همکاری در فروش فایل میهن همکار
به باشگاه دانشجومعلمان ایران خوش آمدید.وارد یا عضو شوید کاربرگرامی شما اکنون در مسیر زیر قرار دارید : زبان فارسی اختلاطی عامل افت تحصیلی است/پیش‌نیاز آموزش زبان‌های خارجی

زبان فارسی اختلاطی عامل افت تحصیلی است/پیش‌نیاز آموزش زبان‌های خارجی

تاریخ ارسال پست:
چهارشنبه 22 ارديبهشت 1395
نویسنده:
دانشجومعلم
نظرات :
تعداد بازدید:
341

زبان فارسی اختلاطی عامل افت تحصیلی است/پیش‌نیاز آموزش زبان‌های خارجی

وزیر اسبق آموزش و پرورش با اشاره به اینکه یکی از دلایل افت تحصیلی این است که دانش‌آموز زبان فارسی و معنی جمله را به خوبی درک نمی‌کند، گفت: فرهنگ کشورها از طریق آموزش زبان به کشور دیگر منتقل می‌شود.

به گزارش باشگاه دانشجومعلمان ایران به نقل از تسنیم؛ محمود فرشیدی درخصوص آموزش سایر زبان‌های خارجی در مدارس اظهار داشت: زبان یکی از شاخص‌های فرهنگی هر کشوری است در حقیقت زبان عامل انتقال فرهنگ و ارزش‌هاست.

وی افزود:‌ کشورها برای سلطه در عصر جدید به ابزارهای فرهنگی که یکی از آنها زبان است، متوسل می‌شوند یعنی فرهنگ خود را از طریق آموزش زبان به نسل‌های آینده منتقل می‌کنند و نخبگان آینده کشور را مطابق ارزش‌های خود تربیت می‌کنند و در چنین شرایطی فرد از نداشتن هویت مستقل احساس شرمساری نمی‌کند.

وزیر اسبق آموزش و پرورش گفت: هر علمی که آموزش داده می‌شود اهداف ظاهری و اهداف پنهان دارد و انتقال فرهنگ جزو اهداف پنهان است. در دوران قبل از انقلاب، سلطه کشورهای غربی در کشور پُررنگ بود و انجمن‌های ایران و انگلیس و ایران و آمریکا تلاش داشتند از طریق آموزش زبان جوانان ایرانی را جذب و با فرهنگ خود تربیت کنند.

فرشیدی ادامه داد:‌ کشورهای سلطه‌گر در حوزه توسعه برنامه‌های آموزشی برنامه‌ریزی می‌کنند و برایشان مهم است که زبان آنها در کشورهای دیگر چگونه توسعه می‌یابد و از این طریق برای اقتصاد و سیاست نیز برنامه‌ریزی می‌کنند البته سایر کشورها نیز هوشیار شده‌اند و در برابر هجوم زبان بیگانه مقاومت می‌کنند به عنوان مثال در فرانسه، مردم نسبت به زبان فرانسوی تعصب زیادی دارند.

وی افزود: انتقال فرهنگ خطری جدی است و آموزش‌وپرورش نهاد مسئول در این رابطه است و تمام نهادهای فرهنگی باید نسبت به نفوذ بیگانه از دریچه آموزش زبان هشدار دهند.

وزیر اسبق آموزش‌وپرورش با ارائه پیشنهادهایی در رابطه با آموزش زبان در سایر کشورها گفت:‌ آموزش زبان باید بعد از دوره دبستان باشد تا پس از آن‌که دانش‌آموز هویت فرهنگی خود را پیدا کرد و با زبان مادری کاملاً مأنوس شد، تحت آموزش زبان‌های خارجی قرار بگیرد.

فرشیدی با اشاره به اینکه یکی از دلایل افت تحصیلی دانش‌آموزان این است که زبان فارسی و معنی جمله را به خوبی درک نمی‌کنند، عنوان کرد: زبان فارسی اختلاطی با کمک اینترنت و فضای مجازی در حال سلطه است و دانش‌آموزان در حال فراگیری این زبان هستند و زبان محاوره‌ای در حال حاکم شدن است.

وی تصریح کرد:‌ اگر هدف ما آموزش زبان خارجی است باید به گونه‌ای باشد که جذابیت‌های فرهنگ غربی در آن نباشد و محتوای مورد نظر براساس ارزش‌های ملی و اسلامی و به صورت بومی تولید شود.

مطالب مرتبط

نظرات


نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی