همکاری در فروش فایل میهن همکار
به باشگاه دانشجومعلمان ایران خوش آمدید.وارد یا عضو شوید کاربرگرامی شما اکنون در مسیر زیر قرار دارید : راهكارهای جذب و شناسایی كودكان بازمانده از تحصیل

راهكارهای جذب و شناسایی كودكان بازمانده از تحصیل

تاریخ ارسال پست:
پنجشنبه 13 خرداد 1395
نویسنده:
دانشجومعلم
نظرات :
تعداد بازدید:
552

راهكارهای جذب و شناسایی كودكان بازمانده از تحصیل

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش راهكارهای جذب و شناسایی كودكان بازمانده از تحصیل را تشریح كرد.

به گزارش باشگاه دانشجو معلمان ایران به نقل از پانا؛ علی زرافشان درخصوص وضعیت تحصیلی تاركان تحصیل گفت : جلب مشاركت فعال مركز آمار ایران و اداره ثبت احوال به منظور دستیابی به آمار كودكان بازمانده ازتحصیل، افزایش اعتبارات برای پوشش تحصیلی كودكان كار، كودكان متكدی وكودكان خیابانی و ...  از راه كارهای جذب و شناسایی كودكان بازماده از تحصیل است ،

وی اظهاركرد: وضع مشوق‌های مادی و معنوی به منظور ادامه تحصیل آنان، بهره گیری از ظرفیت انجمن های اولیا و مربیان وسازمان‌های مردم‌نهاد و خانه‌های کودک به منظور شناسایی و جذب كودكان بازمانده از تحصیل ، ایجاد سازوكار قانونی به منظورآموزش، توجیه و درصورت مقاومت برخورد با والدینی كه مانع ادامه تحصیل كودكان خود می شوند، بخش دیگر از شرایط جذب این كودكان به مدارس می باشد.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش به اقدامات آموزش در توسعه آموزش در مناطق محروم اشاره كرد و افزود : تقویت و توسعه مدارس شبانه روزی به منظور جذب كودكان طبقات كم درآمد و محروم در مناطق  كمتر برخوردار، آموزش خانواده ها و فرهنگ سازی برای ادامه تحصیل كودكان بازمانده به ویژه دختران از طریق رسانه‌ها، مساجد و مدارس،تامین وسیله ایاب و ذهاب به ویژه برای دختران در مدارس روستایی و مناطق كمتر برخوردار ،ایجاد خوابگاه مرکزی با همكاری اولیا و خیرین در مناطقی كه می تواند امكان دسترسی كودكان بازمانده از تحصیل را فراهم آورد و توسعه برنامه آموزش همراه تولید و مراكز فروش تولیدات و محصولات دانش آموزان فنی وحرفه‌ای به منظور مساعدت مالی جذب كودكان به ویژه كودكان كار به شاخه فنی و حرفه‌ای در این راستان قابل ارزیابی است.

زرافشان با بیان اینكه آموزش های الکترونیکی بستری را آماده می سازد تا كودكان بازمانده از تحصیل بدون محدودیت زمانی و مکانی و مطابق با نیازهای خود بتوانند آموزش را آغاز و استمرار بخشند ، خاطرنشان كرد: این آموزش ها می توانند به صورت مکمل آموزش حضوری، همراه آموزش حضوری و جایگزین برای آموزش حضوری اجرا شوند و مدارس و مراكز دولتی می توانند امكان بهره مندی این كودكان به رایانه و اینترنت را فراهم سازند.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش به ارائه روش های آموزشی مختلف پرداخت و تصریح كرد: آموزش مبتنی بر تلویزیون، ارائه آموزش های غیرحضوری، آموزش دانش آموز به دانش آموز و تربیت معلمان سیار راهكارهایی است كه به كمك آن می توان برحسب شرایط و امكانات منطقه جغرافیایی به توسعه آموزش كودكان بازمانده از تحصیل همت گمارد.

وی درخصوص آموزش مبتنی بر تلویزیون و ارائه آموزش غیرحضوری، گفت: ارائه  آموزش‌های مبتنی بر تلویزیون؛ شامل آن دسته از آموزش هایی خواهد شد که با استفاده از وسایل و امکانات سمعی و بصری و سی دی های  آموزشی انجام خواهد شد و در آموزش‌های غیر حضوری ، دانش آموزان اجازه خواهند یافت در مدرسه ثبت نام كرده و در سیستم سناد نیز اطلاعات آنان درج می شود، سپس با تحویل کتاب های درسی و در صورت امکان لوازم التحریر و نوشت افزار،  توضیحات لازم برای بودجه بندی کتاب ها و نحو‌ه‌ ی مطالعه توسط معلمان به آنان ارایه می‌شود . با انعطاف در این روش دانش آموز بازمانده می‌تواند در جلسات رفع اشكال و نیز در زمان برگزاری آزمون در مدرسه حضور داشته باشد.

زرافشان اظهاركرد: در روش آموزش دانش آموز به دانش آموز ؛ ثبت نام دانش آموز ، تحویل کتاب ها و نوشت افزار به وی ترتیبی فراهم می شود تا برخی از دانش آموزان ساعی و نخبه که توانایی آنان نسبت به سایرین بالاتر است با برخورداری از  مشوق های مادی و معنوی موظف شوند تا دانش آموز بازمانده از تحصیل در پایه های پایین تر را آموزش دهند

مطالب مرتبط

نظرات


نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی