close
دانلود آهنگ جدید
در کرسی آزاداندیشی مسیری برای دانشجو معلم شدن:گزینش در دانشگاه فرهنگیان دارای سه مرحله اساسی همکاری در فروش فایل میهن همکار
به باشگاه دانشجومعلمان ایران خوش آمدید.وارد یا عضو شوید کاربرگرامی شما اکنون در مسیر زیر قرار دارید : در کرسی آزاداندیشی مسیری برای دانشجو معلم شدن:گزینش در دانشگاه فرهنگیان دارای سه مرحله اساسی

در کرسی آزاداندیشی مسیری برای دانشجو معلم شدن:گزینش در دانشگاه فرهنگیان دارای سه مرحله اساسی

تاریخ ارسال پست:
یکشنبه 18 مرداد 1394
نویسنده:
دانشجومعلم
نظرات :
تعداد بازدید:
399

در کرسی آزاداندیشی مسیری برای دانشجو معلم شدن:گزینش در دانشگاه فرهنگیان دارای سه مرحله اساسی

در کرسی آزاداندیشی مسیری برای دانشجو معلم شدن، چگونگی گزینش یک دانشجو معلم جهت ورود به دانشگاه فرهنگیان و نقاط قوت و ضعف این دانشگاه از نگاه دانشجو معلمان پردیس کمال وند خرم آباد استان لرستان مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش باشگاه دانشجومعلمان ایران به نقل ازدانشجو؛ در کرسی آزاداندیشی مسیری برای دانشجو معلم شدن دانشجو معلمان بسیجی دانشگاه های فرهنگیان کشور در دوره خط امام ویژه دانشجویان فرهنگیان چگونگی گزینش دانشجویان برتر کنکور سراسری جهت پذیرش دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان در اردوگاه دشت بهشت شاندیز برگزار شد.

ویدا عزیزپور، دانشجوی رشته علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه من ورودی سال 91 و دارای رتبه 5000 کنکور سراسری هستم گفت: دانشجویانی که علاقه به دانشجو معلم شدن و پذیرش در دانشگاه فرهنگیان دارند باید عضو رتبه های برتر کنکور سراسری باشند. 

وی ادامه داد: در سال های ابتدایی شکل گیری دانشگاه فرهنگیان که شامل ورودی های سال 91 می باشد رتبه دانشجویان در حد بسیار عالی به شمار نمی رفت و رتبه های بالای 10 هزار نیز جزو پذیرفته شدگان این دانشگاه بودند.

این فعال دانشجویی با اشاره به پر شدن ظرفیت دانشگاه فرهنگیان کشور به نحوه گزینش این دانشجویان در سال های اخیر اشاره و خاطرنشان کرد: به دلیل استقبال گسترده از دانشگاه فرهنگیان و پر شدن این دانشگاه اکنون وضعیت به شکل دیگری دنبال می شود و آن پذیرش دانشجویان با رتبه های بسیار پایین در کنکور سراسری است به نحوی که در حال حاضر در این دانشگاه دانشجویان دارای رتبه های زیر 10 نیز دیده می شوند. 

این فعال بسیج دانشجویی با بیان اینکه جهت پذیرش در دانشگاه فرهنگیان هر داوطلبی باید از سه مرحله گزینش این دانشگاه عبور کند متذکر شد: در مرحله اول گزینش سلامت جسمی دانشجویان صورت می گیرد که در صورت رد شدن دانشجویی از این مرحله پذیرش وی در دانشگاه فرهنگیان منحل خواهد شد.

 عزیزپور با بیان اینکه به نظر من داشتن قد مناسب و شرایط جسمی سالم جهت معلم شدن دارای اهمیت است افزود: بودند دانشجویانی که به دلیل کوتاه قد بودن از مرحله اول گزینش دانشگاه فرهنگیان رد شده و اجازه حضور در این دانشگاه را نداشتند. 

وی خاطرنشان کرد: مرحله دوم مرحله مصاحبه عمومی است که داوطلب دانشگاه فرهنگیان باید در مقابل سه روان شناس که از وی سوال های مختلف می پرسند حضور پیدا کرده و به سوالات آنان پاسخ دهد. 

این فعال بسیج دانشجویی با بیان اینکه در سال های پس از تحصیل در دانشگاه فرهنگیان برخی از اساتید دلیل پرسش سوال های روان شناسی را به ما بیان می کنند گفت: بسیاری از این سوالات جهت درک میزان صبوری، نحوه رفتار و اخلاق ما بوده است و به عنوان یک معلم در شکل برخورد خود با دانش آموزان رفتار مناسبی را در پیش گیر گیریم. 

عزیزپور مرحله سوم را مرحله مصاحبه اختصاصی براساس سوالات دینی و سیاسی دانست و گفت: در این مرحله اتفاقات سیاسی روز کشور از سوی پرسش گران پرسیده و داوطلبان براساس اشراف به این مسائل پاسخ می دهند البته مسائل احکام دینی و موارد این چنینی نیز در این مرحله مورد گزینش قرار می گیرد.

 وی نوع کلاس داری، شیوه های تدریس، مهارت های جمعی و ... از مراحل آموزشی در طول تحصیل در دانشگاه فرهنگیان دانست و گفت: علاوه بر سه مرحله فوق برگزاری چنین دوره ها و کلاس هایی در دانشگاه فرهنگیان ما را به عنوان یک دانشجو معلم جهت تدریس در مدارس کشور آماده می سازد. 

عزیزپور با انتقاد از برخی ضعف های آموزشی در دانشگاه فرهنگیان گفت: متاسفانه کلاس های آموزشی برای ورودی های ترم های اول دانشگاه فرهنگیان به آن شکل که باید به صورت عملیاتی و کاربردی نبود به نحوی که اکثر واحدهای عملیاتی برای ما حذف و واحدهای عمومی بیشتر آموزش داده می شدند. 

وی ادامه داد: روش تحقیق یکی از دروس بسیار مهم است که باید در ترم های اول آموزش داده شود اما برای ورودی های سال 91 این واحد درسی تا ترم پنجم نیز تدریس نشده است. 

این فعال بسیج دانشجویی با بیان اینکه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان به دلیل دریافت حکم کارگزینی از همان ابتدای ورود به دانشگاه به عنوان دانشجو معلم استخدام آموزش و پرورش هستند گفت: این فرصت بسیار خوبی برای هر دانشجو معلم است که آینده خود در خصوص ازدواج را به خوبی تامین کند و این طرحی بود که مقام معظم رهبری اعلام داشتند و خواستار ازدواج دانشجو معلمان دختر و پسر دانشگاه فرهنگیان براساس ضوابط با یکدیگر بودند. 

عزیزپور با بیان اینکه ایده مقام معظم رهبری بسیار عالی بود اما متاسفانه مسئولان دانشگاه فرهنگیان نتوانستند به خوبی آن را اجرا کنند گفت: همایش ها و جشن هایی جهت معرفی کردن دانشجویان دختر و پسر دانشگاه فرهنگیان با یکدیگر در دانشگاه های فرهنگیان کشور صورت گرفت اما متاسفانه به دلیل بیان نادرست و اجرای ناموفق این طرح با شکست در برخی از دانشگاه های فرهنگیان روبرو شد. 

وی ادامه داد: در یکی از این همایش ها در پردیس شهید هاشمی نژاد دانشگاه فرهنگیان مشهد با عنوان حیات طیبه دیدارهایی میان دانشجویان دختر و پسر با حضور خانواده هایشان صورت گرفت اما موفقیت آنچنانی برای بسیاری از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در برنداشت.

این فعال دانشجویی با بیان اینکه امنیت شغلی در دانشگاه فرهنگیان موجب رشد ازدواج های دانشجویی و غیردانشجویی در میان دانشجویان این دانشگاه ها شده است یادآور شد: علاوه بر این موضوع دانشجویان دانشگاه های فرهنگیان علاقه بسیار زیادی به تشکیل تشکل های دانشجویی مرتبط با موضوعات فرهنگی مقام معظم رهبری دارند اما نبود بودجه و یا کمبود بودجه باعث شکست ما در چنین برنامه ها و ایجاد چنین تشکل هایی شده است. 

وی در پایان گفت: من دوست دارم معلم شوم تا تمام خلاهای معلمین دهه های ابتدایی انقلاب را با رشد فکری، معنوی، اخلاقی و اعتقادی خود پر نمایم و دانش آموزی را تربیت کنم که بتواند از آرمان های انقلاب اسلامی در آینده دفاع کند. 

در ادامه آسیه سواری، دانشجوی رشته علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان لرستان با بیان اینکه من دانشجوی ورودی سال 91 با رتبه 9000 در کنکور سراسری بوده ام بیان داشت: گزینش در دانشگاه فرهنگیان دارای شرایط خاص خود می باشد و مطمئنا دانشجویان علاقه مند به حضور در دانشگاه های فرهنگیان می توانند از این گزینش با موفقیت عبور کنند. 

وی ادامه داد: سالی که من به عنوان دانشجوی دانشگاه فرهنگیان در مرحله سوم گزینش به مسائل سیاسی کشور می پرداختم اجلاس سران غیر متعهد در ایران به میزبانی کشورمان در حال برگزاری بود و من این حرکت را به عنوان استقلال و مطرح شدن ایران به عنوان یک کشور غیرمنزوی و کاملا دوستدار دیگر ملت ها دانستم. 

این فعال دانشجویی با بیان اینکه صبوری و اخلاق در گزینش دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان از موارد بسیار مهم تلقی می شود خطاب به دانشجویان علاقه مند به دانشگاه فرهنگیان متذکر شد: دانشجویان دانشگاه های فرهنگیان باید دارای اخلاق و صبر پایدار در برخی خود با دانش آموزان باشند و این در نحوه گزینش این دانشجویان به صورت عملیاتی مورد سنجش قرار می گیرد. 

این دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان پردیس کمال وند خرم آباد استان لرستان در ادامه با بیان اینکه متاسفان خلاهایی در شیوه آموزشی دانشگاه فرهنگیان وجود دارد که باید اصلاح شود تصریح کرد: باید روش های تدریس در این دانشگاه بیشتر شود و به صورت کاربردی تر نحوه کار معلمان را به آنان آموزش دهند. 

وی با بیان اینکه این موضوع که امینت شغلی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان شرایط ازدواج آنها را تسهیل کرده است تاکید کرد: در حال حاضر اکثر دانشجویان دانشگاه های فرهنگیان متاهل هسند و نکته جالب توجه این موضوع می باشد که پس از هر تعطیلات طولانی مدتی تعداد دانشجویان مجرد ما کمتر و به متاهلین این دانشگاه افزوده می شود. 

سواری به نگاه مقام معظم رهبری در خصوص ازدواج دانشجویی اشاره کرد و گفت: اگر مسئولان بتوانند در نحوه معرفی دختران به پسران علاقه مند به ازدواج دانشجویی عفت و حیای دانشجویان دختر را در نظر گرفته و شرایط شکننده شدن روحیه دانشجو معلمان دختر را در نظر بگیرند صددرصد ازدواج دانشجویی در دانشگاه فرهنگیان از دیگر دانشگاه ها بیشتر خواهد بود. 

این فعال بسیج دانشجویی در پایان با بیان اینکه تلاش بسیار زیادی از سوی من و دوستان جهت ایجاد تشکل هلال احمر در پردیس کمال وند خرم آباد صورت گرفت به انتقاد از مسئولان دانشگاه های فرهنگیان کشور پرداخت و گفت: این تلاش من به دلیل نبود بودجه با مشکل روبرو شده و اجازه تشکیل تشکل هلال احمر به ما داده نشد که باید این موضوع مورد توجه مسئولان قرار گیرد. 

سواری در پایان با بیان اینکه من دوست دارم معلم شوم تا علاوه بر تربیت موفق فرزندان این مرز و بوم در تربیت فرزندان خود نیز موفق تر رفتار کنم یادآور شد: مطمئنا برای یک معلم نگاه به فرزندان مردم با فرزندان خودش هیچ تفاوتی ندارد اما من به عنوان یک معلم امید دارم فرزندانی را به جامعه تحویل دهم که نشئت گرفته از اخلاق اسلامی و پیرو آرمان های انقلاب اسلامی باشند. 

در پایان زهرا ناصری، دانشجوی دانشگاه فرهنگیان پردیس کمال وند خرم آباد استان لرستان با بیان اینکه من دانشجوی ورودی سال 91 دانشگاه فرهنگیان به رتبه 10 هزار هستم گفت: پس از اینکه یک دانشجو فرم درخواست دانشگاه فرهنگیان را پر کرده و رتبه برتر در کنکور را نیز کسب کند می تواند در گزینش دانشگاه فرهنگیان شرکت و پس از گذشت از سه مرحله گزینش این دانشگاه در دانشگاه فرهنگیان حضور و به عنوان یک معلم خود را آماده کند. 

وی ادامه داد: گزینش در دانشگاه فرهنگیان براساس سوالات روان شناسی، شخصیت، نحوه ارتباط با خانواده و فامیل، نحوه برخورد اجتماعی، احکام، میزان گرایش به موضوعات سیاسی و تسلط شما به موضوعات روز کشور و ... می باشد که من فکر می کنم یک داوطلب علاقه مند به دانشگاه فرهنگیان نه تنها برای گزینش بلکه برای معلم شدن باید به همه این موضوعات تسلط داشته باشد. 

ناصری با بیان اینکه تمام ورودی های سال 91 مهر سال 95 به عنوان معلم کار خود را آغاز خواهند کرد متذکر شد: ورودی هر سال در دانشگاه فرهنگیان پس از پایان دوره تحصیل خود در شهریور ماه سال مربوطه جایگاه خود را جهت تدریس برخواهند گزید که براساس سیاست از بوم برای بوم به احتمال زیاد در شهر خود مشغول به کار خواهد شد.

این فعال بسیج دانشجویی با بیان اینکه علاقه بسیار زیادی به تدریس در روستاها دارم گفت: به عنوان یک دانشجو معلم امیدوارم سال های ابتدایی تدریس خود را در مدارس روستایی سپری کنم تا با تدریس در مناطق محروم اخلاق معلمی را نیز بیاموزم. 

ناصری به برنامه های ازدواج دانشجویی در دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد و بیان داشت: متاسفانه برخی از این برنامه ها شان دانشجو را زیر سوال می برد و از طرفی بالا رفتن توقع دانشجویان در نحوه ازدواج نیز موجب شد تا در برخی از پردیس های دانشگاه های فرهنگیان در کشور طرح مقام عظمای ولایت آن گونه که باید اجرایی نشود.

وی با بیان اینکه داشگاه فرهنگیان برنامه های فرهنگی و تشکلی خوبی دارد اما کافی نیست گفت: بودجه ای که جهت فعالیت تشکل های دانشجویی در دیگر دانشگاه ها در اختیار آنان قرار می گیرد بیش از بودجه ای است که به دانشجویان دانشگاه فرهنگیان داده می شود و این ضعف در برنامه های فرهنگی تشکل های دانشجویی و خود دانشگاه در شان مهمترین دانشگاه کشور نیست. 

ناصری با بیان اینکه این مقام معظم رهبری حمایت خالصانه ای از دانشگاه های فرهنگیان کشور دارند اما مسئولان به این موضوع آن گونه که باید ارج نمی گذارند خاطرنشان کرد: دانشگاه فرهنگیان بیان دارد نسل های آینده ایران اسلامی را تربیت کند اما به دلیل نحوه بودجه بندی نادرست آن در برگزاری بسیاری از برنامه های فرهنگی، تشکلی و دانشجویی خود دچار ضعف و مشکل است. 

این فعال دانشجویی در پایان با بیان اینکه من دوست دارم معلم شوم زیرا به پرورش روح بشریت علاقه دارم یادآور شد: حضور فرزندان ملت شریف ایران در سر کلاس های درس و آموختن، تربیت کردن و پرورش دادن این نسل آن قدر ارزش دارد که نمی توان برای آن جایگاه و تعریفی قائل شد.

نحوه پذیرش دانشگاه فرهنگیان،گزینش در دانشگاه فرهنگیان،مراحل گزینش دانشگاه فرهنگیان،کرسی آزاد اندیشی

,

مطالب مرتبط

نظرات


نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی