همکاری در فروش فایل میهن همکار
به باشگاه دانشجومعلمان ایران خوش آمدید.وارد یا عضو شوید کاربرگرامی شما اکنون در مسیر زیر قرار دارید : ماجرای مستخدم و آبدارچی‌هایی که می‌گویند معلم شدند

ماجرای مستخدم و آبدارچی‌هایی که می‌گویند معلم شدند

تاریخ ارسال پست:
چهارشنبه 22 ارديبهشت 1395
نویسنده:
دانشجومعلم
نظرات :
تعداد بازدید:
602

ماجرای مستخدم و آبدارچی‌هایی که می‌گویند معلم شدند

وزیر سابق آموزش‌وپرورش گفت:‌ بعضی ما را متهم می‌کنند که مستخدم و آبدارچی را به عنوان معلم جذب کرده‌ایم اما اصل ماجرا به گونه‌ای دیگر است.

به گزارش باشگاه دانشجومعلمان ایران به نقل از تسنیم؛ حمیدرضا حاجی بابایی با حضور در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی اظهار داشت:‌ نگاه اقتصادی به آموزش و پرورش و اینکه باید بار هزینه‌های آموزش و پرورش از دوش دولت برداشته و به مردم واگذار شود همچنین این دیدگاه که تربیت معلم هزینه‌بر است و توجیه اقتصادی ندارد، صحیح نیست.

وی با اشاره به اینکه تمام کشورهای موفق به موضوع آموزش به ویژه اصول و مبانی اعتقادی و تربیت معلم نگاه ویژه‌ای دارند، افزود:‌ نگاه اقتصادی به آموزش و پرورش صحیح نیست چرا که در سند تحول بنیادین به صراحت اعلام شده که این نهاد مولد سرمایه انسانی است ولی برخی افراد به آموزش و پرورش نگاه مصرفی دارند.

وزیر سابق آموزش و پرورش گفت:‌ در سال 92 سهم آموزش و پرورش از GDP، حدود 8 درصد بود که این رقم در سال 94 به حدود 2.5 درصد رسید و این کاهش به نفع نظام تعلیم و تربیت نیست.

حاجی بابایی با اشاره به اینکه کاهش ورودی‌ها‌ی دانشگاه فرهنگیان و دانشجو معلمان در آینده غیرقابل جبران است، ادامه داد:‌ اگر دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تنها راه ورود به آموزش و پرورش نباشد باید دوباره شاهد تولد واژه‌هایی همچون معلم شرکتی و معلم حق‌التدریس باشیم.

وزیر سابق آموزش و پرورش گفت: بعضی ما را متهم می‌کنند که مستخدم و آبدارچی را به عنوان معلم جذب کرده‌ایم، چنین مسئله‌ای صحت ندارد و اصل ماجرا از این قرار است که عده‌ای فوق لیسانس، لیسانس و فوق دیپلم را به عنوان نیروی خدماتی و شرکتی در آموزش و پرورش وارد کرده بودند، این افراد در دوران وزارت بنده با مصوبه مجلس و دولت در آزمون علمی حضور یافته و عنوان شرکتی ازآنها برداشته شد تا با افتخار به شغل معلمی ادامه دهند.

وی خاطرنشان کرد: نگاه صحیح به‌ آموزش و پرورش این است که آن را هزینه بر تلقی نکنیم بلکه بالاترین سرمایه‌گذاری را در این نهاد انجام دهیم و با هزینه‌کرد صحیح و منطبق بر سند تحول بنیادین می‌توان بالاترین ثروت یعنی سرمایه اجتماعی را در این نهاد به دست آورد.

مطالب مرتبط

نظرات

این نظر توسط علی در تاریخ 1395/2/23 و 21:12 دقیقه ارسال شده است

اگر یک نفر توکشور به فکر اموزش و پرورش باشه حاجی
بابایی هست .


نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی