرات جدی به جای تحول بنیادین و شگردهای دیگر در برابر تحول بنیادین مقاومت نمی‌کنند و نخواهند کرد.

وی اضافه کرد: اینک که قریب 4 سال از تصویب سند تحول بنیادین در شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌گذرد جامعه معلمان می‌پرسند اقدامات شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای عالی آموزش و پرورش و وزارت آموزش و پرورش در ارتباط با تصویب نظام‌های مورد تاکید سند چه بوده است و برای تدوین اهداف دوره‌های تحصیلی چه اقداماتی به عمل آمده است و فرهنگیان از محتوای راز سر به مهری که اخیراً تحت عنوان نقشه راه برای سومین بار رونمایی شد تاکنون هیچ اطلاعی ندارند.

فرشیدی با اشاره به اقتصاد آموزش و پرورش افزود: باید برای آن تدبیری اساسی اندیشید و رهبر معظم انقلاب همواره بر ضرورت اولویت بخشیدن به بودجه آموزش و پرورش و حل مشکلات معیشتی معلمان تاکید فرمودند و اجمالاً عرضه می‌دارم که ما باور داریم حل مشکلات معیشتی معلمان از دستیابی به فناوری هسته‌ای دشوارتر نیست و می‌توان با برنامه‌ریزی و بخصوص انتصاب مدیران صاحب‌نظر و امین مورد اعتماد معلمان این مشکل را ولو تدریجی مرتفع ساخت.

دبیرکل کانون تربیت اسلامی با اشاره به رویکرد جناحی سیاسی برخی مدیران آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: این رویکرد از انتشار نشریه حزبی تربیت سیاسی گرفته تا حمایت از ارسال نشریه حامیان فتنه به مدارس و نیز برگزاری تجمعاتی اداری گروهی به منظور تربیت مربی سیاسی در آستانه انتخابات مجلس انجام می‌گیرد و برای فرهنگیان این سوال مطرح است که از میان عرصه‌های گوناگون تربیت مورد تاکید سند چرا تربیت سیاسی دانش‌آموزان این همه مورد عنایت وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته است.

وی بیان داشت: در همین ارتباط عدم حضور یا عدم دعوت از سران 3 قوه به اجرای روسای سراسر مناطق کشور برخلاف سنت متعارف و دعوت از شخصیتی دیگر برنامه‌ریزی برای دیدارهای حساب‌شده فرهنگیان با حامیان سردمداران فتنه و سخنرانی‌های تند در حمایت از آنان را به هیچ وجه نمی‌توان ساده پنداشت و فعالیتی گروهی و سیاسی ندانست.

فرشیدی با اشاره به دانشگاه فرهنگیان، افزود: دانشگاه فرهنگیان به نظر ما مورد بی مهری واقع شده است، از سپردن زمام امور تربیت معلمان به افرادی خارج از جامعه معلمان که خود نوعی توهین به معلمان محسوب می‌شود تا کاهش تدریجی پذیرش دانشجو از 20 هزار نفر به 3 هزار نفر و نیز تحلیف فلسفه وجودی و اهداف این دانشگاه در مقام عمل که انجام شده است.

دبیرکل کانون تربیت اسلامی با اشاره به مشکلات متعدد روزمره آموزش و پرورش، گفت: از جمله آنها ساماندهی نیروی انسانی و کمبود معلم خصوصاً در مقطع دبستان، استمرار واگذاری مدارس در قالب‌های جدید، شفاف نمودن شیوه نظام اجرای رتبه‌بندی و موارد دیگر است.

وی با معرفی کانون تربیت اسلامی، یادآور شد: کانون حزب تعلیم و تربیت اسلامی و اعضای کانون معلمان فرهیخته و ولایتمدار هستند و فعالیت و عضویت در کانون اولاً پاسخ به نیاز شخصی هر یک از اعضا در زمینه حفظ و تقویت اعتقادات و بصیرت خویش بوده و ثانیاً تلاش برای ایفای تکلیف و مسئولیت اجتماعی خود است، رویکرد کانون تربیتی، فرهنگی، اخلاقی و سیاسی است و برخلاف اغلب احزاب حضور در عرصه‌های فعالیت‌های فرهنگی تربیتی برای کانون در اولویت قرار دارد.

فرشیدی تصریح کرد: کانون در سال 1377 با مجوز وزارت کشور تاسیس شده و تاکنون 3 مجمع عمومی برگزار کرده است و اینک در 30 استان و 148 شهرستان و 27 منطقه دبیران کانون تائید و به فرمانداری‌های وزارت کشور معرفی شدند.

دبیرکل کانون تربیت اسلامی با اشاره به پایگاه اطلاع رسانی رسانه معلم، افزود: با توجه به اینکه در فضای رسانه‌ای مسائل تعلیم و تربیت از اولویت برخوردار نیست کانون از سال 1392 علیرغم همه محدودیت‌ها اقدام به راه‌اندازی پایگاه اطلاع‌رسانی «رسانه معلم» کرده است.

فرشیدی اضافه کرد: فعال‌سازی شبکه اجتماعی ویژه اعضای کانون در فضای مجازی تحت عنوان «رسانه معلم» از دیگر اقدامات است.

دبیرکل کانون تربیت اسلامی، خاطرنشان کرد: راه‌اندازی سامانه پیامکی با عضویت 7 هزار نفر از همکاران در سراسر کشور و ارسال پیامک با موضوع تعلیم و تربیت اسلامی، سبک زندگی اسلامی در مناسبت‌های معلم از جمله فعالیت‌های شورای مرکزی است.

به گزارش فارس، در چهارمین کنگره کانون تربیت اسلامی از کتاب «رفتارهایی در راهبردها و چالش‌های اجرایی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش جمهوری اسلامی» رونمایی شد.

نظام رتبه بندی،واگذاری مدارس،مشکلات آموزش وپررورش،باشگاه دانشجومعلمان ایران

,

مطالب مرتبط

نظرات


نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B :S
کد امنیتی
رفرش
کد امنیتی
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]