close
متخصص ارتودنسی
فضای مجازی،اقتصاد مقاومتی و شاداب سازی مدارس موضوع کرسی آزاد اندیشی دانش‌آموزی باشد همکاری در فروش فایل میهن همکار
به باشگاه دانشجومعلمان ایران خوش آمدید.وارد یا عضو شوید کاربرگرامی شما اکنون در مسیر زیر قرار دارید : فضای مجازی،اقتصاد مقاومتی و شاداب سازی مدارس موضوع کرسی آزاد اندیشی دانش‌آموزی باشد

فضای مجازی،اقتصاد مقاومتی و شاداب سازی مدارس موضوع کرسی آزاد اندیشی دانش‌آموزی باشد

تاریخ ارسال پست:
پنجشنبه 23 ارديبهشت 1395
نویسنده:
دانشجومعلم
نظرات :
تعداد بازدید:
197

فضای مجازی،اقتصاد مقاومتی و شاداب سازی مدارس موضوع کرسی آزاد اندیشی دانش‌آموزی باشد

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به کرسی‌های آزاد اندیشی گفت: فضای مجازی، اقتصاد مقاومتی، بهره‌وری و استفاده درست از امکانات و شاداب‌سازی محیط مدرسه، نکاتی است که دانش‌آموزان می‌توانند به آن وارد شده و نظر دهند.

به گزارش باشگاه دانشجومعلمان ایران به نقل از فارس؛ حمیدرضا کفاش معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش ، با اشاره به کرسی‌های آزاد اندیشی دانش‌آموزی اظهارداشت: پیشنهاد کرسی‌های آزاد اندیشی از سوی رهبر معظم انقلاب است که ابتدا برای حوزه‌های علمیه و محافل دانشگاهی بود و الان 2 سال است که در محافل دانش‌آموزی نیز اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: اجرای کرسی های آزاد اندیشی در حال توسعه توسط دانش‌آموزان و معلمان است و در حقیقت حلقه‌های دانش‌آموزی است که در مدارس ایجاد شده و دانش‌آموزان با هم بحث می‌کنند و هدف آن تربیت اجتماعی است.

کفاش افزود: دانش‌آموزان سخن گفتن، استدلال کردن و تحمل سخن مخالف را یاد می‌گیرند؛ البته باید یک مدیر خوب بالاسر آنها بوده و آنها را هدایت کند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش یادآورشد: موضوعات مختلف در این خصوص می‌تواند مطرح شده و دانش‌آموزان درباره آن نظر دهند؛ برای نمونه کرسی آزاداندیشی در خصوص فضای مجازی اجرا شد که دانش‌آموزان تهدیدها و فرصت‌های این فضا را بسیار بهتر از محققان مطرح کردند.

وی تصریح کرد: بنده 10 موضوع را مطرح کردم که راجع به اقتصاد مقاومتی و اینکه ترجمه آن در مدرسه چیست، بود ؛ برای نمونه مصرف تولیدات داخلی، صرفه‌جویی در انرژی و چگونگی انجام آن و درس خواندن برای جلوگیری از تکرار پایه از جمله آن است.

کفاش اضافه کرد: ممکن است در مدرسه‌ای مدیر و مربی به دانش‌آموزان بگوید چکار کنیم تا مدرسه شاداب شود و آنها نظرات موافق و مخالف بدهند و تحمل کردن یکدیگر و ارائه نظر را تمرین کنند که این، در مدرسه حاصل می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه موضوعات کرسی‌های آزاد اندیشی مانند عنوان این کرسی‌ها آزاد است، گفت: وقتی ما مسئولان آن را مطرح می‌کنیم، فقط از جهت نمونه است و به نظرم موضوعات فضای مجازی، اقتصاد مقاومتی، بهره‌وری و استفاده درست از امکانات، شاداب‌سازی محیط مدرسه، راه‌های پیشرفت علمی و راه‌های ترقی دانش‌آموزان، نکاتی است که آنها می‌توانند به آن وارد شده و در مورد آن نظر بدهند.

وی تأکید کرد: کرسی آزاد اندیشی در مدارس می‌تواند زمینه بروز استعدادها و صحبت کردن دانش‌آموزان را فراهم کند و توصیه‌ای که از بزرگان داریم این است که بگذارید دانش‌آموزان حرف بزنند، با آنها برخورد تند نکنید و  تضارب آراء بین آنها وجود داشته باشد و یادگیرند مؤدبانه نظرات همدیگر را نقد کنند.

کفاش در خصوص اینکه آیا آموزش و پرورش برنامه‌ای برای استفاده بهتر از کتاب‌ها دارد؟، تصریح کرد: بنده تا جایی که اطلاع دارم در سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی چند سالی است که روی نمونه کتاب‌های ماندگار مطالعه می‌شود و گروه‌هایی به چند کشور اعزام شدند و مطالعاتی  روی کتاب‌های ماندگار و غیر کاغذی انجام داده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: گام اول در این راه این است که کتاب‌ها برای مدت چند سال تثبیت شود، چرا که اگر قرار باشد کتابی ماندگار چاپ شود، مقدمه این کار این است که محتوای آن تثبیت شود که مراحل مطالعاتی و بررسی این پروژه انجام شده است و آموزش و پرورش به این فکر است تا یکی از راه‌های صرفه‌جویی در عرصه کتاب‌های درسی را در پیش گیرد.

مطالب مرتبط

نظرات


نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی