همکاری در فروش فایل میهن همکار
به باشگاه دانشجومعلمان ایران خوش آمدید.وارد یا عضو شوید کاربرگرامی شما اکنون در مسیر زیر قرار دارید : سهم رشته های فنی وحرفه ای از دانش آموزان پایه نهم بیش از 17 درصد است

سهم رشته های فنی وحرفه ای از دانش آموزان پایه نهم بیش از 17 درصد است

تاریخ ارسال پست:
شنبه 01 خرداد 1395
نویسنده:
دانشجومعلم
نظرات :
تعداد بازدید:
296

سهم رشته های فنی وحرفه ای از دانش آموزان پایه نهم بیش از 17 درصد است

مدیرکل دفتر آموزش های فنی و حرفه ای وزارت گفت: تعداد 17.39 درصد از دانش آموزان پایه ی نهم، سهم رشته های فنی و حرفه ای درسال آینده خواهد بود.

به گزارش باشگاه دانشجومعلمان ایران به نقل از پانا؛ سیدمحسن حسینی با تکیه بر این جمله از رهبر معظم انقلاب که «یکی از مباحث بسیارمهم در آموزش و پرورش مسئله ی آموزش های فنی  و حرفه ای به دانش آموزان است» گفت: تمام بخشنامه های صادره از وزارت به استان ها با تکیه بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش خواهد بود و یکی ازدغدغه ها ی اصلی مقام عالی وزارت نیز اجرای متوازن سند تحول بنیادین با تأکید بر کیفیت بخشی به آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش است 

مدیرکل دفتر آموزش های فنی و حرفه ای با اشاره به این که هر آن چه قرار است در توسعه ی مهارت های فنی و حرفه ای اتفاق بیفتد در راهبردهای سند تحول بنیادین اشاره شده است افزود: امسال 968 هزار و 960 دانش آموز در کل کشور در پایه ی نهم مشغول به تحصیل هستند که سال آینده وارد پایه ی دهم می شوند و طبق پیش بینی های صوت گرفته از این تعداد 17 و 39 صدم  از دانش آموزان سهم رشته های فنی و حرفه ای است که باید به این حیطه هدایت شوند.

حسینی مقدم درادامه خاطر نشان کرد:از سال آینده با استقرار سیستم آموزشی 3،3،3،3 ،دوره ی آموزشی درهنرستان ها نیز سه ساله خواهد شد و برخی از رشته های جدید مانند مگاتورنیک،حمل ونقل و معماری داخلی به مجموعه رشته های فنی وحرفه ای اضافه خواهد شد.

مدیرکل دفتر آموزش های فنی و حرفه ای وزارت آموزش وپرورش درادامه اذعان داشت :باید نگاه به رشته های جدید به گونه ای باشد که دانش اموزان هرچه زودتر بعد از فارغ التحصیلی بتوانند وارد بازار کار شوند.

وی خاطرنشان کرد:کاری که درهنرستان ها صورت می گیرد به نحوی است که دانش آموزان بتوانند یک مهارت برای کار، فراگرفته و بعداز فارغ التحصیلی بتوانند علاوه بر ورود به بازار کار، قادر به ادامه تحصیل در دانشگاه ها نیز باشند از همین رو ،دربرنامه پنجم توسعه پیش بینی شده بود دانش آموزان شاخه نظری یک مهارت شغلی درکنار تحصیل فرا بگیرند که به دلیل محدودیت های مالی ،میسّر نشد. 

مطالب مرتبط

نظرات


نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی