همکاری در فروش فایل میهن همکار
به باشگاه دانشجومعلمان ایران خوش آمدید.وارد یا عضو شوید کاربرگرامی شما اکنون در مسیر زیر قرار دارید : کم‌رنگ شدن هویت ملی حاصل آموزش زبان خارجی از پیش‌دبستان و ابتدایی است

کم‌رنگ شدن هویت ملی حاصل آموزش زبان خارجی از پیش‌دبستان و ابتدایی است

تاریخ ارسال پست:
جمعه 24 ارديبهشت 1395
نویسنده:
دانشجومعلم
نظرات :
تعداد بازدید:
243

کم‌رنگ شدن هویت ملی حاصل آموزش زبان خارجی از پیش‌دبستان و ابتدایی است

کارشناس تعلیم و تربیت کشورمان با بیان اینکه نظام آموزشی کشور نباید رویکرد آموزش زبان خارجی در دوره‌های پایین تحصیل مثل پیش دبستان را دنبال کند، گفت: تضعیف و کم‌رنگ شدن هویت ملی حاصل آموزش زبان‌های خارجی از پیش دبستان است.

به گزارش باشگاه دانشجومعلمان ایران به نقل از فارس؛ حیدر تورانی کارشناس تعلیم و تربیت در خصوص آموزش زبان انگلیسی در مقاطع پایین به دانش‌آموزان، اظهار داشت: نظام آموزشی کشورمان نباید به دنبال رویکرد آموزش زبان‌های خارجی در سنین پایین باشد.

وی افزود: بچه‌های یک کشور وقتی وارد محیط پیش دبستانی و دبستان می‌شوند باید ابتدا با مفاهیم زبان ملی و ادبیات ملی کشور خودشان آشنا شوند زیرا در غیر این صورت باعث تضعیف هویت ملی و کم‌رنگ شدن این هویت خواهد شد.

تورانی با تأکید بر اینکه اگر بچه‌ها از دوره پیش‌دبستانی با زبان انگلیسی آشنا شوند با فرهنگ ملی کشور خودشان بیگانه خواهند شد، خاطرنشان کرد: در صورتی که به بچه‌ها از دوران پیش از دبستان زبان خارجی بیاموزیم به راحتی می‌توان هویت ملی آنها را گرفت و از سویی آنها در قالب آموزش زبان خارجی، سبک زندگی آن کشورها را می‌آموزند.

وی افزود: این دانش‌آموزان در آینده در مدارس می‌خواهند تحصیل کنند و با زبان فارسی باید ادامه تحصیل دهند، و اگر گنجینه لغات زبان فارسی و ادبیات آنها پایین باشد در تمامی دروس مانند ادبیات، ریاضی و علوم با مشکلاتی مواجه خواهند شد و این دروس را به درستی متوجه نمی‌شوند.

کارشناس تعلیم و تربیت کشورمان با بیان اینکه زبان انگلیسی در کشورمان به عنوان زبان خارجی محسوب می‌شود و باید در سنین بالاتر سراغ آن برویم، تصریح کرد: اگر به دانش‌آموزان قبل از آموزش زبان مادری، زبان دیگری بیاموزیم به آنها ضربه می‌زند.

وی تأکید کرد: با این استدلال‌ها آموزش زبان‌های خارجی از پیش دبستان درست نیست.

تورانی با بیان اینکه آموزش زبان فارسی به بچه‌ها از کودکی بسیار مهم است، گفت: با توجه به اینکه در ایران هستیم و زبان ملی ما فارسی است، لذا باید بچه‌ها ابتدا زبان فارسی را به خوبی بیاموزند تا با زبان فارسی و ادبیات خودمان آشنا شوند و از سنین 10 یا 11 سالگی به سراغ آموزش دیگر زبان‌ها بروند.

کارشناس تعلیم و تربیت کشورمان با بیان اینکه سیستم و نظام آموزشی کشور نباید رویکرد آموزش زبان خارجی در دوره‌های پایین مثل پیش دبستان را دنبال کند، اظهار کرد: اگر از همان ابتدا به سراغ آموزش زبان خارجی به کودکانمان باشیم، زبان مادری که هویت زبانی آن جامعه است کم‌رنگ می‌شود.

مطالب مرتبط

نظرات


نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی